عربستان سعودی حقوق اضافی را برای کارگران خارج از کشور اعلام کرد. بیش از 2 میلیون هندی بهره مند شوند

دهلی نو: وزارت منابع انسانی و توسعه اجتماعی در عربستان سعودی روز چهارشنبه اقدام جاه طلبانه ای را در زمینه اصلاح قوانین کار پادشاهی آغاز کرد تا به کارگران خارج از کشور حقوق اضافی مطابق با چشم انداز 2030 پادشاهی و برنامه تحول ملی (NTP) اعطا شود.

عربستان سعودی ، یکی از شرکای استراتژیک هند در منطقه ، میزبان 2.6 هندی است.

در یک کنفرانس مطبوعاتی که در ریاض برگزار شد ، وزارتخانه “طرح ابتکار کار” را اعلام کرد که از مارس 2021 به اجرا در خواهد آمد. قانون و مطابق با بهترین شیوه های مهاجرت بین المللی است.

این اصلاحات با اجازه دادن به کارمندان برای تغییر کارفرمایان و اجازه کارفرمایان برای جذب بهترین استعدادها ، در نهایت افزایش رقابت ، دستمزد و هزینه های عمومی در داخل پادشاهی ، رقابت بیشتری در بازار کار عربستان ایجاد خواهد کرد. “ابتکار عمل کار” بیانیه ای از تعهد عربستان سعودی در توسعه بازار کار محلی و تنظیم بهتر آن به روشی است که هم برای کارفرمایان و هم برای کارگران خارج از کشور مفید باشد.

این طرح از اعتبار پادشاهی در مورد حقوق کارگران خارج از کشور و کارایی آن در بازار کار حمایت می کند و منجر به کاهش اختلافات بین کارفرمایان محلی و کارگران خارج از کشور در رابطه با تحرک کارکنان یا درخواست ویزای خروج می شود.

این اصلاحات به کارگران خارج از کشور در پادشاهی اجازه می دهد حمایت مالی خود را از کارفرمای خود به کارفرمای دیگر منتقل کنند ، ویزاهای خروج / ورود مجدد را درخواست کنند و ویزای خروج نهایی را تأمین کنند. همه اکنون به طور خودکار و بدون نیاز به رضایت کارفرما تأیید می شوند. این سه سرویس از طریق نرم افزار تلفن های هوشمند “Absher” و پورتال الکترونیکی وزارت در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

“ابتکار روابط کار” متمم چندین طرح مشابه مشابه است که توسط پادشاهی برای بهبود کارایی بازار کار محلی آغاز شده است ، از جمله سیستم حفاظت از دستمزد (WPS) ، اسناد الکترونیکی تمام قراردادهای کار و راه اندازی “Widy” مکانیسم حل و فصل اختلافات کار خارج از دادگاه.