سایت گلاس چیست؟؟؟ چرایی استفاده از سایت گلاس

 

سایت گلاس (Sight Glass) تجهیزی برای عبور سیال است.سایت گلاس قیمت که با به کار گیری از شیشه­ های درنظرگرفته شده قابلیت مشاهده حرکت سیال، رنگ و واحد سنجش شفافیت آن وجود داراست.

 

در این مقاله از سلام سرما به معرفی سایت گلاس و همچنین موارد استفاده از سایت گلاس های دانفوس و نحوه عملکرد آن خواهیم پرداخت.همراه ما باشید

 

سایت گلاس (Sight Glass) چیست؟

درواقع با به کارگیری از سایت گلاس ­ها، می­توان شیر­ها، صافی­ها، مبرد­ها و تله بخار­های مسدود گردیده را تشخیص داد. به صورت نمونه وجود حباب و یا این که کف در سیستم تبرید نشان از عدم کارکرد درست یکی‌از قسمت­ها هست. نشت در سیستم مبرد، افت فشار بیش تر از حد در فیلتر­های نصب گردیده و یا این که بسته شدن یکی دیگر از امکانات از عیوب معمول چنین سیستم­هایی می‌باشد. به صورت نمونه در زمانیکه اپراتور، مایع کف آلود را در ساید گلاس مشاهده می­نماید به راحتی از وجود ایراد در سیستم باخبر می­شود.

 

در خطوطی که نیاز به روغن کاری تجهیزات می­باشد، از سایت گلس مصرف شده تا رنگ روغن و همچنین تمام شدن یا این که نشدن آن به وسیله اپراتور قابل تشخیص باشد.

 

محل استفاده سایت گلاس ها

سایت گلاس را بایستی در مسیر مایع تعبیه کرد به گونه ای که پیش از شیر انبساط بوده (اکسپنشن ولو) و بعداز هر وسیله جانبی در خط مایع، باشد.

 

چگونگی عملکرد سایت گلاس

از جمله وظایف سایت گلاس در ساختار سیستم‌های سرمایشی بررسی داخل سیستم، گرفتگی های صافی ها و فیلتر ها، سطح مایع مبرد، حرکت سیال، رنگ و میزان شفافیت سیال و نیز رطوبت موجود در سیستم است.

 

علاوه بر تشخیص وجود رطوبت از طریق تغییر رنگ ماده ی وسط ساید گلاس، می‌توان از این دستگاه جهت مقایسه رنگ ماده مبرد در طول خط جریان بهره برد. برای اینکه تشخیص دهیم در داخل ماده مبرد رطوبت وجود دارد یا خیر باید بدانیم که وجود رنگ سبز ماده ی وسط سایت گلس تایید کننده عدم وجود رطوبت است و نشان دادن رنگ زرد تاییدی بر وجود رطوبت در سیال می‌باشد.

 

حاوی حسگر رطوبت که به هنگام وجود رطوبت در سیستم رنگ آن از سبز به زرد تغییر می یابد. در یک سیستم سالم و بدون رطوبت ماده مبرد به شکل یک ستون از مایع بدون کف و شفاف و بی رنگ دیده می‌شود.

 

رنگ سبز: سیستم در حالت نرمال کار می کند.

رنگ سبز فسفری: سیستم مشکل دارد.

رنگ زرد: فیلتر رطوبت گیر باید تعویض شود.

 

تماس سریع

021-77628933