مدیر عامل Delhivery: sahil barua shein: انتظار می رود تجارت الکترونیک بین 15 تا 20 درصد نسبت به سال قبل رشد کند

مدیر عامل Delhivery: sahil barua shein: انتظار می رود تجارت الکترونیک بین 15 تا 20 درصد نسبت به سال قبل رشد کند

Sahil Barua، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل Delhivery در یک تماس پس از درآمد گفت که او انتظار دارد بخش خرده فروشی آنلاین در میان کاهش تقاضا، حدود 15 تا 20 درصد رشد کند. صنعت تجارت الکترونیک تحت تاثیر رکود پس از همه گیری، افزایش تورم و بازگشت فروشگاه های آفلاین قرار گرفته است.

ET در 11 مه گزارش داد که رشد خرید در سراسر پلتفرم‌های تجارت الکترونیک کندتر از حد انتظار بوده است و به نقل از مدیران صنعت، برندهای متعدد و پلتفرم‌های شخص ثالث که داده‌های ارسال و فروش را ردیابی می‌کنند، اشاره کرد.

ETtech

باروا گفت: «من نمی‌خواهم کاساندرا (کسی که بدبختی را پیش‌بینی می‌کند) این صنعت شوم. اما باید اشاره کنم که سه ربع پیش گفتم (کاهش سرعت وجود خواهد داشت)، عموماً با ناباوری گسترده مواجه شد… تخمین خود من تغییر نکرده است. باروا گفت: من انتظار دارم تجارت الکترونیک بین 15 تا 20 درصد سال به سال رشد کند.

وی افزود که کاهش سرعت و تلاطم به دلیل کارایی هزینه برای Delhivery مفید خواهد بود.

او گفت: “من می خواهم به این نکته اشاره کنم که کاهش سرعت بازار که در آن مشتریان روی سودآوری متمرکز هستند، یک مزیت فوق العاده برای Delhivery است.” هزینه‌های آن‌ها حجم بیشتری را به Delhivery منتقل می‌کنند. و همانطور که اشاره کردم، ما با فشار قیمت‌گذاری از سوی مشتریان خود مواجه نیستیم. تجارت سریع ما همچنان سودآور است، بنابراین من این را مثبت می‌بینم و تلاطم همیشه چیز خوبی است.”

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید

برای کل سال منتهی به مارس 2023، درآمد Delhivery از عملیات با 5 درصد رشد سال به سال به 7225.3 کرور روپیه رسید. با این حال، زیان خالص آن تغییر چندانی نداشت و از 1011 کرور در سال مالی 22 به 1007.8 کرور رسید. در ماه اکتبر، این شرکت اعلام کرد که انتظار می‌رود صنعت تجارت الکترونیک در ماه‌های آینده به دلیل فشار تورمی با کاهش رشد مواجه شود.

همچنین بخوانید | درآمد سه ماهه چهارم تحویل 10 درصد کاهش می یابد، زیان به 158 کرور افزایش می یابد

باروا گفت که ورود مجدد غول مد چینی شین از طریق Reliance Retail برای کل صنعت تجارت الکترونیک مفید خواهد بود و آن را به جزر و مدی تشبیه کرد که همه قایق ها را بالا می برد.

باروا در جریان تماس درآمد شرکت در روز شنبه گفت: «از نظر شین، این یک اعلام جالب است. آخرین باری که اینجا بودند، آنها بازیکنی با حجم بالا بودند. Ajio یکی از سریعترین پلتفرم های تجارت الکترونیک در 12 ماه گذشته بوده است. و من فکر می کنم این نوید خوبی برای بازار است.»

همچنین بخوانید | Building India’s Shein: چرا سرمایه گذاران از موج جدیدی از استارت آپ های تجارت الکترونیک مد حمایت می کنند

وابستگی به تجارت الکترونیک

باروا در طول تماس با درآمد تاکید کرد که او همچنان نسبت به چشم انداز بلندمدت بخش تجارت الکترونیک خوش بین است. به عنوان یک دسته، ما معتقدیم تجارت الکترونیک به رشد خود ادامه خواهد داد. این به نوعی تبدیل به یک اهرم رشد می شود زیرا در برخی دسته بندی ها جایگزین آفلاین می شود…» او گفت.

ET در آوریل با استناد به گزارش شرکت کارگزاری Bernstein گزارش داده بود که Delhivery شاهد کاهش سهم بازار خود در محموله‌های تجارت الکترونیک در سال‌های 2022-23 (آوریل تا مارس) از 23 درصد در سال مالی 22 به 21.5 درصد بوده است و انتظار می‌رود این میزان کاهش یابد. تا سال مالی 30 به 19 درصد کاهش یابد.

علاوه بر این، شرکت کارگزاری همچنین کاهش رشد حجم برای Delhivery را به بسته شدن بازار آنلاین Shopee نسبت داده بود.

Delhivery در ارائه درآمد خود اشاره کرد که درآمد بسته سریع خود در دوره ژانویه تا مارس به 1177 کرور روپیه رسیده است که 4 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است. از 1232 کرور ثبت شده در درآمد بسته های سریع السیر در طول سه ماهه منتهی به مارس 2022، 161 کرور روپیه از Shopee بود.

ET در 11 می گزارش داده بود که خرید از طریق پلتفرم های تجارت الکترونیک کندتر از حد انتظار رشد می کند. داده‌های Unicommerce، ارائه‌دهنده راه‌حل‌های انبار متمرکز بر تجارت الکترونیک، رشد 16 درصدی حجم سالانه را در سه ماهه مارس نشان می‌دهد. حجم سه ماهه سوم تقریباً 19 درصد افزایش یافت.

از اخبار مهم فناوری و استارت آپ ها مطلع باشید. در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید تا جدیدترین و ضروری ترین اخبار فناوری را بخوانید که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.