منظور از تراتل همان پدال گاز است

طرح دارد اشتباه انجام می شود و در آن هوای برفی، فشردن تا انتهای تراتل های یک بوئینگ 727 36 ساله، ریسکی بزرگ را به جان خریدن است. در تمام مسیر حرکت هوا در اینتیک و تراتل بادی و پورتها و رسیدن به سیلندر هوا با مسیر اصطکاک داره و در نتیجه فشار درون سیلندر کمتر از فشار اتمسفر میشه! فيلتر هوا را به همراه پوشش کنار بگذاريد. هوا در ارتفاع بالاتر از چگالی و مقاومت کمتری برخوردار است. در بخش قوای محرکه باید گفت این خودرو یکی از خاصترین و جالبترین گلفهای موجود در کشور است. وی درباره افزایش قیمت سیمان اظهار داشت: وزارت صمت تکلیف مشخصی جهت مدیریت بازار بر عهده دارد که این شامل همه اقلام مورد نیاز جامعه و البته مصالح ساختمانی هم است. البته بعضی از کوادکوپترها دارای مد هدلس هستند که با فعالسازی آن دستورات رول مستقل از جهت سر پرنده به صورت دقیق اجرا میشود. در نتیجه، تغییرات ساختاری و اساسی در طراحی، پیاده سازی، کنترل، و بهینه سازی سیستم های مدیریت حرارتی در موتورهای توربین گاز هوایی هواپیماهای مسافری جهت حل این مشکل مورد نیاز است. اگرچه هواپیماهای پهن پیکر مانند ایرباس 380 تا سقف 43000 فوت پرواز می کنند و یا برعکس ، هواپیماهای کوچک تر مانند بوئینگ 737 کلاسیک تا 37000 فوت مجاز به پرواز هستند .

وی افزود: لازم بود اینها در کانونهایی مستقر شوند و فرصت کار پیش آید مالکان آنها هم عمدتا خصوصی هستند و متقاضیان میتوانند در همان شهرستان در مسیر لار ـ شیراز از این ناوگان استفاده کنند. با این فرض ، اگر فشار داخل هواپیما به هر دلیل کاهش یابد ، هواپیما باید فرصت کافی داشته باشد که ارتفاع خود را کاهش دهد تا مسافران آسیب نبینند . جوی استیک مربوط به throttle را کمی فشار دهید تا کوادکوپتر در فاصله یک تا دو متری زمین قرار بگیرد. در صورتيكه راننده پدال ترمز يا كلاچ را فشار دهد و یا سرعت خودرو بیش از 10 کیلومتر از سرعت تنظیم شده کمتر شود، سيستم كروز كنترل قطع شده و بلافاصله كنترل سرعت خودرو در اختيار او قرار مي گيرد. البته او حتی میتوانست با این نقص تا تهران هم پرواز کند ولی به صلاحدید خودش راه بازگشت به کیش را در پیش گرفت. دور گلگیرها برآمدگی زیبایی وجود داشته و نمای جانبی نیز بهلطف زههای استیل مدل GTI که توسط مالک برای خودرو در نظر گرفته شده، جذاب تر از نمونه استاندارد جلوه می کند. محتوای این سخنرانی تکیه بر کاربردهای عملی و صنعتی دارد تا حاضران را با چالش های واقعی طراحی و ساخت این سیستم ها و نحوه حل این چالشها آشنا کند.

این سخنرانی به ارایه آخرین ایده ها و دستاوردهای تحقیقاتی و صنعتی تولیدکنندگان بزرگ موتورهای هواپیما(Rolls-Royce, GE, P & W) در زمینه طراحی و ساخت سیستم مدیریت بارهای حرارتی می پردازد و چالش های موجود و افق آینده این صنعت را مورد بررسی قرار می دهد. دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی همچنین درباره آخرین وضعیت تسهیلات اختصاص یافته به ایرلاینها از سوی ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: با وجود اینکه از وزارت راه و شهرسازی لیست همه ایرلاینها به اضافه اعتبارات تخصیص یافته به آنها به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شده هنوز هیچ اتفاقی در این زمینه نیفتاده است و ایرلاینها در صورت تاخیر بیشتر در این زمینه یا پرداخت نشدن تسهیلات متحمل ضرر و زیان هنگفتی خواهند شد. وی ادامه داد: مذاکرات بسیاری بین ایران و مقاصد خارجی برای راهاندازی پروازهای خارجی در حال انجام بوده و در این میان میتوان به مذاکرات ایرانایر برای راهاندازی سه مقصد خارجی دیگر و مذاکرات شرکت هواپیمایی ماهان هم اشاره کرد، اما راهاندازی این پروازها به کرونا و شرایط شیوع و گسترش آن بستگی دارد البته نباید نقش پروتکلهای بهداشتی کشورهای مختلف را در این زمینه نادیده گرفت. تعلیق جلوی آن نیز تلسکوپی بوده و قابلیت تنظیم 13 گانه ضریب دمپینگ کمک را دارد.

از دیگر سو، فضای موجود برای جانمایی المان های سیستم مدیریت حرارتی با افزایش ضریب کنارگذر در موتورهای جدید کاهش یافته است. سهولت کارکرد با فرمان (سیستم فرمان هیدرولیک) مزیت دیگر این نوع لیفتراک می باشد. خبری که در ساعات ابتدایی صبح روز ۲۹ بهمن ماه سال ۱۳۹۶ در صدر اخبار کشور قرار گرفت، مردم را در شوکی عظیم فرو برد، هواپیمای پرواز ۳۷۰۴ یاسوج از صفحه رادار محو شد و این آغاز یک تراژدی بزرگ بود. آن روز، هواد سرد بود و ابرها در آسمان آشیان داشتند، ساعتی از پرواز هواپیمای تهران-یاسوج نگذشته بود که غوغایی درگرفت و خبر آمد که هواپیما دقایقی قبل از نشستن بر باند و در نزدیکی شهر یاسوج از صفحه رادار محو شده است. بالگردها اما نشانی نیافتند و تیمهای مختلف امدادی از کهگیلویه و بویراحمد به محل محو شدن هواپیما از صفحه رادار اعزام شدند و چندی نگذشت که سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از سقوط هواپیمای ۳۷۰۴ خبر داد. در پی بسته شدن مرزها به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از هواپیماهای مسافری نیز زمینگیر شده و ایرلاینهای مختلف جهان تا مرز ورشکستگی پیش رفتند اما طی هفتههای گذشته به تدریج مذاکرات برای راهاندازی پروازهای خارجی و باز شدن مرزهای هوایی بین کشورهای مختلف آغاز شد.