بهترین روش برای شکافتن بتن چیست؟

هنگام شکستن بتن قدیمی یا استفاده نشده، بهترین راه برای حذف آن به حجم بتنی که در حال برداشتن آن هستید بستگی دارد. در حالی که خرد کردن بتن می تواند مستلزم کار سخت باشد، دانستن ابزارهای صحیح برای استفاده برای هر پروژه می تواند آن را نسبتاً سریع و آسان کند. برای مشاغل بزرگ تجاری، بهتر است از پیمانکاران تخصصی بتن مشاوره یا کمک بگیرید.

 

تصویر

برای برش بتن از چکش استفاده کنید.

 

تا 2 اینچ

هنگام برش بتن تا ضخامت 2 اینچ، استفاده از پتک، چکش خاردار دستی یا چکش چرخشی الکتریکی با دستگاه چکش را در نظر بگیرید. برخی از نمونه‌هایی از اقلامی که ضخامت آن‌ها 2 اینچ یا کمتر است شامل سنگ‌های پرورشی برای خانه‌ها و شومینه‌ها، کوسن‌های کوچک تهویه مطبوع، آزبست، و کانتر است. بتن را به قطعات کوچک برش دهید و آنها را در سطل هایی قرار دهید تا دفع شوند. دفترچه تلفن خود را در بخش “بازیافت بتن” بررسی کنید یا یک برش بتن را به زباله دانی شهر ببرید.

 

2 تا 4 اینچ

چیزهایی مانند خانه های کوچک، پاسیوها و خانه های کوچک ضخامتی در حدود 2 تا 4 اینچ دارند. از قطع کننده های برقی و چکش های برقی چرخشی برای جدا کردن تراشه ها استفاده کنید. جک چکش ها ابزارهای کوبنده قوی با نوک های مختلف اسکنه مانند برای شکستن بتن هستند. برای کوتاه کردن دیوارها به عرض 2 تا 4 اینچ، می توانید از چکش تخریب استفاده کنید. برخی از چکش‌های تخریب را می‌توان بلند کرد، که به آنها اجازه می‌دهد هر سطح بتنی برآمده را از بین ببرند. سنگ شکن ها، چکش های چرخشی الکتریکی و چکش های تخریب را می توان در اکثر فروشگاه های لوازم خانگی اجاره کرد.

 

4 تا 6 اینچ

اکثر فروشگاه‌های خرده‌فروشی، ساختمان‌های تجاری، خیابان‌ها، حاشیه‌ها و خانه‌های بزرگ دارای سکوهای بتنی با ضخامت ۴ تا ۶ اینچ هستند. این نوع ضخیم‌کننده بتن از ماشین‌هایی مانند وینچ‌های مینی سطلی با اتصالات چکشی و گندم تحت فشار برای سوراخ کردن بتن استفاده می‌کند. ایده دیگر استفاده از دستگاه برش اره بتن برای برش بتن به قطعات کوچکتر قبل از خرد کردن آن به قطعات کوچکتر است. قطعات کوچکتر بتن را روی تریلرها یا کامیون های بزرگ بارگیری کنید تا از یک شرکت بازیافت بتن خارج شوید.

 

6+ اینچ

هر پالت بتنی با ضخامت 6 اینچ یا بیشتر به تجهیزات ویژه ای نیاز دارد تا بتن را به قطعات کوچکتر منتقل کند. مشاغل با این اندازه به ماشین های خسته کننده بزرگ با اتصالات چکش هیدرولیک و توپ های خراب نیاز دارند. بتن با ضخامت بیش از 6 اینچ شامل بزرگراه ها، تیرهای بتنی، پل ها و خیابان ها می شود. فقط پیمانکاران تجاری ضخامت بتن را در این اندازه تجزیه می کنند.