خیابان دلال: پس از افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا، شاخص های خیابان دلال کاهش یافت

خیابان دلال: پس از افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا، شاخص های خیابان دلال کاهش یافت

بمبئی: پس از اینکه فدرال رزرو ایالات متحده به افزایش نرخ بهره ادامه داد و در عین حال اذعان کرد که بحران در سیستم بانکی آن کشور می تواند بر اقتصاد تأثیر بگذارد، سهام هند روز پنجشنبه ضعیف شدند و کاهش یک شبه وال استریت را دنبال کردند. افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره بانک مرکزی مطابق با انتظارات بود. با این حال، اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در کنفرانس مطبوعاتی مبنی بر اینکه مبارزه با تورم بیش از حد احساسات را تضعیف نکرده است.

BSE Sensex 289.31 واحد یا 0.5 درصد کاهش یافت و به 57925.28 رسید. NSE Nifty 75 واحد یا 0.44 درصد سقوط کرد و در 17076.90 بسته شد.

در جاهای دیگر، بازارها با آسیا مخلوط شدند که بیشتر به پایان رسید در حالی که اروپا کاهش یافت. شاخص پاناروپایی Stoxx 600 0.2% سقوط کرد در حالی که Stoxx Europe 600 Banks Index که شامل 42 بانک اتحادیه اروپا و بریتانیا است، 2.5% سقوط کرد. وال استریت روز پنجشنبه با پیشروی نزدک در میان شاخص‌های اصلی، با پیشرفت فناوری حساس به نرخ و سهام رشد، بازگشت. داوجونز 1.24 درصد، S&P 500 1.50 درصد و نزدک کامپوزیت 2.15 درصد در زمان انتشار 2.15 درصد رشد کردند.

کاهش 2.1% VIX
گوپال کاوالیردی، سرپرست تحقیقات FYERS Securities، گفت: “بازار سهام در این افزایش نرخ کاهش یافته قیمت گذاری کرده بود، اما به تاثیر آن بر هزینه وجوه و وضعیت نقدینگی فشرده توجه کرده است.” «تفسیر فدرال رزرو همچنین نشان دهنده حفظ تمرکز بر تورم حتی با وجود یک بحران بانکی و خطر رکود است.»

بلافاصله پس از اعلام افزایش نرخ در روز چهارشنبه، وال استریت از پیش‌بینی متوسط ​​فدرال رزرو مبنی بر اینکه می‌تواند تنها یک بار دیگر در سال 2023 نرخ بهره را افزایش دهد، خوشحال شد. اما اظهارنظر پاول در کنفرانس مطبوعاتی مبنی بر اینکه بانک مرکزی در صورت نیاز برای مبارزه با تورم، نرخ‌ها را افزایش خواهد داد، سرد شد. آب در خوش بینی اولیه.

قبل از نشست سیاست فدرال رزرو، سرمایه گذاران انتظار داشتند که بانک مرکزی به بازار سیگنال دهد که مبارزه با تورم خود را کاهش داده و بر بحران بانکی تمرکز خواهد کرد. بخشی از بازار در انتظار کاهش نرخ بهره در اواخر سال جاری برای تثبیت سیستم مالی آمریکا بود.

پاول روز چهارشنبه گفت که استرس در صنعت بانکداری ایالات متحده می تواند منجر به بحران اعتباری با “پیامدهای مهم” برای اقتصاد شود.