تفاهم نامه هایی که باید با 25 استارت آپ برای تبادل فناوری در نظر بگیرند: IGCAR

یک مقام عالی رتبه روز جمعه گفت ، مرکز تحقیقات اتمی ایندیرا گاندی (IGCAR) در کالپاکام در تلاش است تا با 25 شرکت استارت آپ تفاهم نامه تفاهم نامه امضا کند. AK Bhaduri ، مدیر IGCAR گفت ، این روابط در زمینه بهداشت ، نظارت بر محیط زیست و مواد شیمیایی است. وی به خبرنگاران گفت: “در اصل ، ما به دنبال دستیابی به پیمان هایی با حداقل 25 شركت راه اندازی در سال هستیم. این هدفی است كه NITI Aayog به ما داده است.” امروز یک مرکز جوجه کشی دپارتمان انرژی اتمی به طور رسمی توسط دبیر و رئیس کمیسیون انرژی اتمی KN Vyas از طریق کنفرانس ویدیویی افتتاح شد. بهادوری گفت که IGCAR با شرکت های مختلف تفاهم نامه ای را در ازای تبادل فناوری یا محصولات توسعه یافته در IGCAR از طریق مرکز جوجه کشی منعقد کرده است.

تفاهم نامه ای با انستیتوی آموزش عالی و تحقیقات سری راماچاندرا ، چنای ، برای تشخیص زودهنگام سرطان پستان در زنان با استفاده از فناوری تصویربرداری حرارتی امضا شد. IGCAR تکنیک ترموگرافی پستان را توسعه داده است که روشی کم هزینه و غیرتهاجمی است و تصویر با استفاده از هوش مصنوعی و نرم افزار یادگیری عمیق برای تشخیص تفسیر می شود.

مدیر IGCAR گفت ، تفاهم نامه دیگری با سنسورهای ایده آل مستقر در شهر برای “Gamma Dose Logger” که یک مانیتور تابش برای اندازه گیری تابش محیط است ، در نظر گرفته شده است.

تفاهم نامه دیگری توسط IGCAR با استفاده از نمونه گیرهای حجم هوا قابل حمل با First Source Impex مستقر در بنگالورو منعقد شد. وی گفت: “این كاربردهایی را در تابلوهای كنترل آلودگی برای جمع آوری ذرات معلق معلق در نظارت بر آلودگی محیط زیست و در صنایع تخلیه پساب ذرات پیدا می كند.”

یک پیمان دیگر با کریشی ویگیان کندرا ، پرامبالور ، تامیل نادو ، برای تحقیق و توسعه مشترک در مطالعات مربوط به تابش در مورد بذرها ، محصولات و سایر مناطق وابسته و وابسته ، امضا شد.

در پاسخ به سوالی درباره وضعیت راکتور پیشنهاد دهنده پرورش سریع در Kalpakkam ، این مقام گفت که در مرحله نهایی راه اندازی است ، اما از توضیح بیشتر توضیح داد.

در این روز همچنین بزرگداشت دکتر هومی جهانگیر بابها ، پدر برنامه انرژی اتمی هند برگزار شد.