معرفی تکنولوژی WDR در دوربین های هایک ویژن

شرکت هایک ویژن در برخی از محصولات تولیدی خود از تکنولوژی WDR استفاده کرده است. کلمه ی WDR در واقع مخفف عبارت Wide Dynamic Range می باشد. WDR در اصل به معنای بازه گسترده پویا می باشد. با کمک این تکنولوژی در دوربین های هایک ویژن می توان در شرایط نوری متفاوت روی تصاویر دوربین ها پردازش های مختلف انجام داد. تکنولوژی WDR در واقع باعث می شود دوربین مداربسته در برابر تابش نور به صورت مستقیم تصاویر شفافی را ارائه دهد. به عبارتی دیگر به وسیله ی این تکنولوژی، دوربین می تواند نور های زیاد تصویر را در یک نقطه جمع کرده تا تصاویر ارسالی از دوربین با کیفیت و شفافیت بالایی ارسال شوند.

همچنین شرکت هایک ویژن اغلب در دوربین های مداربسته پلاک خوان از تکنولوژی WDR استفاده کرده و آن را عرضه می کند.

در ادامه ی این مطلب قصد داریم به جزئیات تکنولوژی WDR بپردازیم.

دلیل استفاده از WDR در دوربین مداربسته پلاک خوان

در سامانه های نظارت تصویری اساساً در هنگام تصویر برداری یا عکاسی یکی از مواردی که از داشتن تصویر مناسب جلوگیری میکند وجود سطوح گوناگون با میزان نوری گوناگون خواهد بود.

سایر سطوح در این موارد بخشی از تصویر امکان ثبت در دوربین را خواهد یافت. و سایر سطوح یا به صورت تیره یا شدیداً روشن در تصویر خود را نشان خواهد داد.

برای جبران این کاستی به خصوص در سامانه های نظارت تصویری که جزییات تصویر گاهی ازاهمیت بالایی برخوردارخواهد بود . این امکان یعنی تکنولوژی WDR به دوربین های مداربسته ، تحت شبکه یا دوربین های HD افزوده شده است. این امکان سطوح گوناگون نوری را نسبت به توان خود یکسان سازی می نماید و در نهایت تصویری یکدست به دست می آید.

بررسی تکنولوژی WDR

برای بررسی قابلیت WDR دوربین مداربسته پلاک خوان داشتن میزانی برای بررسی گسترده داینامیکی دوربینی خواهد بود.

بسته به توان مدار پردازش سیگنال میتوان میزانی به نام db را پیشنهاد داد. این معیار بر اساس اختلاف بین تیره ترین نقطه تصویر تا روشن ترین نقطه تعیین می شود.

برای نمونه db 60 معرف 1:1000 می باشد.

نقطه پر نور بر اساس اشباع تابش فوتون به یک پیکسل ایجاد می شود.

بر اساس این اختلاف امکان دارد به وجود آمدن noise  بخش کم نور به طور کلی از دست برود یا قسمت روشن به صورت بسیار روشن نمود پیدا کند.

هایک ویژن و دوربین مداربسته پلاک خوان

هایک ویژن از کمپانی هایی است که توانسته است به خوبی این تکنولوژی را در دوربین های مداربسته خود طراحی کند .

این قابلیت در سری دوربین های توربو اچ دی و تحت شبکه هایک ویژن قرار داده شده است .

موجود بودن قابلیت WDR در دوربین های هایک ویژن باعث شده که دوربین های مداربسته هایک ویژن، دوربین پلاک خوان  هایک ویژن در زمینه تجهیزات امنیتی و نظارتی به صورت پیشتاز عمل کند.

دوربین مداربسته پلاک خوان هایک ویژن همچنان جای خود را در لیست رنکینگ جهانی به عنوان اولین و بهترین برند تجهیزات امنیتی و نظارتی حفظ کند.

برخی از دوربین های هایک ویژن دارای قابلیت  WDR  میباشد که جزو یکی از مواردی است که باعث محبوب بودن برند هایک ویژن است.

نتیجه گیری:

تکنولوژی WDR می کوشد به سطحی از تعادل در این میان دسترسی پیدا کند، در نتیجه خروجی کلیه بخش های تصویر را پوشش خواهد داد.

به عنوان مثال اگر دوربین قابلیت پلاک خوان هم داشته باشد تنها با کمک این قابلیت میتواند به درستی عمل کند.

در نتیجه داشتن قابلیت WDR برای سامانه های نظارت امنیتی بسیار مهم میباشد.به نوعی این تکنولوژی یکی از مهم ترین موارد در دوربین های مداربسته در سطح اوتوبان ها و جاده هاست.

برای آشنایی بیشتر با تکنولوژی های تولیدی شرکت هایک ویژن و هرچیزی که این شرکت به دوربین های خود اضافه کرده است می توانید به وبسایت هایک ویژن رکنا مراجعه نمایید