تأمین مالی استارت‌آپ‌ها: DPIIT موضوع مالیات استارت‌آپ‌ها را با وزارت دارایی بررسی می‌کند: وزیر

تأمین مالی استارت‌آپ‌ها: DPIIT موضوع مالیات استارت‌آپ‌ها را با وزارت دارایی بررسی می‌کند: وزیر

یک مقام ارشد دولتی گفت که وزارت ارتقای صنعت و تجارت داخلی (DPIIT) موضوع مالیات استارت آپ ها را با وزارت دارایی در میان گذاشته است.

استارت‌آپ هند چنین حمایتی از سیاست‌ها، به‌ویژه در مورد موضوع مالیات ارائه می‌کند. ما این موضوع خاص را در نظر گرفته‌ایم که بسیاری از استارت‌آپ‌ها نگران تأمین مالی از سوی افراد غیرمقیم هستند… و ارزیابی اولیه استارت‌آپ، نحوه محاسبه مالیات. راجش کومار سینگ، دبیر DPIIT در اینجا در یک تعامل صنعتی گفت.

پس از اصلاحات پیشنهادی در لایحه مالی، نگرانی‌هایی در مورد روش‌شناسی محاسبه ارزش بازار منصفانه تحت دو قانون مختلف ایجاد شده است.

قانون مالی، 2023، بخش 56 (2) (viib) قانون فناوری اطلاعات را اصلاح کرده است، بنابراین سرمایه‌گذاری در خارج از کشور در شرکت‌های نزدیک به فهرست نشده، به استثنای استارت‌آپ‌های به رسمیت شناخته‌شده توسط DPIIT، تحت شبکه مالیاتی قرار می‌گیرد.

انتظار می رود اداره مالیات بر درآمد به زودی قوانین خاصی را برای تعیین طبقه سرمایه گذاران و هنجارهای ارزش گذاری سرمایه گذاری خارجی در شرکت های غیر بورسی ارائه کند.

اصلاح قوانین ارزش گذاری مورد نیاز است زیرا قانون IT و FEMA روش های مختلفی را برای محاسبه FMV سهام شرکت های غیر بورسی ارائه می کنند.

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید

تأمین مالی استارت‌آپ‌ها: DPIIT موضوع مالیات استارت‌آپ‌ها را با وزارت دارایی بررسی می‌کند: وزیر


صنعت استارتاپ و سرمایه گذاری خطرپذیر به دنبال معافیت برای برخی از طبقات سرمایه گذاران خارج از کشور است. با این حال، هیچ مالیاتی بر سرمایه گذاری در استارتاپ ها که هنجارهای تعیین شده را رعایت می کنند و توسط DPIIT به رسمیت شناخته می شوند، اخذ نمی شود.

علاوه بر این، وزیر به کاپیتان‌های این صنعت پیشنهاد داد تا به شکلی ساختارمند به استارت‌آپ‌ها راهنمایی کنند.

وی در خصوص تاخیر در دریافت پروانه ساخت به یگان‌های پدافندی، گفت: صنایع دفاعی و برخی بخش‌های استراتژیک دیگر بخش‌هایی هستند که مجوز مجوز در آنها باقی مانده است.

“و این واقعیت که شما هنوز باید به آن طرف بدوید (برای دریافت مجوز) نشان می دهد که چرا مجوز مجوز راج باید برچیده شود… در این بخش، ما تاخیرهای قابل توجهی پیدا کرده ایم… حتی در بخش خودم، من مواردی را دیده ام که چندین ماه برای صدور مجوزها طول کشیده است.» او گفت که یکی از دلایل آن این است که نیاز به مجوز از وزارت کشور است که معمولاً زمان بر است، به ویژه مجوزهای امنیتی.

پاسخ‌های دولت ایالتی نیز اغلب به تأخیر می‌افتد و «هدف ما صدور مجوزهای DPIIT در مدت پنج ماه است، اما به طور کلی ماه‌های بیشتری طول می‌کشد».

سینگ در ادامه صحبت در مورد ابتکار نخست وزیر Gatishakti، گفت که این طرح در درازمدت برای بخش خصوصی مرتبط خواهد بود.

ما قصد داریم آن را به کشورهای دیگر نیز ارائه دهیم، اما قبل از آن، در نظر داریم در آینده نه چندان دور دسترسی به بخش خصوصی را نیز آغاز کنیم. این در حال حاضر حدود 1400 لایه داده از انواع مختلف دارد. ،” او گفت.

از اخبار مهم فناوری و استارت آپ ها مطلع باشید. در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید تا جدیدترین و ضروری ترین اخبار فناوری را بخوانید که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.