اگر این معامله انجام شود ، می تواند به طور قابل توجهی چهره بخش جدید داروسازی الکترونیکی هند را تغییر دهد ، در حالی که دو از بزرگترین خانه های تجاری این کشور برای بخشی از اقدامات مبارزه می کنند.
در ماه آگوست ، Reliance Retail ، یک شرکت تابعه از بزرگترین شرکت تجاری هند Reliance Industries ، در معامله ای با ارزش تقریبی 620 کرور ، 60٪ سهام Vitalic ، شرکت مادر استارت آپ داروخانه آنلاین مستقر در چنای را به دست آورد.
“در حالی که تاتاس قصد دارد پلت فرم فوق برنامه خود را بسازد ، گفتگوها ادامه داشته است. استراتژی گروه تاتا این است که سهام کنترل را در دست بگیرد اما مدیریت را برای اجرای عملیات حفظ کند … “، یک فرد مطلع از بحث ها که نمی خواست نامش اعلام شود ، گفت.
سخنگوی گروه Tata از اظهار نظر خودداری کرد ، در حالی که بنیانگذار و مدیر عامل شرکت 1mg Prashant Tandon تا زمان مطبوعات روز پنجشنبه به ایمیل ET پاسخ ندادند.
ET در تاریخ 28 اکتبر گزارش داد که گروه Tata در حال مذاکره پیشرفته با بزرگترین بقالی آنلاین BigBasket برای سرمایه گذاری در حدود 50 میلیارد سهام در حدود 1 میلیارد دلار در این شرکت است. افراد دانشمند گفتند که این تنها یکی از همکاری های زیادی بود که تاتاها برای افزایش حضور خرده فروشی دیجیتال خود برنامه ریزی کردند.
یکی دیگر از افراد آشنا به این موضوع گفت: 1 میلی گرم مورد حمایت سرمایه سکویا در حال مذاکره برای جمع آوری حدود 100 میلیون دلار است ، اما ممکن است بودجه تأمین نشود.
“با ورود وزنه های سنگین مانند Reliance و Amazon به این بخش ، بازیکنان مستقل برای حفظ زندگی خود سخت خواهند بود. آنها باید با یکی از گروههای بزرگتر همسو شوند … “،” شخص سوم گفت.
ورود Reliance همچنین همزمان با بزرگترین خرده فروش آنلاین جهان است ، اقدامات آمازون در بخش داروخانه های الکترونیکی ، که در ماه اوت خدمات تحویل داروهای تجویز شده خود را در بنگالورو با همکاری Cloudtail ارائه داد.
آمازون 24٪ سهام شرکت مادر Cloudtail را در اختیار دارد.
سرمایه گذاری های استراتژیک در بخش داروسازی آنلاین هند موجی از ادغام را آغاز کرده است ، زیرا Paremeasy مستقر در بمبئی – با پشتیبانی Temasek ، CDPQ و Orios Venture Partners – وارد معامله ای برای ادغام با رقیب کوچکتر مستقر در بنگالورو ، Medlife می شود.
1mg ، Pharmeasy ، Netmeds و Medlife مستقر در Gurugram چهار داروخانه آنلاین آنلاین در کشور هستند و سعی کرده اند با آزمایش آزمایشگاه آنلاین ، مشاوره پزشک و حتی خدمات مدیریت ادعاهای بیمه ، تجارت خود را متنوع کنند.
آنها همچنین مجموعه ای از محصولات دارای برچسب خصوصی را در گروه تغذیه و مکمل ها ایجاد کردند.
هفته اول این قفل کشوری در سراسر کشور با آسیب دیدگی بیشتر مشاغل داروسازی الکترونیکی روبرو شد ، اما پس از شناخت اهمیت خدمات از سوی دولت ، آنها خیلی زود دوباره پا به عرصه وجود گذاشتند.
این بر اساس برآوردهای صنعت ، به سرعت منجر به رونق شد و فروش در ماه های اولیه دو برابر شد.
به گفته فراست و سالیوان ، داروخانه های الکترونیکی به دلیل قفل شدن در حدود 9 میلیون خانوار در کشور را دربرگرفته و انتظار می رود این بخش تا سال 2025 به 70 میلیون خانوار برسد.
قبل از همه گیری Covid-19 ، فقط 3.5 میلیون خانوار از خدمات داروخانه الکترونیکی بهره مند شده بودند.
هند پیش نویس قوانین فروش داروهای تجویز شده در این کشور را رونمایی کرده است که در صورت تصویب قانون ، ثبت تمام داروخانه های الکترونیکی همراه با تعیین برخی استانداردها در مورد ایمنی داده های بیماران مطابق با قانون فناوری اطلاعات ، الزامی است.
با این حال ، طبق پیش نویس سیاست ، فروش داروهای آرام بخش ، داروهای روانگردان ، مواد مخدر و داروهای عادت ساز از طریق داروخانه های الکترونیکی ممنوع است.