اخبار صندوق سرمایه گذاری مشترک: رگولاتور هند به کارگزاران می گوید، وجوه برای محدود کردن استفاده از تأثیرگذاران مالی – منابع

به گفته دو نفر با آگاهی مستقیم از این موضوع، تنظیم‌کننده بازار هند، کارگزاران و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک را برای محدود کردن استفاده از تأثیرگذاران مالی در کمپین‌های تبلیغاتی و بازاریابی هدایت می‌کند.

افزایش سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی در بازارهای سهام در طول همه‌گیری کووید-19 منجر به افزایش تعداد اینفلوئنسرهایی شد که توصیه‌های مالی را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی تحت فشار قرار دادند.

به گفته این افراد، هیئت بورس و اوراق بهادار هند (SEBI) می ترسد که آنها بتوانند سرمایه گذاران را گمراه کنند.

SEBI بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

شخص اول، یک مقام ارشد نظارتی، گفت که رگولاتور از کارگزاران، معامله‌گران ثبت‌شده در آن و صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌خواهد که ارتباط با اینفلوئنسرهای مالی را که به نظر می‌رسد توصیه‌های گمراه‌کننده و تشویق سرمایه‌گذاران می‌دهند، متوقف کنند.

این شخص اضافه کرد که SEBI پس از صدور یک مقاله مشاوره و جستجوی نظرات صنعت قبل از نهایی کردن مقررات، چه نوع توصیه هایی را گمراه کننده تلقی می کند، با نقض قوانین جریمه ها و دستورالعمل هایی از جمله ممنوعیت از بازار سرمایه را به همراه دارد.

شخص دوم گفت که تنظیم کننده وعده های بازده تضمین شده یا بیش از حد بالا، اطلاعات گمراه کننده یا جانبدارانه و اظهارات با افشای ناکافی خطرات را گمراه کننده می داند. مهار گسترش توصیه های مالی از طریق تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی یک چالش در تعدادی از بازارهای جهانی پیشرفته و در حال توسعه بوده است.

در مارس 2022، کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا گفت که تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی برای ارائه مشاوره مالی به مجوز نیاز دارند و متخلفان با مجازات زندان و جریمه های سنگین روبرو هستند.

شخص اول گفت، با این حال، SEBI معتقد است که نظارت بر اینفلوئنسرهای مالی خارج از صلاحیت آن است و تمرکز باید بر کاهش مشروعیت آنها از حمایت واسطه های ثبت شده بازار از طریق تبلیغات، رویدادها و سایر انجمن ها باشد.

این فرد افزود: “تنظیم اینفلوئنسرهای مالی رویکرد درستی نیست… اما ما می خواهیم نهادهای نظارت شده از آنها دوری کنند.”

Sandeep Parekh، شریک مدیریت در FinSec Law Advisors، یک شرکت حقوقی در هند، گفت که رویکرد SEBI ممکن است مشکل را به طور کامل حل نکند.

وی گفت: “بار نظارتی و انطباق سنگینی بر دوش نهادهای ثبت شده وجود دارد، در حالی که افراد ثبت نشده به ارائه مشاوره مالی بدون مجازات ادامه می دهند.” “نیاز به وجود مقررات هدفمند برای به اصطلاح اینفلوئنسرهای مالی وجود دارد.”

(گزارش توسط Jayshree P Upadhyay؛ ویرایش توسط Jamie Freed)