جریان ورودی صندوق سرمایه گذاری مشترک هند در آوریل متوسط ​​تا پایین ترین حد در پنج ماه گذشته – داده های صنعت

داده‌های انجمن صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک هند (AMFI) در روز پنجشنبه نشان داد که ورودی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک هند به‌طور متوالی 68 درصد کاهش یافت و به 64.80 میلیارد روپیه در آوریل رسید که پایین‌ترین رقم از نوامبر 2022 بود.

جریان ورودی صندوق های سرمایه گذاری مشترک در ماه مارس به بالاترین میزان در یک سال گذشته یعنی 205.34 میلیارد روپیه رسیده بود.

تعدیل در آوریل با جریان ورودی خارجی ثابت در سهام داخلی که باعث افزایش سهام هند شد، جبران شد. شاخص Nifty 50 در آوریل 4.06 درصد افزایش یافت.

NS Venkatesh مدیر اجرایی AMFI گفت: «تعطیلات متناوب در ماه آوریل و نوسانات در بازارها در بحبوحه درآمدهای شرکت ها بر جریان ها تأثیر گذاشته است.

انتظار می‌رود که جریان ورودی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک در ماه مه افزایش یابد، که به کمک نشانه‌ای از توقف چرخه افزایش نرخ توسط بانک‌های مرکزی جهانی کمک می‌کند.

در حالی که جریان به صندوق های سرمایه گذاری مشترک در ماه آوریل تعدیل شد، این طرح ها برای 26 ماه متوالی از فوریه 2021 شاهد جریان خالص ورودی بوده اند.

در میان طرح‌های سهام‌محور، صندوق‌های سرمایه‌گذاری کوچک بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها را برای هفتمین ماه متوالی با 21.82 میلیارد روپیه به خود اختصاص دادند، در حالی که ورودی به صندوق‌های کلان با 94 درصد کاهش از 9.11 میلیارد روپیه در آوریل به 526.3 میلیون روپیه در آوریل رسید. ماه گذشته. مشارکت در برنامه‌های سرمایه‌گذاری سیستماتیک (SIP) – که در آن سرمایه‌گذاران به طور منظم پرداخت‌های خود را به صندوق‌های مشترک انجام می‌دهند – در آوریل از بالاترین رکورد 142.76 میلیارد روپیه در ماه مارس به 137.28 میلیارد روپیه در آوریل کاهش یافت. بیش از 6.34 هزار حساب SIP جدید در ماه آوریل افتتاح شد. مانیش مهتا از شرکت مدیریت دارایی کوتاک ماهیندرا گفت: «سرمایه‌گذاران احتمالاً در حال اتخاذ رویکرد انتظار و تماشا برای تخصیص سرمایه‌های اضافی به سهام و در عین حال ادامه SIP‌های موجود هستند.

بر اساس گزارش AMFI، وجوه نقد – آنهایی که در مدت 91 روز سررسید می‌شوند – در آوریل 632.19 میلیارد روپیه وارد شدند.

داده‌های AMFI نشان می‌دهد که صنعت صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک، شامل بدهی، سهام، طرح‌های ترکیبی و سایر طرح‌ها، مجموع ورودی خالص 1214.35 میلیارد روپیه را در مقایسه با خروجی خالص 192.64 میلیارد روپیه (2.36 میلیارد دلار) در ماه مارس ثبت کرده است.

میانگین دارایی های تحت مدیریت از 40.05 تریلیون روپیه در ماه مارس تقریباً 4 درصد افزایش یافت و به 41.53 تریلیون روپیه رسید.

(1 دلار = 81.8020 روپیه هند)

(گزارش توسط Bharath Rajeswaran در بنگالورو؛ ویرایش توسط Sohini Goswami)