بازی: شرکتهای بازی با پول واقعی با یک فضای نظارتی خصمانه رو به افزایش روبرو می شوند

بنگالورو | بمبئی: استارت آپ های بازی با پول واقعی در فضای رامی ، پوکر و فانتزی با یک منظره نظارتی به طور فزاینده ای چالش برانگیز روبرو هستند ، به طوری که ایالات هند فعالیت های خود را به دلیل نگرانی در مورد اعتیاد به قمار و از دست دادن درآمد ممنوع یا متوقف می کنند.

پس از آنکه دادگاه عالی مدرس در اوایل هفته از ممنوعیت ممنوعیت تامیل نادو خودداری کرد ، روند رشد چشمگیر این بخش ممکن است کند شود. تامیل نادو پس از تلانگانا و آندرا پرادش سومین ایالت جنوبی هند بود که این بازی ها را ممنوع کرد و کارناتاکا نیز اقدام مشابهی را در نظر دارد.

سامر بارد ، مدیر عامل فدراسیون آنلاین رامی ، نماینده شرکت هایی مانند RummyCircle ، Ace2Three ، Paytm First ، گفت: “تأثیر مالی این ممنوعیت در تامیل نادو قابل توجه خواهد بود … از نظر سهم بازار یک ضربه دو رقمی است.” بازی ها و لیگ برتر موبایل. “ما برای گفتگو با دولت آزاد هستیم. با این حال ، از زمان اعمال این ممنوعیت ، گفتگوی فعالی صورت نگرفته است. ”

طبق گفته KPMG ، بازار ورزش های فانتزی آنلاین (OFS) 2300-2700 کرور برآورد شده است ، در حالی که برای بازی های غیر فانتزی ، با پول واقعی مانند رامی و پوکر در گذشته 2500 کرور و 3000 کرور روپیه بود. سال مالی. تعداد بازیکنان OFS نزدیک به 100 میلیون و بازیکنان با پول واقعی 30-40 میلیون نفر است.

آمیت برمن ، مروج لیگ ورزشی ذهن ، صاحب لیگ ورزش پوکر ، گفت: “ممنوعیت بازی های آنلاین اخیر در تامیل نادو و گفتگوهای مشابه در سایر ایالت ها ، البته بر اکوسیستم بازی در هند تأثیر می گذارد.” “آنچه واقعاً به آن نیاز داریم یک چارچوب نظارتی متمرکز است.”

بازی در هند توسط کشورهایی تنظیم می شود که اجازه بازی مهارت می دهند و بازی های شانس را قمار می دانند. تفاوت در این است که آیا نتیجه توسط مهارت ذهنی یا جسمی ، یا شانس یا شانس تعیین می شود.

با این حال ، هر ایالت می تواند تصمیم بگیرد که کدام یک از بازی ها بازی های مهارتی و کدام یک از بازی های شانس محسوب می شوند. وجود مقررات متناقض در سراسر ایالت هند ، شرکت ها و سرمایه گذاران را گیج کرده است.

رولند لندرز ، مدیرعامل فدراسیون بازی های همه هند گفت: “دولت های ایالتی باید به جای ممنوعیت بازی های آنلاین ، یک چارچوب نظارتی طراحی کنند.

Rajeev Suri ، شریک مدیر Orios Venture Partners ، گفت که شرکت های بازی آنلاین در حین قفل به رهبری Covid-19 عملکرد بسیار خوبی داشتند ، اما اگر پیشبرد تنظیمات ادامه یابد ، احتمال بیشتری وجود دارد که پول از اینجا به سایر بخشها برود.

“یک وارونه در بازی وجود دارد. اگر دولت “تنگ” خود را وارد کند و خودتنظیمی قادر به کنترل افراط و تفریط نیست ، خطر بیشتری وجود دارد “. اوریوس در برنامه بازی های آنلاین Zupee سرمایه گذاری کرده و سایر شرکت های بازی سازی را ارزیابی می کند.

نیخیل نارندران ، یکی از شرکای Trilegal ، گفت که نقش دولت باید در کنترل بازی های آنلاین با پول واقعی تا حدی متوقف شود که به یک مشکل اجتماعی و نظم تبدیل نشود. وی گفت ، با این حال ، دولت موضع اخلاقی اتخاذ می کند و این باعث ایجاد فضاهای ناامن برای قمار می شود.

Kaushik Moitra ، یکی از شرکای حقوقی Bharucha & Partners . “باید تعادل بین منافع اجتماعی و تجاری برقرار شود.”

برخی از شرکت ها به ET گفتند که این ممنوعیت پوچ است ، با توجه به اینکه در بسیاری از مناطق جنوب هند ، رامی فیزیکی یا آفلاین بسیار محبوب است و فقط به صورت آنلاین ممنوع است. آنها گفتند که در داخل صنعت ، که نیاز به وحدت در این مورد دارد ، فاقد اتفاق نظر است.

“اگر از یک شرکت ورزشی خیالی آنلاین بپرسید ، آنها می گویند ورزش های فانتزی یک بازی مهارت است ، در حالی که سایر بازی های با پول واقعی مانند پوکر و رامی چنین نیستند. به همین ترتیب ، یک شرکت پوکر می گوید فانتزی نزدیکترین شرط بندی است و بنابراین یک بازی شانس است ، اما پوکر به مهارت احتیاج دارد. ”