ساوراب مهتا: تیم تحقیقاتی تحت هدایت هندی-آمریکایی برنده 100000 دلار جایزه NIH برای آزمایش بزاق مبتنی بر تلفن شد

HOUSTON: یک تیم تحقیقاتی به سرپرستی یک هندی-آمریکایی به دلیل توسعه یک سیستم مبتنی بر تلفن همراه سریع و غیرتهاجمی برای تشخیص بیماری های عفونی ، التهاب و کمبودهای تغذیه ای بزاق ، جایزه 100000 دلاری را کسب کرده است.

تیم محققان کرنل به سرپرستی ساوراب مهتا جایزه چالش فناوری تسریع کننده فناوری انستیتوهای ملی بهداشت (NIH) را دریافت کرد که توسعه فناوری های جدید تشخیصی غیرتهاجمی مهم برای سلامت جهانی را تشویق می کند.

به گفته مهتا ، فن آوری های استفاده از نشانگرهای زیستی بزاقی می توانند انقلابی در چگونگی شناسایی و رفع شرایطی مانند مالاریا و کمبود آهن ایجاد کنند ، به ویژه در محیط هایی که دسترسی به مراقبت های بهداشتی اولیه و آزمایش های سنتی و آزمایشگاهی محدود است.

مهتا گفت: “این مفهوم نتایج غیرتهاجمی ، سریع و دقیقی را در هر نقطه از جهان فراهم می كند. دستیابی به موفقیت در چنین روشهای تشخیصی موبایل می تواند فواید سلامتی ناگفته ای را برای جمعیت های آسیب پذیر در سطح جهان فراهم كند.”

برای آزمایش بزاق گروهی ، یک آداپتور چاپ شده سه بعدی کوچک به تلفن همراه بسته می شود و با یک برنامه تلفن همراه همگام سازی می شود. این برنامه با استفاده از دوربین تلفن نوارهای آزمایش را برای تشخیص مالاریا ، کمبود آهن و التهاب ، با نتیجه کمتر از 15 دقیقه ، تصویر می کند.

این پیشنهاد بر اساس سیستم عامل های FeverPhone و NutriPhone ساخته شده توسط تیم موسسه علوم تغذیه ای کرنل ، بهداشت و فناوری جهانی (INSiGHT) ساخته شده است. این فناوری ها که توسط NIH و بنیاد ملی علوم تأمین شده است ، عفونت ها و وضعیت تغذیه ای را با استفاده از خون ارزیابی می کنند.

دیوید اریکسون ، یکی دیگر از اعضای تیم ، گفت: “این نوع نوآوری های بالقوه در حال تغییر در جهان فقط زمانی امکان پذیر است که شما تحقیقات قوی چند رشته ای و فرهنگ نوآوری را تقویت کنید ، مانند آنچه ما در اینجا در کورنل انجام می دهیم.”

این تیم توسط مهتا ، دانشیار بهداشت جهانی ، اپیدمیولوژی و تغذیه در بخش علوم تغذیه ، در کالج زیست محیطی انسانی (CHE) و گروه توسعه جهانی در کالج علوم کشاورزی و زندگی (CALS) هدایت می شد. .