کاهش ارزش گذاری meesho: Fidelity Investments ارزش میشو را 10 درصد کاهش داد و به 4.4 میلیارد دلار رساند.

یک روز دیگر، یک یادداشت دیگر. بر اساس پرونده های نظارتی در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) وجوهی که توسط شرکت خدمات مالی چندملیتی مستقر در ایالات متحده مدیریت می شود، ارزش پلتفرم تجارت اجتماعی Meesho را در دفتر خود از 31 مارس به 4.4 میلیارد دلار کاهش داده اند. این کاهش حدود 10 درصدی از ارزش 4.9 میلیارد دلاری است که Fidelity در سپتامبر 2021 در میشو سرمایه گذاری کرده بود.

شایان ذکر است، وجوه فیدلیتی می‌شو را تا دسامبر 2022 4.98 میلیارد دلار ارزیابی کرده بود. پیش از آن، تا سپتامبر 2022، سرمایه‌گذار ارزشی معادل 4.29 میلیارد دلار به میشو نسبت داده بود. صندوق‌های متقاطع، که هم در شرکت‌های سهامی عام و هم در شرکت‌های خصوصی سرمایه‌گذاری می‌کنند، به‌طور دوره‌ای ارزش‌گذاری شرکت‌های پرتفوی خود را بررسی می‌کنند.

میشو در بیانیه‌ای گفت که کاهش قیمت تا حد زیادی تحت تأثیر مجموعه طرح اختیار سهام کارکنان (ESOP) قابل اعمال در دوره قرار گرفته است.

امتیازهای اخیر فناوری توسط سرمایه گذاران_30 May_Graphic_ETTECHETtech

صندوق‌ها با در نظر گرفتن عوامل متعدد، ارزشی را به سرمایه‌گذاری‌های پرتفوی خود نسبت می‌دهند. در این مورد، عواملی مانند افزایش نزدیک به 4 درصد در استخر ESOP در دوره قابل اجرا بر انتساب ارزش تأثیر گذاشته است.

کاهش ارزش گذاری Meesho که در 25 می به SEC ایالات متحده اعلام شد، در زمانی است که این استارتاپ مستقر در بنگلور به دنبال کاهش نقدینگی خود است، پس از اینکه قبلاً آن را به طور قابل توجهی از حدود 40 دلار به حدود 5 میلیون دلار کاهش داده است. میلیون دلار در ماه در اوایل سال 2022. ET این پیشرفت را منحصراً در 3 آوریل گزارش کرده بود.

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید

Fidelity آخرین دور مالی میشو را با B Capital ادواردو ساورین در سپتامبر 2021 رهبری کرده بود، زمانی که استارتاپ تجارت اجتماعی 570 میلیون دلار به ارزش 4.9 میلیارد دلار جذب کرد. دور تأمین مالی منجر به دو برابر شدن ارزش میشو در کمتر از شش ماه شد. همچنین سرمایه‌گذاری‌هایی را از SoftBank Vision Fund، Facebook و Prosus Ventures جذب کرده بود.

تصویر WhatsApp 2023-05-30 در 13.55.20.ETtech

ویدیت آتری، بنیانگذار و مدیر اجرایی شرکت، به ET گفته بود که میشو به هزینه کمتری برای بازاریابی ادامه خواهد داد و این خرده فروش آماده است تا به نرخ رشد کمتری رضایت دهد. ما در حال کاهش نقدینگی بوده ایم و همچنان در حال رشد هستیم. سال گذشته (تقویمی) 100% رشد داشتیم و فکر می‌کنم امسال نیز نزدیک به 50% رشد داشته باشیم (درآمد). و این زمانی است که ما کمتر و کمتر در بازاریابی سرمایه گذاری می کنیم.»

ارزش گذاری میشو توسط Fidelity برای اولین بار توسط Moneycontrol گزارش شد.

کاهش ارزش‌گذاری می‌شو پس از کاهش ارزش‌های سرمایه‌های متقاطع مستقر در ایالات متحده که ارزش‌های چندین شرکت اینترنتی مصرف‌کننده هندی را کاهش داده‌اند، در بحبوحه رکود در اکوسیستم سرمایه‌گذاری برای استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های با اقتصاد جدید در سراسر جهان نزدیک می‌شود.

ارزش گذاری Swiggy، Byju’s، Pine Labs، PharmEasy و Ola اخیراً توسط سرمایه گذارانی مانند Invesco، BlackRock، Fidelity، Vanguard، Baron Capital، Neuberger Berman و Janus Henderson کاهش یافته است.

همچنین بخوانید | انحصاری: Pine Labs، PharmEasy توسط Neuberger Berman در حالی که ارزش گذاری های فناوری کاهش می یابد

روز دوشنبه، ET گزارش داد که صندوق سهام خصوصی، یک شرکت مستقر در نیویورک که بر سرمایه‌گذاری در شرکت‌های خصوصی با پشتوانه سرمایه‌گذاری در مراحل آخر تمرکز دارد، ارزش سهام خود در edtech unicorn Eruditus را حدود 8.6 درصد کاهش داده است. کاهش ارزش تا 31 مارس 2023 به ارزشی حدود 2.9 میلیارد دلار تبدیل شد که از 3.2 میلیارد دلار در آگوست 2021 کاهش یافته بود، ارزشی که استارت آپ مستقر در بمبئی آخرین بار در آن سرمایه مبتنی بر سهام را از سرمایه گذاران جذب کرده بود.

از اخبار مهم فناوری و استارت آپ ها مطلع باشید. برای دریافت جدیدترین و ضروری ترین اخبار فناوری که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود، در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید.