infoedge: InfoEdge سرمایه گذاری در بیجنس را حذف کرد. در مورد سرمایه گذاری در استارت آپ های هندی خوش بین است

گروه اینترنت مصرف کننده InfoEdge India Ltd، که در سه ماهه پایانی 31 مارس 2023 زیان دیده بود، سرمایه گذاری خود را در Bizcrum Infotech، شرکت مادر استارتاپ B2B Bijnis، به مبلغ 76.6 کرور روپیه در طول سه ماهه لغو کرد. این در حالی است که Info Edge سرمایه‌گذاری 276 کرور روپیه‌ای خود را در شبکه‌های 4B که توسط Rahul Yadav تأسیس شده بود در سه‌ماهه دسامبر لغو کرد.

InfoEdge که حدود 26 درصد از سهام بیجنس را در اختیار دارد، گفت که این تصمیم را «با پیروی از اصول محافظه کاری و احتیاط» و پس از در نظر گرفتن تداوم نقدینگی استارتاپ و در دسترس بودن محدود وجه نقد متناسب با «بدهی‌های نامشخص» گرفته است. با توجه به تعهدات بازپرداخت خود

Bijnis که توسط سرمایه گذاران خیمه شب بازی مانند Sequoia Capital، Matrix Partners و Westbridge Capital حمایت می شود، آخرین دور سرمایه گذاری 30 میلیون دلاری سری B را در سپتامبر 2021 بسته بود.

این استارت‌آپ تاکنون 43.5 میلیون دلار جمع‌آوری کرده است و همچنین توسط چندین سرمایه‌گذار فرشته مستقر در دهلی از جمله دیپیندر گویال، مدیر اجرایی Zomato، آسیش موهاپاترا و روچی کالارا، بنیان‌گذاران OfBusiness، حمایت می‌شود.

ریشابه کاتیار، مدیر شرکت InfoEdge Ventures در بیانیه‌ای توضیح داد که این رد کردن، یک “حذف فنی” ناشی از بدهی‌های نامشخص بیجنس است که ممکن است به دلیل تعهدات بازپرداخت مندرج در قرارداد سهامداران محقق شود. کتیار گفت: «این بدهی ماهیت احتمالی دارد و بر اساس رویه‌های حسابداری محافظه‌کارانه دنبال شده توسط شرکت در نظر گرفته شده است.

بنابراین، این بازتابی بر عملکرد مالی شرکت، فرصت بازار و ارزش پیشنهادی نیست. علاوه بر این، این مسئولیت تنها در صورتی محقق می‌شود که شرکت نتواند از طریق مکانیسم‌های خروجی دیگر مانند فروش شخص ثالث، فهرست کردن، در میان مکانیسم‌های دیگری که در قراردادها در یک تاریخ مشخص در آینده درج می‌شود، خروجی را برای سرمایه‌گذاران کلیدی فراهم کند و همه سهامداران کلیدی با هم انتخاب کنند. کتیار افزود تا حق خرید را به عنوان مکانیزم خروج اعمال کنیم.

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید


Bijnis که در سال 2015 توسط Siddharth Vij، Chaitanya Rathi، Siddharth Rastogi و Shubham Agarwal تأسیس شد، یک پلتفرم فناوری است که تولیدکنندگان و خرده‌فروشان را در بخش مد، دسته‌بندی‌های سبک زندگی به هم متصل می‌کند و قابلیت‌هایی از جمله پرداخت‌های شخص ثالث و راه‌حل‌های لجستیک را ارائه می‌دهد. این حذف بر قیمت InfoEdge تأثیر داشت که در سه ماهه منتهی به مارس 2023 زیان خالص 272.8 کرور روپیه (قابل انتساب به صاحبان سهام شرکت) گزارش کرد، در مقایسه با سود خالص 628.9 کرور روپیه تبدیل شد. در مدت مشابه سال گذشته.

با توجه به پرونده های نظارتی انجام شده توسط اداره ثبت شرکت ها، درآمد عملیاتی گزارش شده 25 کرور روپیه در طول سال منتهی به 31 مارس 2022، 57 درصد بیشتر از سال مالی 21 بود. زیان این استارت‌آپ در طول سال مالی 22 تقریباً سه برابر شد و به 54.6 کرور روپیه رسید، در حالی که در سال مالی 21 این استارتاپ 18.3 کرور بود.

با این حال، مدیریت InfoEdge در مورد سرمایه گذاری در استارتاپ ها خوش بین بود. Sanjeev Bikhchandani، مروج و معاون اجرایی InfoEdge در طی تماس پس از کسب درآمد، در گفتگو با تحلیلگران گفت که اگر فردی دارای “افق 8 تا 10 ساله” باشد، زمان خوبی برای سرمایه گذاری در استارت آپ ها در هند است.

اظهارات بیخچندانی در زمانی بیان می‌شود که اکوسیستم استارت‌آپ هندی پس از دوره رونق سال 2021 تحت کاهش بودجه قرار گرفته است. اکوسیستم فناوری مصرف‌کننده هند نیز شاهد کاهش‌های متعددی توسط صندوق‌های متقاطع با استارت‌آپ‌های تک‌شاخ مانند Swiggy، Byju’s، Pine Labs است. ، PharmEasy ارزش گذاری خود را توسط این سرمایه گذاران کاهش داد.

بیخچندانی گفت که پیش‌بینی زمان چرخش اکوسیستم دشوار است، اما گفت که InfoEdge در حین انجام درخواست‌های سرمایه‌گذاری خود «در مورد ارزش‌گذاری‌ها، کارآفرینان و کارایی هزینه» اهمیت می‌دهد. InfoEdge از چندین استارت‌آپ اینترنتی مصرف‌کننده مانند شرکت تحویل غذا و مواد غذایی Zomato، جمع‌آوری خدمات مالی Policybazaar، پلتفرم edtech Adda24x7 و چندین مورد دیگر حمایت کرده است.

از اخبار مهم فناوری و استارت آپ ها مطلع باشید. در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید تا جدیدترین و ضروری ترین اخبار فناوری را بخوانید که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.