ورودی SIP برای ماه 6 در سپتامبر کاهش می یابد. سرمایه گذاران ترجیح می دهند نقدینگی را حفظ کنند

سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری مشترک از طریق SIPs با کاهش جریان برای ششمین ماه متوالی به 7،788 کرور در سپتامبر در میان فضای اقتصادی چالش برانگیز ، ناچیز بود. ویدیا بالا ، یکی از بنیانگذاران Primeinvestor.in ، گفت که انتظار می رود این روند فقط به آرامی معکوس شود ، زیرا سرمایه گذاران با اطمینان بیشتری پس انداز می کنند که جریان درآمد خود را پس انداز کنند.

با این وجود ، صنعت ماه گذشته 7.37 لک لشکر در مقایسه با 4.5 لک در ماه آگوست اضافه کرد ، داده های انجمن صندوق های سرمایه گذاری مشترک در هند (آمفی) نشان داد.

ویدیا بالا گفت: ممکن است اعداد و ارقام ورقهای برگ ورودی واقعی را به SIP نشان ندهند زیرا یک سرمایه گذار ممکن است بدون افزودن سرمایه گذاری بیشتر برگهای برگ اضافه کند.

طبق اطلاعات ، این صنعت ماه گذشته 7،788 کرور از طریق مسیر SIP جمع آوری کرده است ، در حالی که در اوت 7،791 کرور بدست آورده است.

سرمایه گذاری در سپتامبر 2020 به پایین ترین سطح از سپتامبر 2018 رسید ، زمانی که جمع آوری وجوه از طریق مسیر برابر با 7،727 کرور بود.

علاوه بر این ، جمع آوری وجوه از طریق SIP در جولای سال جاری 7،831 کرور بود ، در ژوئن به زیر 8000 کرور ریال کاهش یافت و به 7،917 کرور روپیه رسید. در ماه مه 8123 کرور ، در آوریل 8376 کرور و در مارس 8،641 کرور بود.

هرشاد چتانوالا ، MywealthGrowth.com گفت: “سرمایه گذاری از طریق SIPs کاهش یافته است زیرا سرمایه گذاران می خواهند در پایان کار خود نوعی نقدینگی را حفظ کنند ، زیرا وضعیت کار و مشاغل آنها نامشخص است.”

بالا گفت که ورودی SIP هنوز ناخوشایند است زیرا بسیاری از سرمایه گذاران خرده فروشی در حین قفل کردن ، SIP را متوقف یا متوقف کردند. سطح بالای بازار همچنین به این معنی است که کسانی که متوقف شده اند و در انتظار اصلاح هستند ، برای شروع کار درنگ نمی کنند.

گوتام کالیا ، رئیس راه حل های سرمایه گذاری در شارخان توسط BNP ، گفت: “مشارکت ها در SIPs در حالی که سرمایه گذاران در واکنش به نوسانات بازار و همچنین شرایط شخصی ناشی از از دست دادن شغل ، کاهش حقوق و ترجیح دارایی های امن تر و نقدینگی در هنگام عدم اطمینان ، روند کاهشی دارند” پاریبا

وی همچنین در افزایش سرعت توقف و انقضا ماهانه SIP که از 5.40 کرور در آوریل به 7.30 کرور در سپتامبر رسیده است ، منعکس شده است.

Gopal Kavalireddi ، رئیس تحقیقات در FYERS ، گفت که ورودی SIP ماه به ماه ثابت است اما در طی شش ماه گذشته ، جریانات 10 درصد کاهش یافته اند ، که همزمان با شروع قفل شدن به دلیل ویروس کرونا است پاندمی.

به گفته وی ، همزمان با عادی شدن کار از خانه ، سرمایه گذاران به طور کلی ، که بندرت وقت سرمایه گذاری فعال را داشتند ، شروع به انجام این کار کردند. با افتتاح 6 میلیون حساب دمات جدید در 9 ماه گذشته ، سرمایه گذاران به دلیل در دسترس بودن زمان ، به سهام مستقیم علاقه مند شده اند.

وی افزود: “می توان مطمئن بود كه مبلغی كه برای سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری در نظر گرفته شده بود ، به سهام مستقیم هدایت شد. این فرض در نتیجه عملکرد نسبتاً ضعیف صندوق های سرمایه گذاری مشترک با مدیریت فعال در چند وقت اخیر است.”

علاوه بر این ، صندوق های سرمایه گذاری مشترک که عمدتا به SIP برای جریان بستگی دارد ، ماه گذشته 734 کرور روپیه برداشت کردند.

در حال حاضر ، صندوق های سرمایه گذاری بیش از 3.34 کرور حساب SIP دارند که سرمایه گذاران به طور منظم از طریق آنها در طرح های صندوق سرمایه گذاری مشترک هند سرمایه گذاری می کنند.

چتانوالا گفت که سرمایه گذاران جدید در طی سقوط بازار در فوریه و مارس فرصت بسیار خوبی برای سرمایه گذاری پیدا کردند.

وی به سرمایه گذاران پیشنهاد کرد که این سرمایه گذاری را برای مدت طولانی نگه دارند تا اینکه آن را به فروش برسانند ، فقط به این دلیل که این سرمایه گذاری ها به دلیل بهبود ، در مدت زمان کوتاهی بازده بیشتری داشته اند.

وی افزود: “كلید اصلی ادامه SIP است اگر آنها با SIP شروع كنند و سرمایه گذاری خود را برای مدت طولانی تر ادامه دهند زیرا آنها با ارزیابی های بسیار جذاب وارد بازار شده اند.”

SIP یک طرح سرمایه گذاری است که توسط صندوق های سرمایه گذاری مشترک ارائه می شود ، در آن می توان بجای سرمایه گذاری یکجا ، مبلغ ثابتی را به صورت دوره ای و در فواصل معین ، یک بار در ماه سرمایه گذاری کرد.

این یک سپرده مکرر است که در آن یک سرمایه گذار هر ماه مقدار مشخصی را سپرده گذاری می کند.