کاهش ارزش گذاری فناوری: انحصاری: Pine Labs، PharmEasy توسط Neuberger Berman در حالی که ارزش گذاری های فناوری کاهش می یابد

صندوق‌هایی که توسط شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری نیوبرگر برمن مستقر در نیویورک اداره می‌شوند، ارزش سهام خود در شرکت فین‌تک Pine Labs و شرکت داروخانه آنلاین PharmEasy را 21 درصد کاهش داده‌اند. کمیسیون بورس.

سردی در اکوسیستم سرمایه‌گذاری اینترنتی مصرف‌کننده و کاهش متعاقب آن در رشد استارت‌آپ‌ها در هند، اکنون از طریق مجموعه‌ای از کاهش سرمایه‌گذاری‌های سرمایه‌گذاران نهادی ایالات متحده در شرکت‌های مرحله آخر احساس می‌شود.

روز چهارشنبه، ET گزارش داد که وجوهی که توسط شرکت سرمایه گذاری آمریکایی Vanguard اداره می شود، ارزش شرکت سواری Ola را با 35 درصد کاهش به 4.8 میلیارد دلار رساند. پیش از این، Invesco ارزش سوئیگی را از بیش از 10 میلیارد دلار به 5.5 میلیارد دلار کاهش داده بود، در حالی که بلک راک ارزش غول فناوری ادتک Byju را به نصف کاهش داد و به حدود 11 میلیارد دلار رساند.

طبق پرونده های نظارتی، صندوق های Neuberger Berman ارزش سهام خود در Pine Labs را تا 28 فوریه 2023 از 5 میلیارد دلار در ژوئیه 2021 که استارت آپ جمع آوری کرده بود، به 3.1 میلیارد دلار کاهش داد. برای API Holdings، ارزش گذاری را از 5.6 میلیارد دلاری که در آخرین جمع آوری سرمایه در اکتبر 2021 به آن نسبت داده شده بود به 4.4 میلیارد دلار کاهش داد. شرکت مدیریت سرمایه گذاری در فوریه 2022 ارزش سهام API Holdings خود را به 6.7 میلیارد دلار رساند.

نشانه گذاری های فنیETtech

Neuberger Berman در پرونده خود گفت که مایل است شرکت های بزرگ دارای اضافه وزن هندی خود را کاهش دهد تا “خریدهای مختلف در مناطق جغرافیایی انتخاب شده” تامین مالی شود.

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید

شایان ذکر است، Invesco، سرمایه‌گذار Pine Labs، که اخیراً ارزش پلتفرم تحویل مواد غذایی و مواد غذایی را در کتاب‌های خود کاهش داده است، ارزش شرکت فین‌تک را 5 میلیارد دلار حفظ کرده است.

پرسش‌های ایمیلی به Pine Labs و PharmEasy تا روز پنجشنبه پاسخی نداشتند.

سرمایه گذاران نهادی ایالات متحده و صندوق های مدیریت شده توسط آنها ارزش دارایی های خود را در فواصل زمانی منظم بررسی می کنند.

ET در اوایل این ماه گزارش داد که Pine Labs عرضه اولیه اولیه برنامه ریزی شده خود را با توجه به شکست در بازارهای جهانی به تعویق انداخته است. این شرکت سال مالی 23 را با درآمد خالص 1600 کرور روپیه و سود مثبت قبل از بهره، مالیات، استهلاک و استهلاک به پایان رساند.

تا جایی که به ما مربوط می شود، آزمایشگاه های Pine از نظر مالی در موقعیت مناسبی قرار دارند و تاکنون بیش از 1.1 میلیارد دلار جمع آوری کرده اند. آمریش راو، مدیر اجرایی Pine Labs گفته است و ما در حال حاضر عجله ای نداریم که برای IPO اقدام کنیم.

PharmEasy، که سال گذشته نیز عرضه اولیه سهام خود را به تعویق انداخته بود، در بحبوحه رکود گسترده‌تر فناوری، در تلاش برای جذب سرمایه جدید بود. ET در ماه فوریه گزارش داده بود که باند نقدی PharmEasy بر اساس نرخ سوخت در دسامبر به حدود یک سال کاهش یافته است.

