برای خرید ماسک به چه نکاتی توجه کنیم؟

امروزه در مواجه با بیماری های واگیر دار یکی از بهترین راهکار ها استفاده از انواع ماسک های 3 لایه و 3 بعدی است که با توجه به شرایط حال حاضر اهمیت این موضوع دوچندان می شود . در این مقاله سعی می کنیم بهترین نکات برای خرید ماسک را به شما آموزش دهیم.

که بتوانیم سهمی در سلامتی شما داشته باشیم.

تاریخچه ماسک ها

استفاده از ماسک ها تاریخچه دور و درازی دارد به این دلیل که همواره در طول تاریخ با توجه به بیماری های واگیر داری که به وجود می آمده است مردم مجبور بوده اند که جلوی دهان و بینی خود را بگیرند.

البته قطعا ماسک های گذشته ماسک های پارچه ایی بوده اند که حانم ها در خانه هم می توانساه اند خودشان این نوع ماسک ها را بسازند.

اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی با به بروز ترین دستگاه های تولیدی بسیاری ماسک ها و لوازم بهداشتی باکیفیت می سازند و از جدیدترین استاندارد های روز جانی استفاده می شود.

انواع ماسک

امروزه با توجه به شرایط پیش آمده ماسک ها به چند دسته تقسیم می شوند:

ماسک 3 لایه

رایج ترین انواه ماسک های موجود در جهان و ایران این نوع ماسک های 3 لایه هستند و معمولا به ماسک های جراحی معروف هستند.

تا پیش از شرایط پیش آمده امروزی معمولا پزشکان از این محصول استفاده می کردند و به ماسک های جراحی معروف بودند.

ماسک 3 بعدی

 

نوع جدیدی از ماسک ها هساند که چند سال است وارد بازار ایران شده اند و معمولا کیفیت بالاتری نسبت به بقیه ی طیف مرتبط با این محصول دارند و همچنین از لحاظ قیمتی هم بالاترند که خود به دو بخش تقسیم می شوند.

ماسک 3 بعدی 4 لایه

این نوع ماسک ها از 4 لایه تشکیل شده اند که  1 لایه اسپان باند دارند و 2 لایه ملت بلون دارندو یک لایه اس ام اس دارند.

ماسک 3 بعدی 5 لایه

این ماسک ها از 5 لایه تشکیل شده اند که یک لایه اسپان باند و 2 لایه ملت بلون یک لایه دیگر اسپان باند و یک لایه اس ام اس تشکیل شده است.

ماسک فیلتر دار

این نوع ماسک ها که از گذشته وجود داشته اند و حاوی یک فیلتر هستند.

حلاصه اینکه اگر می خواهید از گزند انواع بیماری ها به  دور باشید استفاده از انواع ماسک ها را فراموش نکنید و سعی کنید از کیفیت بالا این محصول استفاده کنید.

 

بغلاوه به این نکنع دقت کنید که بغضی از تولید کننده گان برای این که بتوانند با قیمت پایین این مخصولات را تولید کنند مغمولا از اجزای کم کیفیت استفاده می کنند که شما با ید بدانید و بع خاطر قیمتی پایین این محصولات سلامت خود را به خطر نیندازید