صندوق سرمایه گذاری Kotak: Sebi خدمات جدیدی را برای اطلاع رسانی به صندوق سرمایه گذاری Kotak ارائه می دهد

به گفته سه نفر ، هیئت بورس و اوراق بهادار هند (Sebi) اخطار جدیدی را به Kotak Mahindra Asset Management به دلیل تأخیر در بازپرداخت پول به دارندگان 4 طرح بدهی بسته که اوراق بهادار گروه اسل را در سررسید خود نگه داشته اند ، ارائه داده است. با اطلاع مستقیم از موضوع. ناظران ادعا کرده اند افرادی که در بالا ذکر شدند ، قوانینی را نقض کرده اند که Kotak Mutual قوانینی را الزام می کند که خانه های صندوق باید کل پول را برای ارزش خالص دارایی اعلام شده (NAV) پس دهند. این دومین اعلامیه علت نمایش است که در این باره به صندوق صندوق ارسال می شود.

پس از انعقاد چند وجه سرمایه گذاری متقابل در اواخر ژانویه 2019 ، توافق نامه به اصطلاح متوقف با گروه اسل Subhash Chandra به دنبال سقوط سهام Zee Entertainment و Dish TV ، به مالکان برنامه های سررسید ثابت Kotak (FMP) پرداخت نشد. .

Kotak AMC پس از آنكه موفق به بازپس گیری حقوق از گروه اسل شد ، در سپتامبر 2019 سرمایه گذاران این طرح ها را پس داد.

گروه های مروج سهام هر دو شرکت را متعهد شده بودند که از صندوق های سرمایه گذاری و شرکت های مالی وام بگیرند. پس از افت قیمت سهام ، بنیانگذاران محروم از پول نقد گروه اسل موفق به جبران وثیقه نشده اند. عدم توانایی به دست آوردن به موقع پول از گروه اسل منجر به اعلامیه هایی شده است که باعث می شود سبی مشکوک به قانونی بودن چنین توافق نامه هایی بین صندوق های سرمایه گذاری مشترک و ناشران اوراق قرضه باشد.

اعلامیه جدید Kotak AMC برای تأخیر در بازپرداخت ها در چهار FMP ، یعنی 187 ، 189 ، 193 و 194 است. این چهار صندوق بین 10 تا 20 درصد از کل دارایی های اسناد بدهی Essel را که سرمایه گذاری کرده بود ، سرمایه گذاری کرده بودند. برای رسیدن به بلوغ در آوریل-مه 2019. اولین دلیل اعلامیه Kotak AMC در ماه مه 2019 برای FMPs بود – 127 و 183.

درخواست های ایمیل به Sebi و Kotak AMC بی پاسخ مانده است.

یک وکیل با اطلاع مستقیم از این موضوع گفت: “مسئله در اینجا توافق بن بست است و سبی فکر می کند خانه های صندوق باید از چنین توافقی اجتناب می کردند.”

خانه های صندوق به این دلیل از عدم توافق دفاع دفاع کرده اند که عدم وجود آن باعث شده سرمایه گذاران در طرح هایی که در اوراق بهادار گروه اسل سرمایه گذاری می کنند ، ضربه بیشتری ببینند.

“صندوق سرمایه گذاری مشترکی که با وام گیرنده خود به توافق نامه” توقف “می پردازد ، اجازه می دهد برای ابزار بدهی مدت طولانی تمدید شود و حتی به دلیل بازپرداخت غیر به موقع ، به عنوان تضمین کننده اعتبار استفاده نمی کند ، از نقطه قرارداد قراردادی وام گیرنده خوب است اما ممکن است توسط سبی مطابق با روحیه مقررات صندوق های سرمایه گذاری تفسیر نشود ، “گفت: Tejesh Chitlangi ، شریک IC Universal Legal.

سال گذشته ، Sebi همچنین اعلامیه HD Show MF را صادر کرده بود ، که به واحدهای دارنده FMP خود این گزینه را داده بود تا به جای بازپرداخت در سررسید در اواسط آوریل سال 2019 ، 380 روز دیگر سرمایه گذاری کنند.

با این حال ، HDFC MF مقالات اسل را به ارزش 500 کرور که طرح بدهی در کتاب های خود نگه داشت ، جذب کرد و در نتیجه بازپرداخت کنندگان کل پول خود را پس گرفتند. در اوایل سال جاری ، HDFC MF با مکانیزم رضایت موضوع را با Sebi حل و فصل کرد.

کارشناسان گفتند ممکن است Sebi در مورد HDFC MF نرمش بیشتری داشته باشد زیرا سرمایه گذاران به موقع پول دریافت کرده اند. “HDFC AMC به کتاب های خود ضربه زد و از جیب سرمایه گذاران را خسارت داد. بعداً ، هنگامی که اسل هزینه های خود را بازپرداخت کرد ، پول را جبران کرد. ”مدیر ارشد یک خانه صندوق گفت. “از طرف دیگر ، Kotak AMC منتظر بازپرداخت اسل بود و سپس سرمایه گذاران پرداخت می شدند.”