پریانکا رادخریشنان اولین وزیر هندی الاصل نیوزیلند می شود: گزارش

پس از اینکه نخست وزیر جاسیندا آردرن پنج وزیر جدید را به عنوان مدیر اجرایی خود وارد کرد ، پریانکا راداكریشنان روز دوشنبه اولین وزیر هند الاصل نیوزیلند شد. راداکریشنان 41 ساله که در هند متولد شد ، قبل از اینکه برای ادامه تحصیل به نیوزیلند برود ، به مدرسه سنگاپور رفت. او زندگی کاری خود را به وکالت از افرادی که صدای آنها اغلب شنیده نشده است – زنان بازمانده از خشونت خانگی و کارگران مهاجر مورد سو been استفاده قرار داده اند. وی ابتدا در سپتامبر 2017 به عنوان نماینده پارلمان متعلق به حزب کارگر انتخاب شد.

در سال 2019 ، وی به عنوان دبیر خصوصی پارلمانی وزیر جوامع قومی منصوب شد. کار او در آن منطقه به او کمک کرده تا پایگاه خود را برای نقش جدید خود به عنوان وزیر تنوع ، شمول و جوامع قومی ایجاد کند. علاوه بر این ، وی وزیر جامعه و بخش داوطلبانه و وزیر دستیار توسعه اجتماعی و اشتغال شده است.

روزنامه نیوزلند هرالد به نقل از Indian Weekender به نقل از وی اولین وزیر هند کیوی در نیوزیلند شده است. راداکریشنان ، که عضو نمایندگان جدید مجلس در سال 2017 است ، یک وزیر خارج از کابینه است. او با همسرش در اوکلند زندگی می کند.

نخست وزیر آردرن با اعلام اسامی وزرای جدید گفت: “من از آوردن استعدادهای جدید ، با تجربه دست اول در زمینه هایی که در آنها کار خواهند کرد ، و انعکاس نیوزلند که ما را انتخاب کرد ، خوشحالم. 17 اکتبر “.

وی گفت: “در این ترکیب ، من با نقاط قوت مردم بازی می کنم.” آردرن گفت ، “این یک کابینه و یک مقام اجرایی است که بر اساس شایستگی است ، اما همچنین بسیار باورنکردنی است.” ، آردرن ، چند روز پس از پیروزی چشمگیر حزب کارگر چپ میانه در انتخابات عمومی کشور ، گفت. رئیس جدید روز جمعه سوگند یاد می کند و پس از آن اولین جلسه هیئت وزیران برگزار می شود.

نخست وزیر 40 ساله گفت: “بیشتر آنچه ما روی آن متمرکز شده ایم اطمینان از تسریع در بهبود اقتصادی است.” اردن هشدار داد اگر وزرا تحویل ندهند ، درب خانه به آنها نشان داده می شود.

با پریانکا راداكریشنان ، اولین وزیر هندی الاصل نیوزیلند دیدار كنید

اولین وزیر کیوی هند

پریانکا راداكریشنان روز دوشنبه به عنوان اولین وزیر هندی الاصل نیوزیلند انتخاب شد. “با تشکر فراوان از همه کسانی که وقت خود را برای ارسال پیام / تماس / پیام پیام تبریک گذاشته اند – از همه شما متشکرم. با انتصاب به عنوان وزیر منصرف شدم و من مشتاقانه منتظر کار با یک گروه باورنکردنی از همکاران وزیر و گروه های انتخاباتی این دوره هستم ، “او در یک پست در فیس بوک گفت.