وسایل نقلیه الکتریکی: استارت‌آپ‌های خودروهای الکتریکی در ایالات متحده برای یک چهارم دیگر از سوختن شدید نقدینگی آماده می‌شوند

وسایل نقلیه الکتریکی: استارت‌آپ‌های خودروهای الکتریکی در ایالات متحده برای یک چهارم دیگر از سوختن شدید نقدینگی آماده می‌شوند

انتظار می‌رود استارت‌آپ‌های خودروهای الکتریکی ایالات متحده هفته آینده یک چهارم دیگر از کاهش ذخایر نقدی خود را گزارش کنند که بر گروهی از شرکت‌ها فشار وارد می‌کند که در تلاش برای افزایش تولید هستند و گزینه‌های کمی برای تامین مالی در یک اقتصاد متلاطم دارند.

این شرکت‌ها که با امید به تکان دادن صنعت خودرو به بازار عرضه شده‌اند، در چند ماه گذشته با کاهش تقاضا برای خودروهای الکتریکی و کاهش قیمت‌ها به منظور افزایش سفارشات، شاهد کاهش ارزش‌گذاری‌های بازارشان بوده‌اند.

به گزارش ویزیبل آلفا، گروه لوسید درآمد سه ماهه اول این گروه را از روز دوشنبه آغاز می‌کند و انتظار می‌رود این شرکت کاهش 36 درصدی متوالی ذخایر نقدی را گزارش کند.

در همین حال، Rivian Automotive احتمالاً در روز سه‌شنبه گزارش می‌دهد که طبق برآورد آلفای قابل مشاهده، موجودی نقدی آن با 6.8 درصد کاهش به 10.78 میلیارد دلار نسبت به سه ماهه قبل رسیده است.

همچنین انتظار می‌رود که شرکت تحت حمایت Amazon.com که سهام آن در سال جاری تقریباً یک چهارم کاهش یافته است، با کاهش تحویل و تولید در این دوره، زیان بزرگ‌تری به میزان 1.75 میلیارد دلار گزارش کند. یک سال پیش 1.59 میلیارد دلار ضرر داشت.

به گزارش Visible Alpha، انتظار می‌رود که Fisker Inc و Nikola که هر دو روز سه‌شنبه درآمد خود را گزارش کردند، ذخایر نقدی خود را به ترتیب 5 و 15 درصد کاهش دهند.

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید

وسایل نقلیه الکتریکی: استارت‌آپ‌های خودروهای الکتریکی در ایالات متحده برای یک چهارم دیگر از سوختن شدید نقدینگی آماده می‌شوند


توماس هیز، رئیس هیئت مدیره گفت: “هر شرکتی که با ارزش گذاری پایین ضرر می کند، نان تست است و خودروهای برقی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. من فکر می کنم این فقط یک روند آهسته است. شاید آنها خوش شانس باشند و برخی از فناوری های آنها توسط بازیکنان بزرگتر خریداری شود.” از صندوق تامینی گریت هیل کپیتال. کاهش ارزش‌گذاری شرکت‌ها باعث شده است که فروش سهام برای پول نقد گرانبها بی‌اثرتر شود و سرمایه‌گذاران به طور فزاینده‌ای از کاهش سهام خود ناراضی می‌شوند، زیرا چندین استارت‌آپ هنوز درآمد حاصل از عملیات را شناسایی نکرده‌اند.

استارت‌آپ بریتانیایی خودروهای برقی Arrival SA و نیکولا در چند ماه گذشته هشدارهایی مبنی بر ادامه فعالیت‌ها صادر کرده‌اند، به طوری که اولی قرار است در تلاش برای افزایش نقدینگی، با شرکت سهامی چک سفید Kensington Capital Acquisition Corp ادغام شود.

Lordstown Motors این هفته اعلام کرد که ممکن است به دلیل نامشخص بودن معامله مالی با سهامدار اصلی فاکسکان، مجبور به اعلام ورشکستگی شود. درآمد آن در یک انتشار برنامه ریزی نشده در روز پنجشنبه نشان داد که موجودی نقدی Lordstown به طور متوالی 11 درصد کاهش یافت.

برخی از شرکت‌ها از جمله Lucid و Rivian نیز گفته‌اند که در آینده اطلاعاتی در مورد شماره‌های رزرو ارائه نخواهند کرد که باعث نگرانی سرمایه‌گذاران شده است.

گرت نلسون، تحلیلگر CFRA Research گفت: این یک “توسعه نگران کننده” است. او افزود: “آنچه که ما شاهد آن بودیم روند شفافیت کمتر در شمارش رزروها بود، اما رقابت کلی یک مشکل بزرگ است.”

از اخبار مهم فناوری و استارت آپ ها مطلع باشید. در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید تا جدیدترین و ضروری ترین اخبار فناوری را بخوانید که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.