صندوق سرمایه گذاری مشترک آدیتیا بیرلا 2500 کرور نسخه عمومی را برنامه ریزی می کند

صندوق سرمایه گذاری مشترک Aditya Birla ، در میان پنج مدیر برتر دارایی هند ، در حال مذاکرات اکتشافی برای جمع آوری 2500 کرور روپیه در یک پیشنهاد اولیه (IPO) است ، به دنبال استفاده از فرهنگ رشد سهام عدالت که در افزایش مالکیت خرده فروشی سهام و معیارهای تجاری مشخص است صندوق های مبتنی بر شاخص در سومین بازار سهام بزرگ آسیا.

منابع مختلف با اطلاع از این موضوع به ET گفتند که خانه صندوق ، سرمایه گذاری مشترک بین Aditya Birla Capital و Sun Life ، با حدود دوازده بانک سرمایه گذاری محلی و جهانی دیدار کرده است که در حال حاضر مطالعه امکان سنجی فروش سهام پیشنهاد شده را دنبال می کنند.

یکی از این افراد گفت: “بانکداران سرمایه گذاری در حالی که در حال کشف خطوط گسترده IPO هستند ، با گروه بیرلا در حال بحث هستند.

در حالی که Aditya Birla Capital حدود 51٪ از خانه صندوق را در اختیار دارد ، Sun Life حدود 49٪ را در اختیار دارد. گروه آدیتیا بیرلا از اظهار نظر در این باره خودداری کردند.

اگرچه جزئیات دقیق انتشار پیشنهادی هنوز نهایی نشده است ، منابع گفتند که این معامله ممکن است شامل انتشارات اولیه و ثانویه باشد.

داده های بدنه صنعت AMFI نشان داد ، Aditya Birla Sun Life MF چهارمین شرکت بزرگ مدیریت دارایی است که از طریق دارایی حدود 39/2 روپیه کرور اداره می کند چند هفته پیش ، UTI AMC وارد بازار عمومی شد و به دنبال جذب 2160 کرور بود. حدود دو سال پیش HDFC AMC با جمع آوری 2800 کرور روپیه عمومی مراجعه کرده بود.

دارایی های تحت مدیریت صنعت صندوق سرمایه گذاری مشترک در 30 سپتامبر به 26.86 لور کرور رشد کرده است ، که بیش از دو برابر افزایش در پنج سال است ، داده های AMFI را نشان می دهد.

این توسعه با نرخ بهره کم سابقه ای همزمان شده و جذابیت FD های سنتی بانک و ابزار بدهی را کمرنگ کرده است.