کلاهبرداری در مرکز تماس: هندی در کلاهبرداری بازاریابی تلفنی در ایالات متحده خود را مقصر می داند

یک تبعه هند در آمریکا به اتهام شرکت در کلاهبرداری بازاریابی از راه دور “پشتیبانی فنی” مستقر در هند ، خود را گناهکار دانست.

تحت این کلاهبرداری ، اپراتورهای مرکز تماس به دروغ نشان می دهند که با شرکت مایکروسافت در ارتباط هستند ، به دروغ به قربانیان نشان می دهند که بدافزار یا ویروس بر روی رایانه های آنها شناسایی شده است و طبق گفته وزارت دادگستری ، خدمات احتمالی برای حذف بدافزار را ارائه می دهند.

ابرار انجوم 34 ساله در دادگاه اعتراف كرد كه به اعضای توطئه اجازه داده تا از حساب های بانكی تحت كنترل خود در آمریكا برای دریافت وجوهی كه از حساب قربانیان گرفته شده استفاده كنند.

مجازات توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری سیم تا 20 سال زندان فدرال ، سه سال آزادی تحت نظارت و 250 هزار دلار جریمه نقدی مجازات است.

آنجوم قبل از سوار شدن به پرواز از هند به فرودگاه بین المللی جان اف کندی ، در تاریخ 3 فوریه امسال توسط مأموران FBI دستگیر شد. وی روز بعد در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در پراویدنس به دادگاه ارجاع شد.

طرح “پشتیبانی فناوری” از مراکز تماس در هند استفاده می شود.

انجم اذعان کرد که در ازای اجازه دادن به اعضای توطئه برای واریز کلاهبرداری های بدست آمده به حسابهای بانکی خود ، به وی اجازه داده شد که بخشی از وجوه را نگه دارد.

دادستان های فدرال گفتند که وی وجوه باقیمانده را به همدستان خود در هند منتقل کرد.

انجم در بازداشت فدرال بازداشت است. قرار است وی در 21 اکتبر محکوم شود.