اخبار تامیل نادو: مرکزهای استارتاپی در تامیل نادو اکوسیستمی قوی در این ایالت ایجاد خواهند کرد: مقام دولتی:

یک مقام ارشد دولتی گفت که هاب های استارت آپی پیشنهادی که توسط دولت تامیل نادو اعلام شده است، ایالت را قادر می سازد تا یک «اکوسیستم استارتاپی قوی» ایجاد کند.

سیوارجاه راماناتان، مدیر ماموریت و مدیر اجرایی استارتاپ TN، در بیانیه ای که روز یکشنبه منتشر شد، نقل کرد که دولت بودجه برای راه اندازی هاب های استارت آپی در ایالت را از 30 کرور روپیه قبلی به 50 کرور افزایش داده است.

به گفته Startup TN که توسط دولت ایالتی حمایت می شود، چشم انداز آژانس این است که تامیل نادو را به یک مرکز نوآوری جهانی و ترجیح داده شده ترین مقصد برای استارت آپ ها تبدیل کند.

وزیر شرکت‌های خرد، کوچک و متوسط ​​TM انباراسان هفته گذشته در مجمع اعلام کرده بود که هاب‌های راه‌اندازی منطقه‌ای در Salem، Hosur و Cuddalore راه‌اندازی خواهند شد.

ایجاد یک مرکز تولید استارت آپ پلاگین و بازی در چنای و مرکز هماهنگی جهانی در دبی نیز از جمله اعلامیه های وزیر بود.

راماناتان گفت که این ابتکارات جدید به تلاش های دولت تامیل نادو برای ایجاد یک اکوسیستم استارتاپی قوی در این ایالت قدرت می بخشد.

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید


او گفت که علاوه بر این، صندوق راه اندازی SC/ST تامیل نادو برای ارائه کمک های مالی در قالب سرمایه گذاری های سهام یا وام های بدون وثیقه به استارت آپ های نوآوری که توسط کارآفرینان جوامع کاست ها و قبایل برنامه ریزی شده تاسیس و اداره می شوند، راه اندازی شده است. این مقام مسئول گفت: مراکز منطقه ای استارتاپی که قرار است در مادورای، تیرونلولی، ارود راه اندازی شوند، که در بودجه اعلام شده است، تأثیر مثبتی در گسترش آگاهی از فرهنگ استارت آپی ایجاد کرده و همچنین فعالیت استارت آپی را در مناطق تسریع کرده است.

او گفت: «از طریق مراکز موجود خود، نزدیک به 200 رویداد را در سال‌های 2022-23 سازماندهی کردیم و به بیش از 29000 نفر از جمله دانشجویان، مقامات و سایر ذینفعان احتمالی اکوسیستم استارت‌آپ دسترسی داشتیم.

وی با اشاره به اعلام ایجاد مرکز هماهنگی جهانی در دبی، گفت: هدف از ایجاد چنین شورای همکاری خلیج فارس، دسترسی به بازار برای استارت آپ ها از طریق دیاسپورای تامیل ساکن در کشورهای مختلف است.

او افزود: «ما گام‌های گسترده‌ای برداشتیم تا مستقیماً با کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و نهادهای تجاری تامیل دیاسپورا در دبی برای سرمایه‌گذاری، (ارائه) دسترسی به بازار و مشارکت‌های تحقیق و توسعه تماس برقرار کنیم».

او افزود که مرکز هماهنگی جهانی در دبی برای هماهنگی و تامین منابع مورد نیاز برای استارت آپ ها در تامیل نادو ایجاد خواهد شد.

از اخبار مهم فناوری و استارت آپ ها مطلع باشید. در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید تا جدیدترین و ضروری ترین اخبار فناوری را بخوانید که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.