دانشمند هندی-آمریکایی به عنوان سرپرست سازمان برتر تحقیقات کشاورزی ایالات متحده منصوب شد

واشنگتن: دکتر پاراگ چیتنیس ، دانشمند برجسته هندی-آمریکایی به عنوان سرپرست سرپرست موسسه معتبر ملی غذا و کشاورزی (NIFA) منصوب شد که کلیه تحقیقات کشاورزی با بودجه فدرال در ایالات متحده را هدایت می کند.

Chitnis در اوایل سال جاری به عنوان دستیار مدیر برنامه ها منصوب شد و اجرای تقریباً 1.7 میلیارد دلار پروژه های تحقیقاتی NIFA را بر عهده دارد.

وزیر کشاورزی ایالات متحده سانی پردو ضمن اعلام نام چیتنیس به عنوان سرپرست سرپرست NIFA ، گفت: “دکتر چیتنیس بیش از 31 سال تحقیق علمی و تجربیات را به دفتر مدیر می آورد.”

چیتنیس جایگزین دکتر اسکات آنگل شد که مسئولیت معاون رئیس کشاورزی و منابع طبیعی را در دانشگاه فلوریدا در گینسویل پذیرفت.

“او (چیتنیس) علاوه بر ایفای نقش اصلی در طرح NIFA’s Project CAFE (با همکاری دستیابی به تعالی عملکردی) که هدف آن کمک به NIFA برای به حداکثر رساندن تجارت است ، در ارائه رهبری و پشتیبانی مداوم از NIFA در انتقال آن به کانزاس سیتی نقش مهمی داشته است. عملیات برای خدمت بهتر به مشتریان خود ، “پردو گفت.

چیتنیس مدرک کارشناسی خود را در گیاهشناسی / اصلاح نباتات از دانشگاه کشاورزی Konkan در ماهاراشترا و کارشناسی ارشد ژنتیک / بیوشیمی را از م Instituteسسه تحقیقات کشاورزی هند مستقر در دهلی نو انجام داد. وی دکترای خود را در رشته زیست شناسی از دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس انجام داد.