استارت‌آپ‌ها در هند: مرکز نظارت بر پیشرفت استارت‌آپ‌های تامین‌شده توسط آن: MoS Jitendra Singh

استارت‌آپ‌ها در هند: مرکز نظارت بر پیشرفت استارت‌آپ‌های تامین‌شده توسط آن: MoS Jitendra Singh

جیتندرا سینگ، وزیر علوم و فناوری روز یکشنبه گفت که دولت پیشنهاد ایجاد مکانیزمی را برای نظارت بر پرورش و پیشرفت استارت‌آپ‌ها ارائه کرده است، زیرا تعداد آنها به بیش از یک میلیون رسیده است.

او گفت چنین مکانیزمی رشد استارت‌آپ‌ها را از نزدیک دنبال می‌کند، ببینیم چگونه می‌توان آنها را حفظ کرد تا ضرر نکنند، به‌ویژه آنهایی که از حمایت فنی و مالی دولت برخوردار شده‌اند.

سینگ در حال سخنرانی در مراسم تقدیر و جوایز نمایشگاه هفته ملی فناوری در پراگاتی میدان بود.

وزیر گفت: در طول سال‌ها استارت‌آپ‌ها شاهد تغییر از فناوری اطلاعات به علوم زیستی و زمین بوده‌اند، زیرا فرصت‌های جدیدی در اقیانوس‌شناسی باز شده است.

او همچنین افسانه های مربوط به استارت آپ ها را رد کرد.

سینگ گفت: «یکی عامل سن است، من دانشمندی را دیده‌ام که پس از بازنشستگی یک استارت‌آپ راه‌اندازی می‌کند؛ دومی صلاحیت‌های بالاتر است، فقط باید یک مبتکر باشید و تلاش ذاتی برای خلاقیت داشته باشید.

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید

استارت‌آپ‌ها در هند: مرکز نظارت بر پیشرفت استارت‌آپ‌های تامین‌شده توسط آن: MoS Jitendra Singh


مشاور علمی اصلی آجی کومار سود پیشنهاد کرد که باید یک روز و هفته راه اندازی بر اساس الگوهای روز و هفته ملی فناوری وجود داشته باشد. اس چاندراسخار، دبیر دپارتمان علم و فناوری، گفت که هر استارتاپی که در این نمایشگاه شرکت کرد، از توسعه پایدار بسیار آگاه بود.

او گفت: “با امریتکال، ما امیدواریم که همه انتشارات گلخانه ای را متوقف کنیم و آسیب به محیط زیست را به حداقل برسانیم.”

سینگ همچنین جوایز فناوری ملی را برای تجاری سازی موفقیت آمیز فناوری نوآورانه بومی ارائه کرد.

جشن های هفته ملی فناوری در 11 می، بیست و پنجمین سالگرد آزمایش های هسته ای Pokhran-II در سال 1998 آغاز شد.

جشن روز ملی فناوری در سال 1999 توسط آتال بیهاری واجپایی، نخست وزیر وقت، برای قدردانی از دانشمندان، مهندسان و فناوران هندی که برای پیشرفت علمی و فناوری هند تلاش کردند و انجام موفقیت آمیز آزمایشات پوخران را در می 1998 تضمین کردند، آغاز شد.

از اخبار مهم فناوری و استارت آپ ها مطلع باشید. در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید تا جدیدترین و ضروری ترین اخبار فناوری را بخوانید که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.