زیان سالانه سافت بانک: سافت بانک زیان سالانه 7.18 میلیارد دلاری را با کاهش بیشتر Vision Fund ثبت می کند.

زیان سالانه سافت بانک: سافت بانک زیان سالانه 7.18 میلیارد دلاری را با کاهش بیشتر Vision Fund ثبت می کند.

SoftBank Group Corp ژاپن زیان خالص سالانه 970 میلیارد ین (7.18 میلیارد دلار) را برای سال منتهی به 31 مارس گزارش کرد، در حالی که واحد Vision Fund به دلیل ضعف در ارزیابی‌های فناوری زیان سرمایه‌گذاری سه ماهه را به ثبت رساند.

تلاش ماسایوشی سون مدیر عامل شرکت برای مهار صنعت سرمایه‌گذاری فناوری، پس از اینکه شرط‌بندی‌های بزرگ از طریق اولین صندوق ویژن سافت‌بانک بد شد و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در ارزش‌گذاری‌های حبابی از طریق صندوق دوم کوچک‌تر کاهش یافت، با یک سری از معکوس‌های برجسته مواجه شد.

با خروج معماران کلیدی این استراتژی، سون بر حفظ ترازنامه، کاهش سهام خود در غول تجارت الکترونیکی Alibaba Group Holding Ltd و کناره گیری از ارائه علائم تجاری برای تمرکز بر فهرست آرم طراح تراشه تمرکز کرده است.

در سه ماهه ژانویه تا مارس ارزش منصفانه پرتفوی واحد Vision Fund با 2.3 میلیارد دلار کاهش به 138 میلیارد دلار رسید.

دارایی های در حال افزایش ارزش شامل خرده فروش تجارت الکترونیک Coupang Inc و شرکت رباتیک AutoStore Holdings Ltd و شرکت سهام اداری WeWork Inc در میان سقوط کنندگان است.

سافت بانک ارزش شرکت های سبد خصوصی را در صندوق اول و دوم یادداشت کرد. در پایان ماه مارس، پرتفوی صندوق دوم به ارزش 31 میلیارد دلار در مقایسه با هزینه خرید 49.9 میلیارد دلار بود.

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید

زیان سالانه سافت بانک: سافت بانک زیان سالانه 7.18 میلیارد دلاری را با کاهش بیشتر Vision Fund ثبت می کند.


سافت بانک اعلام کرده است که در حالت دفاعی قرار دارد و فعالیت سرمایه گذاری را با واحد Vision Fund که تنها 25 معامله جدید در سال گذشته انجام داده است، در حالت دفاعی قرار داده است. سافت بانک به دنبال تقویت بافرهای سرمایه خود، 35.46 میلیارد دلار از طریق قراردادهای پیش پرداخت با استفاده از سهام علی بابا در طول سال جذب کرد. سال مالی 4.1 میلیارد دلار دیگر از طریق قراردادهای آتی برای دوره پس از 1 آوریل 2023 به دست آمد.

با افزایش قیمت برخی از سهام فناوری، توجه سرمایه گذاران به این معطوف شده است که سافت بانک تا چه مدت الگوی نگهداری خود را حفظ خواهد کرد.

Vision Fund تأکید می کند که سهامی در شرکت هایی از جمله Arm و برنامه ویدیوی کوتاه TikTok بایتدانس به ارزش 37 میلیارد دلار دارد که آماده عرضه عمومی در آینده است.

سرمایه گذاران نیز بر پتانسیل خرید مجدد متمرکز هستند. سهام سافت بانک قبل از درآمد 0.85 درصد کاهش یافت و امسال تقریباً 9 درصد سقوط کرد.

(1 دلار = 135.0500 ین)

از اخبار مهم فناوری و استارت آپ ها مطلع باشید. در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید تا جدیدترین و ضروری ترین اخبار فناوری را بخوانید که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.