لیتیوم: استارت آپ برقی بولیوی امیدوار است که خودروهای کوچک در کشور غنی از لیتیوم بزرگ شود

لیتیوم: استارت آپ برقی بولیوی امیدوار است که خودروهای کوچک در کشور غنی از لیتیوم بزرگ شود

در یک صبح سرد اخیر، دکتر کارلوس اورتونو سوار یک ماشین الکتریکی کوچک شد تا بیمار را در حومه لاپاز، پایتخت بولیوی بررسی کند، و مطمئن نبود که آیا وسیله نقلیه می‌تواند از پس خیابان‌های پر شیب و پرپیچ و خم برآید. -شهر ارتفاع

اورتونو در مورد تجربه خود از رانندگی با کوانتوم، اولین خودروی الکتریکی که تا به حال در بولیوی ساخته شده است، گفت: “من فکر می کردم که به دلیل توپوگرافی شهر با مشکل مواجه است، اما کوهنورد بزرگی است.” “تفاوت با خودروهای بنزینی بسیار زیاد است.”

بازدید از خانه اورتونو با ماشینی به اندازه یک چرخ دستی گلف بخشی از یک برنامه تحت حمایت دولت بود که پزشکان را به بیماران ساکن در محله های دور از مرکز شهر می آورد. برنامه “دکتر در خانه شما” ماه گذشته توسط شهرداری لاپاز با استفاده از ناوگانی متشکل از شش خودروی برقی تولید شده توسط کوانتوم موتورز، تنها تولیدکننده خودروهای برقی کشور، راه اندازی شد.

“این یک ایده پیشگام است. ایوان آریاس، شهردار لاپاز، گفت: این به محافظت از سلامت افراد نیازمند کمک می کند، در عین حال از محیط زیست محافظت می کند و از تولیدات محلی حمایت می کند.

این برنامه همچنین می‌تواند به تقویت کوانتوم موتورز کمک کند، شرکتی که چهار سال پیش توسط گروهی از کارآفرینان راه‌اندازی شد و معتقدند خودروهای برقی صنعت خودرو را در بولیوی، کشوری غنی از لیتیوم، که بنزین وارداتی ارزان و یارانه‌ای هنوز معمول است، متحول خواهد کرد.

کوانتوم که مانند جعبه ساخته شده است، با سرعتی بیش از 35 مایل در ساعت (56 کیلومتر در ساعت) حرکت نمی کند، می تواند از یک پریز برق خانگی شارژ شود و می تواند 50 مایل (80 کیلومتر) را قبل از شارژ مجدد طی کند. سازندگان آن امیدوارند که این خودروی 7600 دلاری به احیای رویاهای اقتصاد لیتیومی کمک کند و خودروهای الکتریکی را چیزی بسازد که توده‌ها از آن استقبال کنند.

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید

لیتیوم: استارت آپ برقی بولیوی امیدوار است که خودروهای کوچک در کشور غنی از لیتیوم بزرگ شود


خوزه کارلوس مارکز، مدیر کل کوانتوم موتورز می گوید: «تحرک الکترونیکی در چند سال آینده در سراسر جهان غالب خواهد شد، اما در کشورهای مختلف متفاوت خواهد بود. تسلا با خودروهای سریع و خودران خود یک بازیکن برتر در ایالات متحده خواهد بود. اما در آمریکای لاتین، ماشین‌ها فشرده‌تر خواهند بود، زیرا خیابان‌های ما بیشتر شبیه خیابان‌های بمبئی و دهلی نو هستند تا خیابان‌های کالیفرنیا. اما تلاش این شرکت برای تقویت تحرک الکترونیکی در این کشور آمریکای جنوبی چالش برانگیز بوده است. در چهار سال پس از عرضه اولین خودروهای برقی خود، کوانتوم موتورز به سختی 350 خودرو در بولیوی و تعداد نامعلومی از دستگاه در پرو و ​​پاراگوئه فروخته است. این شرکت همچنین قرار است در اواخر امسال یک کارخانه در مکزیک افتتاح کند، اگرچه جزئیات بیشتری در مورد محدوده تولید در آنجا ارائه نشده است.

با این حال، شرط بندی کوانتوم موتورز بر روی خودروهای باطری، زمانی که نوبت به منابع بولیوی می رسد، منطقی است. بولیوی با حدود 21 میلیون تن، بزرگترین ذخیره لیتیوم جهان را دارد که جزء کلیدی باتری‌های الکتریکی است، اما هنوز نتوانسته است منابع عظیم این فلز را استخراج کرده و صنعتی کند.

در این میان، اکثریت بزرگ خودروهای در گردش هنوز از سوخت‌های فسیلی استفاده می‌کنند و دولت همچنان میلیون‌ها دلار یارانه سوخت وارداتی می‌ریزد تا پس از آن به نصف قیمت به بازار داخلی بفروشد.

مارکو آنتونیو رودریگز، مکانیک خودرو در لاپاز، می‌گوید: «کوانتوم (ماشین) ممکن است ارزان باشد، اما من فکر نمی‌کنم که ظرفیت یک خودروی بنزینی را داشته باشد، اگرچه او اذعان می‌کند که ممکن است پس از این اتفاق نظر مردم تغییر کند. دولت به یارانه بنزین پایان داد

با وجود چالش‌های پیش رو، سازندگان خودروی کوانتوم امیدوارند برنامه‌هایی مانند “Medico en tu casa” که قرار است در سال آینده دو برابر شود و به سایر محلات گسترش یابد، به افزایش تولید و تولید خودروهای برقی بیشتر در سراسر منطقه کمک کند. .

مارکز می گوید: ما آماده رشد هستیم. “موجودی ما تا ماه جولای فروخته شده است.”

از اخبار مهم فناوری و استارت آپ ها مطلع باشید. در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید تا جدیدترین و ضروری ترین اخبار فناوری را بخوانید که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.