اوبر ، لیفت هزینه زیادی را صرف می کند ، در رای گیری در کالیفرنیا در مورد رانندگان پیروز شوید

Uber ، Lyft و سایر خدمات استقبال از برنامه و تحویل مبتنی بر برنامه 200 میلیون دلار در یک شرط بندی برنده هزینه کردند تا قانون گذاران و دادگاه های کالیفرنیا را دور بزنند تا مدل تجارت خود را حفظ کنند و رانندگان را از کارمند شدن برای مزایا و محافظت از شغل محروم کنند.

تیتان های اقتصاد به اصطلاح gig گرانترین اقدام را در تاریخ ایالت ثبت کردند ، که روز سه شنبه با 58 درصد بیش از 11 میلیون رأی دهنده تصمیم گرفتند رانندگان طبقه بندی شده به عنوان پیمانکارهای مستقل را قادر به تعیین ساعت خود کنند.

سهام هر دو شرکت قبل از زنگ باز چهارشنبه پس از پیروزی بزرگ 11٪ تا 13٪ افزایش یافت.

نتیجه این شکست برای اتحادیه های کارگری بود که قانون ایالتی را هدف قرار داده بودند و مستقیماً اوبر و لیفت را هدف قرار داده بود و به آنها اجازه می داد از رانندگان حمایت هایی مانند حداقل دستمزد ، اضافه کار ، بیمه درمانی و بازپرداخت هزینه ها را داشته باشند.

طرفداران پیشنهاد 22 گفتند که نتیجه نشان داد رای دهندگان می خواهند انعطاف پذیری سیستم فعلی را حفظ کنند. مخالفان گفتند که این شرکت ها قانون خود را خریداری کرده اند و قول داده اند که به جنگ برای حقوق رانندگان ادامه دهند.

اوبر و لیفت مستقر در سانفرانسیسکو تهدید کرده بودند که در صورت باخت از کالیفرنیا خارج خواهند شد. آنها در مبارزه از DoorDash ، Postmates و Instacart پشتیبانی بیشتری دریافت کردند که اگر شکست می خورد ، همه می توانستند فعالیت خود را از دست بدهند.

دموکرات های دوستدار کارگر در مجلس قانونگذاری سال گذشته قانون اساسی موسوم به AB5 را برای گسترش حکم سال 2018 دادگاه عالی کالیفرنیا مبنی بر محدود کردن مشاغل از طبقه بندی کارگران خاص به عنوان پیمانکاران مستقل تصویب کردند.

این شرکت ها با کمپینی شامل تبلیغات تلویزیونی ، پست الکترونیکی و پیام هایی که در برنامه آنها برای مشتریان و رانندگان ظاهر می شود ، به دنبال معافیت بودند.

مخالفان گفتند که این شرکت ها برای بالا بردن سود خود از رانندگان سوitاستفاده می کنند و میزان رای گیری حقوقی مانند حقوق اضافه کار و جبران خسارت کارگران را از کارگران سلب می کند.

حامیان گفتند که این اقدام به رانندگان امکان می دهد آزادی کار در ساعات کاری را که انتخاب می کنند حفظ کنند و مزایای دیگری نیز برای آنها فراهم می کند.

بیل فرانس ، 62 ساله ، مربی سابق بیس بال دبیرستان که به این اقدام در ساحل هانتینگتون رأی داد ، گفت که او زود بازنشسته شد تا بتواند حقوق خود را به عنوان راننده Uber تکمیل کند و هر زمان که بخواهد کار کند.

فرانسوی گفت: “من نیازی ندارم که آنها مرا کنترل کنند و به من بگویند که چه زمانی کار می کنم و چه کار نمی کنم”.

بیش از 225 میلیون دلار برای این مسابقه هزینه شد ، اتحادیه ها حدود 20 میلیون دلار از آن را لگد زدند.

آرت پولاسکی از فدراسیون کار کالیفرنیا در بیانیه ای گفت: “مقدار ناپسند پولی که این شرکتهای چند میلیارد دلاری صرف گمراه کردن مردم کردند ، آنها را از وظیفه خود در قبال پرداخت دستمزد معیشتی معاف نمی کند.” “پایان این کارزار تنها آغاز مبارزه برای اطمینان از تأمین دستمزد عادلانه ، دستمزد بیمار و مراقبت از کارگرانی است که در محل کار آسیب می بینند.”

دیوید مک کوان ، استاد علوم سیاسی ، از دانشگاه ایالتی Sonoma ، گفت: این هزینه ، که 30 دلار کوپن Uber Eats و سایر خدمات ارائه شده به مشتریان برای تبلیغ مارک های خود ندارد ، به احتمال زیاد بودجه آینده را برای استروئیدها تأمین می کند.

مک کوان گفت: “کاری که Prop 22 انجام می دهد این است که موج اقدامات رای گیری را افزایش می دهد.” “tاین رکوردهایی را تنظیم می کند که دفعه بعدی به زودی منتقل می شوند. … این مسیر موازی دموکراسی مستقیم را به یک زمین بازی تبدیل می کند که در چند دوره (انتخابات) میلیاردها اندازه گیری خواهد شد. ”

این اقدامات تقریباً در سراسر استان به جز در منطقه خلیج سانفرانسیسكو و بخشهای مختلف شهرستانهای ساحلی در شمال ، پشتیبانی داشت.

اگرچه رانندگان پیمانکاران مستقل خود را از معافیت هایی مانند مرخصی استعلاجی و بازپرداخت هزینه معاف می کنند ، اما اگر متوسط ​​کار 25 ساعت در هفته داشته باشند ، “مزایای جایگزین” از جمله حداقل دستمزد تضمین شده و یارانه های بیمه درمانی دریافت می کنند.

مدیر عامل اوبر ، دارا خسروشاهی ، اواخر روز سه شنبه نامه ای به رانندگان ارسال کرد و از آنها به خاطر پشتیبانی و جزئیات امیدوار کننده در هفته های آینده درباره چگونگی ثبت نام در مزایایی مانند بیمه حوادث ، تشکر کرد.

اراده رأی دهندگان می تواند تصمیم اخیر دادگاه تجدیدنظر را که طرف دادستان کل ایالت خاویر بکرا است ، که شرکت ها را به دلیل طبقه بندی نامناسب رانندگان به عنوان پیمانکار با نقض AB5 ، شکایت کند ، تضعیف کند.