جریان های صندوق سرمایه گذاری مشترک، SIP ها در ماه آوریل علیرغم افزایش دوباره سقوط می کنند

جریان های صندوق سرمایه گذاری مشترک، SIP ها در ماه آوریل علیرغم افزایش دوباره سقوط می کنند

جریان‌ها به صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک در ماه آوریل از 20534 کرور روپیه در ماه گذشته به 6480 کرور کاهش یافت زیرا سرمایه‌گذاران خرد در بحبوحه جهش در بازار سهام رویکرد منتظر و مراقب را اتخاذ کردند.

داده‌های انجمن صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک هند (AMFI) نشان داد که جریان‌های ماهانه به محصولات از طریق برنامه‌های سرمایه‌گذاری سیستماتیک (SIP) نیز به 13728 کرور روپیه در مقایسه با 14276 کرور روپیه در ماه مارس کاهش یافته است. Sensex و Nifty در ماه آوریل تقریباً 3.59٪ و 4.06٪ افزایش یافت.

کل دارایی‌های تحت مدیریت صنعت صندوق‌های سرمایه‌گذاری با افزایش بازار و جریان‌های ورودی بیشتر به طرح‌های بدهی، از 40.04 لک کرور در ماه مارس به 41.52 لک کرور در آوریل افزایش یافت.

Sriram BKR، استراتژیست ارشد سرمایه‌گذاری در Geojit Financial Services می‌گوید: «افزایش ارزش‌گذاری‌ها می‌تواند باعث شود که سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری‌های تازه دوری کنند یا مقداری پول برای بهره‌برداری از این رالی کاهش دهند.»

مانیش مهتا، رئیس فروش ملی، صندوق مشترک کوتاک، گفت: از آنجایی که ماه مارس شاهد جریان‌های ورودی خوبی در سهام بود، سرمایه‌گذاران احتمالاً رویکرد انتظار و تماشا را برای تخصیص سرمایه‌گذاری‌های اضافی به سهام در ماه آوریل اتخاذ کردند و در عین حال به SIP‌های موجود خود ادامه دادند.

در صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک، بخش عمده‌ای از جریان‌ها به صندوق‌های با سرمایه متوسط ​​و کوچک وارد شد. طرح‌های سرمایه‌گذاری کوچک با ورودی‌های 2182 کرور روپیه مواجه شدند، سرمایه‌گذاران 1791 کرور روپیه در سرمایه‌های میانی وارد کردند. جریان به صندوق‌های سرمایه‌گذاری کلان 63 کرور کاهش یافت.

بازده بالاتر از ابزارهای کوتاه مدت مانند اسناد خزانه و شروع سال مالی جدید باعث شد شرکت ها پول را در صندوق های نقدی، وجوه بازار پول و وجوه فوق کوتاه مدت قرار دهند. این دسته‌ها 88,000 کرور از 1,06,000 روپیه جریان خالص به طرح‌های درآمد ثابت دریافت کردند.» پس از پرداخت بدهی‌های مالیاتی آخرین سال مالی در ماه مارس، شرکت‌ها باید مازاد پول قابل سرمایه‌گذاری خود را در صندوق نقدینگی و فوق‌العاده پارک کنند. Himanshu Srivastava، معاون مدیر – مدیر پژوهشی Morningstar India می گوید: دسته بندی صندوق های کوتاه مدت، برای یک دوره کوتاه، در نتیجه منجر به جریان های عظیم ورودی در این دسته ها می شود.

دسته صندوق‌های شاخص، که شامل صندوق‌های سهام غیرفعال و بدهی است، شاهد ورود 147 کرور روپیه بود. با مزایای بلندمدت مالیات بر عایدی سرمایه و شاخص‌سازی برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک بدهی که در 31 مارس به پایان می‌رسد، سرمایه‌گذاران ثروتمند انگیزه کمی برای قفل کردن پول در صندوق‌های سررسید هدف غیرفعال با بازده بالا پیدا کردند.

در بخش هیبریدی، سرمایه گذاران 4192 کرور روپیه را به صندوق های آربیتراژ اختصاص دادند و پیش بینی اسپرد بالاتری بین بازار نقدی و آتی داشتند.

آناند وارداراجان، رئیس بازرگانی صندوق سرمایه گذاری مشترک تاتا می گوید: «آبیتراژ بدهی جدید است، به دلیل کارایی مالیاتی آن و احتمالاً جریان هایی را از سرمایه گذاران ثروتمند جذب می کند.