فروش سهام softbank paytm: سافت‌بانک 2 درصد از سهام را در One97 Communications مادر Paytm تخلیه می‌کند.

فروش سهام softbank paytm: سافت‌بانک 2 درصد از سهام را در One97 Communications مادر Paytm تخلیه می‌کند.

سرمایه گذار ژاپنی به بورس ها اطلاع داد، سافت بانک 2.07 درصد از سهام شرکت Paytm، One97 Communications را در یک سری فروش در بازار آزاد در سال جاری فروخته است تا از مقررات تصاحب رگولاتور بازار پیروی کند.

یک نهاد SoftBank، SVF India Holdings (Cayman) Ltd، سهام را بین 10 فوریه تا 8 مه به فروش رساند که در مجموع بیش از 13 میلیون است. منابع به ET گفتند انتظار می رود که معاملات حدود 120 میلیون دلار باشد.

سافت بانک گفت که با دفع در 8 می، از آستانه 2 درصدی که در مقررات 29 (2) مقررات تصاحب Sebi تعیین شده بود، عبور کرد.

مقررات 29 (2) بیان می کند که هر نهاد یا اشخاصی که بیش از 5٪ یا بیشتر از سهام یا حق رای دارند، باید هر گونه خرید یا واگذاری سهام در شرکت مورد نظر را افشا کنند.

با این تراکنش ها، سافت بانک سهام خود را از 13.24 درصد در پرداخت های دیجیتال و نهاد متمرکز بر خدمات مالی به 11.17 درصد کاهش داده است.

سخنگوی سافت بانک از اظهار نظر خودداری کرد.

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید

فروش سهام softbank paytm: سافت‌بانک 2 درصد از سهام را در One97 Communications مادر Paytm تخلیه می‌کند.


در نوامبر سال گذشته، گروه SoftBank 4.5 درصد از سهام Paytm را از طریق معاملات بلوکی به ارزش 200 میلیون دلار فروخت. SoftBank، دومین سهامدار بزرگ Paytm پس از Ant Group، در زمان عرضه اولیه Paytm، سهامی به ارزش 220 میلیون دلار را تخلیه کرده بود.

ET در فوریه گزارش داد که هم سافت بانک و هم گروه مورچه، وابسته به علی بابا، درباره فروش سهام این شرکت بحث کرده اند. طبق منابعی که ET در آن زمان با آنها صحبت کرد، فروش به سرمایه گذاران مالی در بازار آزاد از طریق معاملات بلوکی از جمله گزینه هایی بود که این سرمایه گذاران در نظر داشتند.

در همان ماه، گروه علی بابا با فروش 3.3 درصد باقیمانده سهام خود، از طریق معاملات بلوکی به مبلغ 1378 کرور روپیه (یا تقریباً 167 میلیون دلار) از One97 Communications خارج شد.

در روز پنجشنبه، سهام Paytm با 4 درصد کاهش به 698.40 روپیه در BSE بسته شد.

در ماه‌های گذشته، سافت‌بانک سهام خود را در سبد سهام هندی خود که شامل Delhivery و PB Fintech است، واگذار کرده است. در ماه مارس، 3.85 درصد از سهام Delhivery را به مبلغ 954 کرور فروخت. در دسامبر سال گذشته، 5.1 درصد سهام PB Fintech را به مبلغ 1043 کرور فروخت.

از اخبار مهم فناوری و استارت آپ ها مطلع باشید. در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید تا جدیدترین و ضروری ترین اخبار فناوری را بخوانید که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.