یانوس هندرسون: مدیر دارایی جهانی یانوس هندرسون ارزش فارم ایزی را به 2.7 میلیارد دلار کاهش داد.

گزارش‌های نظارتی در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) نشان می‌دهد که شرکت مدیریت دارایی جهانی Janus Henderson، ارزش سهام خود در شرکت مادر داروخانه آنلاین PharmEasy در بمبئی را کاهش داده است.

از 31 مارس 2023، وجوهی که توسط یانوس هندرسون اداره می شد، ارزش سهام خود را در استارتاپ 2.7 میلیارد دلار ارزیابی کردند – کمتر از نیمی از ارزش 5.6 میلیارد دلاری که در زمان آخرین جمع آوری کمک مالی آن در سپتامبر 2021 به PharmEasy نسبت داده شد. یانوس هندرسون در آن شرکت کرده بود. در دور تامین مالی

ET ماه گذشته گزارش داده بود که مدیر دارایی شرکت داروخانه را تا 31 دسامبر 2.8 میلیارد دلار ارزش گذاری کرده است.

همچنین بخوانید | سیستم یک دور نزولی: کاهش ارزش گذاری به استارت آپ های هندی ضربه زد. برای تأثیرگذاری بر جذب سرمایه، برنامه های IPO

ET در روز پنجشنبه گزارش داد که این کاهش زمانی رخ می دهد که فارم ایزی شرایط عهدنامه وام خود را برای بدهی های پرهزینه خود از گلدمن ساکس زیر پا گذاشته است.

طبق شرایط، این شرکت قرار بود حدود 1000 کرور روپیه یا حدود 120 میلیون دلار سهام را افزایش دهد که به سرعت نرخ سوخت آن مرتبط است. پس از یک سال تلاش و به تعویق انداختن عرضه اولیه عمومی (IPO) در انجام این کار شکست خورده است.

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید

کاهش‌های اخیر فناوری توسط سرمایه‌گذاران_1 ژوئن_Graphic_ETTECHETtech

نوبرگر برمن، دیگر سرمایه گذار فارم ایزی نیز ارزش این شرکت را تا 28 فوریه به 4.4 میلیارد دلار کاهش داد. صندوق های متقاطع، که در شرکت های سهامی عام و خصوصی سرمایه گذاری می کنند، به طور دوره ای ارزش شرکت های پرتفوی خود را بررسی می کنند.

اکوسیستم اینترنت مصرف کننده در هند در بحبوحه یک اصلاح شدید در صنعت فناوری، تحت تأثیر موجی از کاهش ارزش گذاری قرار گرفته است.

ارزش شرکت هایی مانند Meesho، Swiggy، Byju’s، Pine Labs و Ola اخیراً توسط سرمایه گذارانی مانند Invesco، BlackRock، Fidelity، Vanguard، Baron Capital، Neuberger Berman و Janus Henderson کاهش یافته است.

PharmEasy، که توسط Temasek و Naspers حمایت می شود، زمانی که آخرین دور سرمایه گذاری خود را با نزدیک به 350 میلیون دلار در اکتبر 2021 بست، ارزشی معادل 5.6 میلیارد دلار داشت که شاهد سرمایه گذاری از سوی Amansa Capital سنگاپور، صندوق تامینی تحت حمایت Blackstone، ApaH Capital، Janus Henderson و دیگران بود. .

در مجموع، بیش از 1 میلیارد دلار افزایش یافته است، زیرا ارزش آن چندین برابر شده و به 5.6 میلیارد دلار رسیده است که از 1.5 میلیارد دلار در آوریل 2021 افزایش یافته است.

ET پیش از این گزارش داده بود که شرکت داروسازی آنلاین در تلاش است تا پول نقد خود را کاهش دهد، که اساساً همان مقداری است که یک شرکت زیان ده برای رشد تجارت خود هزینه می کند.

برای پایان سال 31 مارس 2022، درآمد PharmEasy از عملیات به 5729 کرور روپیه از 2235 کرور در سال مالی 2021 افزایش یافت.

از اخبار مهم فناوری و استارت آپ ها مطلع باشید. در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید تا جدیدترین و ضروری ترین اخبار فناوری را بخوانید که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.