بهترین میگو صادراتی ایران

غذاهای دریایی به خصوص میگو و ماهی حاوی مواد معدنی زیادی مثل پروتئین و امگا ٣ است، به همین دلیل بهترین ماهی و بهترین میگو صادراتی ایران در کل جهان طرفداران زیادی دارند. در ایران نیز بازار این محصول پر رونق است و انواع میگو در ایران خریداران زیادی دارد. 

وجود مواد معدنی ماند فسفر، منیزیم، امگا ۳، آهن کلسیم، روی و ویتامین هایی مانند B، B12 و ویتامین D در میگو آنها را جزو بهترین غذا در سطح جهانی کرده است و حداقل هر خانواده باید در هر هفته با ٢ هفته یک بار این میگو های خوشمزه و خوب را مصرف کند، میگوها برای درمان بیماری های قلبی و عروقی، جلوگیری و کاهش سرطان در بدن همه‌ی جانداران و کمک به کنترل آسیب های مغز موثر است و همین امر باعث مصرف زیاد میگو در سرتاسر دنیا به خصوص کشور های شرقی به ویژه چین است، می توان گفت که چین از بزرگترین مصرف کنندگان میگو در سراسر جهان است زیرا در آنجا بیشتر از غذا های دریایی استفاده می کنند. 

 

پرورش میگو یکی از سختترین موارد پرورش آبزیان است زیرا باید دمای آب، نوع آب، مواد موجود در آب کنترل شود و یک اشتباه در کنترل این موارد باعث از بین رفتن میگو یا کیفیت آن می شود، پس نتیجه می گیریم که در پرورش میگو باید مهارت و تجربه داشته باشید. 

عرضه کننده میگو ایران و تامین کننده میگو صادراتی در ایران بیشتر در هرمزگان و به خصوص مازندران است که در حال حاضر روسیه و کشور های اروپایی مقصد خوبی برای صادرات میگو ایران می باشند و به دلیل باکیفیت بودن نوع این میگوها بابت آنها پول بسیار خوبی نیز می دهند. 

 

صادرات میگو ایران همچنین به کشور های همسایه مثل افغانستان و پاکستان و کشور های دیگر نیز می باشد اما مقصد صادرات کشور ایران بیشتر در خاورمیانه است ولی به کشور های اروپایی نیز میگو های پرورشی خود را صادر می‌کنند. 

میگو از با ارزش‌ترین محصولات ایرانی است که تاکنون انواع مختلف آن در آب‌های خلیج فارس کشورمان شناسایی شده است.

 

حدود ۲۰۰۰ نوع میگو در آب‌های سراسر جهان زندگی می‌کنند که ۸۰ نوع آن‌ها خوراکی به شمار می‌روند و میگوهای خلیج‌فارس از بهترین گونه‌های آن‌ها می‌باشند که به راحتی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرند.

 

میگو صادراتی ایران به دلیل مرغوبیت بالا هرساله به مقدار فراوان توسط کشورهای اروپایی و عربی، با قیمت مناسب خریداری می‌شود.

 

گونه‌های میگو ایران که در آب‌های شور کشور زندگی می‌کنند به شرح زیر است:

 

میگو ببری؛ سرشار از امگا۳، انواع ویتامین‌ها، پروتئین و فسفر می‌باشد که ارزش اقتصادی بالایی داشته و گوشت آن سفید است. این میگوها اندازه‌های بزرگی دارند.

میگو موزی؛ از انواع دیگر میگوها مرغوب‌تر است و بدنی زرد رنگ با خال‌های قهوه‌ای دارد. این میگو دارای اسیدهای چرب ضروری برای بدن می‌باشد که در کنترل فشار خون نقش مهمی دارد. 

میگو سفید؛ تقریبا رنگی متمایل به زرد و بدنی شفاف دارد و می‌تواند بیشتر از سایر گونه‌ها رشد کند که در حال حاضر بخش زیادی از استخرهای پرورش میگو را به خود اختصاص داده است و گوشت آن سرشار مواد مغذی است.

میگو سرتیز؛ از نظر اقتصادی نسبت به سایر میگو‌ها به دلیل ریز بودن، ارزان‌تر است اما ارزش غذایی آن با گونه‌های دیگر برابری می‌کند. این میگو طعم بسیار لذیذی دارد و برای طبخ به صورت میگو پلو مناسب می‌باشد.

این میگوها به دلیل وجود آهن در گوشت خود، برای بانوانی که از فقر آهن و کم‌خونی رنج می‌برند بسیار مفید هستند و اگر به صورت هفتگی مصرف شوند، فقر آهن را به راحتی درمان خواهند کرد.

گوشت میگو می‌تواند جایگزین مناسبی برای گوشت قرمز در برنامه غذایی افراد شود؛ بدون اینکه چربی خون را افزایش دهد.