قیمت یک سهم ارتباطات 97: سهام Paytm پس از نمایش Q4 5 درصد افزایش یافت. الان باید بخری یا بفروشی؟

قیمت یک سهم ارتباطات 97: سهام Paytm پس از نمایش Q4 5 درصد افزایش یافت.  الان باید بخری یا بفروشی؟

سهام One 97 Communications که پلتفرم پرداخت های دیجیتال و خدمات مالی Paytm را اداره می کند، در معاملات افتتاحیه روز دوشنبه پس از کاهش قابل توجه زیان شرکت برای سه ماهه منتهی به مارس، نزدیک به 5 درصد افزایش یافت.

زیان خالص تلفیقی این شرکت از 761 کرور در سال گذشته به 168 کرور روپیه کاهش یافت و یک چهارم قبل به 392 کرور روپیه کاهش یافت.

درآمد تلفیقی از عملیات تقریباً 52 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و به 2335 کرور روپیه رسید. سود روز جمعه بعد از ساعت بازار اعلام شد.

این سهم در 6 جلسه معاملاتی گذشته، از جمله امروز، در نوسان بوده و نزدیک به 12 درصد رشد داشته است.

پس از اینکه شرکت نتایج سه ماهه قوی ژانویه تا مارس را گزارش کرد، شرکت کارگزاری Macquarie رتبه “عملکرد بهتر” را برای سهام حفظ کرد در حالی که گلدمن ساکس دیدگاه “خرید” را داشت. در بسته داخلی Motilal Oswal دارای رتبه «خرید» است در حالی که Yes Securities موضع «خنثی» در پیشخوان دارد.

آیا باید سهام Paytm را بخرید، بفروشید یا نگه دارید؟ در اینجا آنچه تحلیلگران می گویند:

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید

قیمت یک سهم ارتباطات 97: سهام Paytm پس از نمایش Q4 5 درصد افزایش یافت.  الان باید بخری یا بفروشی؟


گلدمن ساکس: خرید | هدف: 1150 روپیه | صعودی: 67%

شرکت کارگزاری گلدمن ساچ رتبه خرید در Paytm را حفظ کرده است و بیان می‌کند که درآمد سه‌ماهه چهارم جمعه باید تا حد زیادی به بحث‌های مربوط به کشش و سودآوری مدل تجاری Paytm پایان دهد. علاوه بر این، حل و فصل مسائل نظارتی باقیمانده (ممنوعیت ورود PPBL و حضور تاجر آنلاین) به عنوان مجموعه بعدی کاتالیزورهای سهام است. «نمایه رشد درآمد Paytm با همتایان اینترنتی خود در هند مطابقت دارد، با سودآوری بالاتر، و ارزش‌گذاری‌هایی که در مقابل همتایان خود در سطح پایینی قرار دارند.»

این گزارش افزود: “ما پاداش ریسک را به سمت بالا می بینیم، با احتمال صعود 103 درصدی در مورد گاو در مقابل 17 درصد نزولی در مورد نزولی. با قیمت هدف 1150 روپیه مبتنی بر SOTP/DCF 12 میلیون تومان.”

Macquarie: Outperform | هدف: 800 روپیه | صعودی: 21%
Macquries رتبه برتر را در Paytm با هدف قیمت 800 روپیه آغاز کرد. کارگزاری Thr گفت که Paytm EBITDA را قبل از هزینه های ESOP 230 کرور روپیه گزارش کرده است که بیشتر از برآورد (160 کرور روپیه) توسط شرکت کارگزاری است که عمدتاً به دلیل کارمزدهای تشویقی بالاتر UPI است. .

با این حال، Macquarie در یادداشت خود در Paytm به چند باد مخالف اشاره کرد. چالش‌های ساختاری مانند مدل‌های BNPL (اکنون بخرید بعدا بپردازید) همچنان گفته می‌شود که در سراسر جهان از جمله هند شکست خورده‌اند. به گفته وی، اگرچه PayTM هیچ گونه ریسک ترازنامه ای در مورد وام های ایجاد شده ندارد، اما ریسک تجاری و اعتبار قابل توجهی را به همراه دارد.

Macquarie گفت: “چند ماه عملکرد بد می تواند منجر به برداشت وام دهندگان از خطوط اعتباری خود شود و به طور قابل توجهی بر توانایی آن برای رشد تأثیر بگذارد.”

این موسسه افزود: “خطرات مرتبط با رقابت و همچنین مسائل نظارتی وجود دارد، زیرا به نظر می رسد PayTM اغلب به دلیل نقص های خود با خشم نظارتی مواجه است.”

سیتی: خرید | هدف: 1144 روپیه | صعودی: 66٪
سیتی هدف قیمت خود را در Paytm به سمت بالا از 1103 روپیه به 1144 روپیه بازنگری کرده است که افزایش 66 درصدی را برآورد کرده است. در این بیانیه آمده است: «TP مشتق شده از SOTP ما به معنای 39X EV/Adj EBITDA در مارس 2026E (CMP: 22X) است.

وی افزود: «علی‌رغم رقابت، Paytm همچنان به افزایش رشد و همچنین کسب درآمد ادامه می‌دهد و در عین حال رهبری در توسعه محصول جدید (دستگاه‌ها، UPI-Lite و غیره) را بر عهده دارد.

Motilal Oswal: خرید | هدف: 900 روپیه | صعودی: 31%
Motilal Oswal تخمین می‌زند Paytm تا پایان سال مالی 25 به EBITDA برسد و Paytm را بر اساس 18X FY28E EV/EBITDA ارزش گذاری کند و همان را به FY25E با نرخ تخفیف 15 درصد تخفیف دهد. ارزش سهام آن 900 روپیه است که به معنای فروش 4.5X FY25E P/Sales است.

بله اوراق بهادار: خنثی | هدف: 750 روپیه | صعودی: 9%
بله اوراق بهادار موضع خنثی خود را در Paytm با هدف قیمتی اصلاح شده 750 روپیه حفظ کرد. ارزش سهام را 4.3 برابر P/S سال مالی 24 می کند تا به هدف قیمتی ما یعنی 750 روپیه برسد.

دولت سرمایه: خرید | هدف: 1250 روپیه | صعودی: 81%
دولت در یادداشتی گفت: «بهبود درآمدزایی و تعداد کاربران کم نفوذ زیاد، مسیری را برای رشد ادامه می‌دهد».

وی افزود: «تمرکز پایدار بر سودآوری، موضع مثبت کارگزاری را در مورد توانایی Paytm در استفاده از پلتفرم فین‌تک مقیاس‌پذیر خود تأیید می‌کند.

(سلب مسئولیت: توصیه ها، پیشنهادات، دیدگاه ها و نظرات ارائه شده توسط کارشناسان مربوط به خود آنهاست. اینها بیانگر نظرات اکونومیک تایمز نیستند)

از اخبار مهم فناوری و استارت آپ ها مطلع باشید. در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید تا جدیدترین و ضروری ترین اخبار فناوری را بخوانید که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.