مشتریان Ola Electric: Ola Electric می گوید که مبلغ شارژر را به همه مشتریان واجد شرایط بازپرداخت می کند

مشتریان Ola Electric: Ola Electric می گوید که مبلغ شارژر را به همه مشتریان واجد شرایط بازپرداخت می کند

Ola Electric سازنده خودروهای الکتریکی گفت که مبلغی را که از مشتریان برای شارژر جمع آوری کرده است، بازپرداخت خواهد کرد. ET در 2 مه گزارش داد که دولت تحقیقات خود را علیه اولا الکتریک بسته است و این شرکت 130 کرور روپیه برای شارژرهای EV که به طور جداگانه به یک میلیون مشتری فروخته و صورتحساب پرداخت کرده است، بازپرداخت خواهد کرد.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که Ola پس از شکایت یک افشاگر مبنی بر اینکه چندین شرکت برای درخواست یارانه FAME-II خودروها را به اشتباه قیمت گذاری کرده اند، تحت نظارت دولت قرار گرفت.

با این حال، اولا الکتریک به اتهامات حسابداری خلاقانه وارد نشد و در عوض ادعا کرد که موضوع قیمت شارژر یک “روایت” ساخته شده توسط گروه های ذینفع است. این شرکت صبح روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با کنار گذاشتن نکات فنی و به‌عنوان نمونه‌ای برای دیگران، تصمیم گرفتیم مبالغ شارژر را به همه مشتریان واجد شرایط بازپرداخت کنیم».

وی افزود: «صنعت خودروهای برقی در چند سال گذشته شاهد موفقیت بی‌سابقه‌ای بوده است، علی‌رغم تلاش‌های گروه‌های ذی‌نفع، مانند روایت اخیر در مورد قیمت‌گذاری شارژر».

آن رفرنس جدید نیست. در ماه مارس، اولا الکتریک که با اتهامات مربوط به بررسی های ایمنی ضعیف در مورد مشکلات در شاخک جلوی مدل S1 خود مواجه شد، گفت که قربانی یک “کمپین هماهنگ” شده است. بسیاری از مشتریان در شبکه های اجتماعی از ریزش چنگال جلو شکایت کرده بودند.

پس از تصمیم Ola برای بازپرداخت وجه شارژر به مشتریان، انتظار می‌رود همه شرکت‌ها بازپرداخت مشابهی را انجام دهند. Ola و Ather بیشترین ضربه را خواهند دید، زیرا آنها بیشترین وسایل نقلیه را فروخته اند.

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید

مشتریان Ola Electric: Ola Electric می گوید که مبلغ شارژر را به همه مشتریان واجد شرایط بازپرداخت می کند


این شرکت ها معتقدند که از نظر قانونی در سمت راست قرار دارند. ET در 13 مارس گزارش داد که مدیران ارشد چهار شرکت – Ola Electric، Ather Energy، TVS Motor و Hero MotorCorp – در چندین نوبت با مقامات دولتی وزارت صنایع سنگین ملاقات کرده اند تا نکات فنی قیمت گذاری آنها را توضیح دهند.

حسابداری خلاق؟

همه شرکت‌ها شارژر و نرم‌افزار را جداگانه از خودرو صورت‌حساب می‌کنند تا قیمت کارخانه خودرو را زیر 1,50,000 روپیه نگه دارند و در نتیجه با هنجارهای FAME-II مطابقت دارند. این شرکت ها استدلال کردند که شارژر جزء لاینفک وسیله نقلیه نیست، با خودرو مشابه نیست و مشتریان می توانند از ایستگاه های شارژ عمومی استفاده کنند. این نرم افزار همچنین به عنوان یک وسیله جانبی افزودنی در نظر گرفته شد و از این رو به طور جداگانه صورتحساب دریافت کرد.

علاوه بر این چهار شرکت، سایر شرکت‌های الکتریکی از جمله Hero Electric و Okinawa به دلیل رعایت نکردن هنجارهای بومی‌سازی، تحت اسکنر دولت قرار گرفته‌اند.

دولت هند برای 10 هزار دستگاه دو چرخ برقی تحت طرح تشویقی FAME II حمایت مالی می کند. شرکت‌های خودروهای برقی می‌توانند تا 40 درصد تخفیف در هزینه خودروهای تولید داخل ارائه دهند و آن را به عنوان یارانه از دولت مطالبه کنند. برخی از این شرکت‌ها متهم شده‌اند که خودروهای تولید شده با قطعات وارداتی را به‌عنوان ساخت داخل به دست می‌آورند.

از اخبار مهم فناوری و استارت آپ ها مطلع باشید. در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید تا جدیدترین و ضروری ترین اخبار فناوری را بخوانید که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.