نقدینگی معمولاً برای استارت‌آپ‌های غیر سودده خصوصی استفاده می‌شود و میزان استفاده از سرمایه برای اجرای عملیات روزانه را نشان می‌دهد. PharmEasy تا دسامبر 2022 درآمدی معادل 5200 کرور روپیه داشت که ماهیانه 30 کرور روپیه می‌ساخت. در ژانویه، میزان نقدینگی آن به 15 کرور روپیه کاهش یافت که نشان دهنده قصد آن برای بهبود بیشتر اقتصاد است.

پیشرو برای نزول

حتی زمانی که سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر اهمیت کاهش ارزش‌گذاری توسط سرمایه‌گذاران نهادی مستقر در ایالات متحده را به‌عنوان نظری کم‌اهمیت جلوه دادند، آنها به این اشاره کردند که این تمرین‌ها پیش‌آزمونی برای برخی استارت‌آپ‌ها در اکوسیستم هستند که با ارزش‌های پایین‌تر از قبل پول جمع‌آوری می‌کنند.

در سال 2016، بازار تجارت الکترونیک Flipkart همچنین شاهد یک سری کاهش ارزش گذاری از سوی چندین سرمایه گذار نهادی خود از جمله مورگان استنلی، گروه ونگارد، شرکت والیک و فیدلیتی بود.

این یک فرآیند بسیار استاندارد است. هر صندوق این کار را هر سه ماهه انجام می دهد. کاهش سرمایه زمانی اتفاق می‌افتد که صندوق بخواهد به سرمایه‌گذاران خود نشان دهد واقعیت وضعیت چیست، زیرا زمانی که دور جمع‌آوری سرمایه با ارزش‌گذاری بالاتر اتفاق می‌افتد، نشانه‌گذاری اتفاق می‌افتد. این شرکت همچنین در ارسال‌های دوره‌ای اخیر به شرکای محدود خود، ارزش‌گذاری چندین شرکت پرتفوی خود را کاهش داده بود.

این شخص افزود: “احتمالا برخی از شرکت هایی که ما علامت گذاری کرده ایم باید ادامه دهند و با ارزش کمتری پول جمع آوری کنند، اما این بستگی به وضعیت نقدی شرکت دارد.”

بر اساس داده‌های به دست آمده از Venture Intelligence، مجموع سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر در هند طی ژانویه تا مارس 2023 از 11.34 میلیارد دلار در سال قبل و 3.17 میلیارد دلار در سه‌ماهه اکتبر تا دسامبر به 2.19 میلیارد دلار کاهش یافت.

آشیش شارما، شریک مدیر شرکت بدهی ریسک پذیر InnoVen Capital، با اشاره به اینکه ارزش گذاری شرکت های فهرست شده طی 12 تا 15 ماه گذشته کاهش شدیدی داشته است، به ET گفت که کشف قیمت از طریق معاملات واقعی اتفاق می افتد.

بسیاری از قیمت‌گذاری‌های نادرست در طول بازار افزایشی، زمانی که سرمایه ارزان بود و آزادانه در جریان بود، اتفاق افتاد. طی سال گذشته، شاهد اصلاح شدید در بازارهای عمومی بوده‌ایم و در نهایت این امر بر ارزش‌گذاری بازار خصوصی تأثیر خواهد گذاشت. توجه به این نکته مهم است که امتیازهایی که در مورد آنها می خوانیم عمدتاً تمرینات حسابداری نظری هستند. کشف قیمت واقعی زمانی اتفاق می افتد که شرکت ها دور بعدی خود را افزایش دهند.

«بسیاری از شرکت‌های رشد/مرحله آخر در طول چرخه رونق سرمایه زیادی جذب کرده‌اند و با کاهش هزینه‌ها باند خود را بیشتر گسترش داده‌اند. برخی نیازی به افزایش سرمایه برای 12-18 ماه آینده ندارند و می توانند منتظر بمانند. اما برای خیلی ها اینطور نیست. برخی دیگر گزینه ای جز افزایش قیمت در سال جاری نخواهند داشت.»