بودجه راه اندازی: سرمایه گذاری های ایالات متحده در استارتاپ ها ممکن است در دوران جو بایدن همچنان قوی باقی بماند

سرمایه گذاران و ناظران صنعت به ET گفتند که شتاب سرمایه گذاری هایی که از ایالات متحده به استارت آپ های هندی وارد می شود ، تحت رهبری رئیس جمهور منتخب جو بایدن ، همچنان پابرجا خواهد ماند.

این انتظارات در حالی رقم می خورد که شرکتهای دارای تهدید اقتصادی مانند آمازون ، گوگل ، والمارت و فیس بوک و چندین سرمایه گذار بزرگ آمریکایی فعالیت های سرمایه گذاری خود را در هشت ماه گذشته دو برابر کرده اند و این نشان دهنده رشد اقتصادی پتانسیل رشد کشور است.

Apoorva Ranjan Sharma ، بنیانگذار جوجه کشی استارتاپ Venture Catalysts ، با اشاره به سرمایه گذاری چندین شرکت فناوری جهانی و سرمایه گذاران در این شرکت ها ، گفت: “این از نظر سرمایه گذاری جهانی یکی از بهترین سال ها برای شرکت های فناوری هند بوده است” گوگل ، گروه کارلایل و KKR. وی گفت: “ما انتظار داریم در ماه های آینده معاملات بیشتری از این دست انجام شود زیرا هند ، با 500 میلیون كاربر اینترنت ، مانند هیچ کس دیگری از پرداخت دیجیتال استقبال خواهد كرد.”

یکی از عواملی که صنعت مشتاقانه مشاهده آن است این است که چگونه رهبری جدید کاخ سفید بر روابط هند و چین تأثیر می گذارد. هند در اوایل سال جاری میلادی ، قوانین سرمایه گذاری مستقیم خارجی خود را اصلاح کرد تا اطمینان حاصل شود که تمام سرمایه گذاری های ناشی از کشورهایی که مرز مشترک زمینی با آنها را شامل می شود ، از جمله چین ، باید مجوز قبلی آن را بگیرند.

این در حال حاضر بر جریان معاملات دومین اقتصاد بزرگ جهان که بزرگترین سرمایه گذار در اکوسیستم استارتاپ هند طی دو سال گذشته بوده است ، تأثیرگذار بوده است.

ET در تاریخ 15 اکتبر گزارش داد که بیش از صد درخواست سرمایه گذاری از چین از ماه ها قبل مهر تأیید وزارت امور داخلی را دریافت نکرده اند.

شخصی که از نزدیک چندین برنامه سرمایه گذاری مستقیم خارجی از چین را ردیابی می کند ، خواست نامش فاش نشود و گفت: “راهی که من به آن نگاه می کنم این است که چینی ها برای حمایت از استارتاپ های هند با سرمایه گذاران آمریکایی رقابت می کنند.” “اگرچه ایالات متحده به دلایل امنیتی ممکن است بخواهد روابط هند و چین بهبود یابد ، اما من فکر نمی کنم به هر طریقی انگیزه ایجاد هند برای باز کردن سرمایه گذاری مستقیم خارجی از چین باشد.”

دست اندرکاران صنعت گفتند که علی رغم تغییر دولت در ایالات متحده ، حساسیت پیرامون داده ها و سایر سیاست های مرتبط با فناوری می تواند ادامه یابد. یک مقام عالی رتبه در یک شرکت اینترنتی گفت: “مسائل مربوط به سیاست و داده های فناوری حساس هستند.” “و راهی که می رود ، می تواند یک مسئله خاردار باقی بماند.”

یکی دیگر از مدیران ارشد ارشد این نظریه را مطرح کرد که اگرچه اختلافات بین دولت های ایالات متحده و هند بر سر بومی سازی داده ها ، تجارت الکترونیکی و سایر سیاست ها ادامه دارد ، اما ممکن است در روند مذاکرات بین دو کشور دموکراتیک تغییراتی ایجاد شود ، که با تغییر سیاست ها مانند مطبوعات یادداشت 2 کاملاً داغ شده بود. در دسامبر 2018 و لایحه محافظت از اطلاعات شخصی ، به عنوان ضرر برای مشاغل ایالات متحده مانند آمازون ، والمارت ، مسترکارد ، آمکس ، گوگل و فیس بوک شناخته شد.