اخراج اعتبار: Cred نزدیک به 15 درصد از کارکنان را در واحد مدیریت هزینه ها اخراج می کند.

سه نفر به ET گفتند که خواستند نامشان فاش شود تا بتوانند آزادانه صحبت کنند.

تعداد دقیق کارکنانی که تحت تأثیر این اخراج قرار گرفته‌اند مشخص نیست، اما یکی از منابع به ET گفت که احتمالاً 10 تا 15 درصد از نیروی کار اخراج خواهند شد. با این حال، یک وب سایت خبری نشان داد که این تعداد می تواند بسیار بیشتر باشد.

Happay قبل از اخراج حدود 450-500 کارمند داشت.

یکی از افراد نقل قول می‌کند: «در طول چهار تا پنج ماه گذشته، Cred هزینه‌های خود را کاهش داده است در حالی که فعالانه به دنبال کاهش میزان نقدینگی کلی خود بوده است… اکنون این تمرین به مراکز مردمی رسیده است، با تمرکز اول بر تعداد کارمندان نهادهای خریداری‌شده.» در بالا.

Cred و Varun Rathi، یکی از بنیانگذاران Happay، در مورد سؤالات ایمیل شده ET نظری ندادند.

Happay که در سال 2012 تأسیس شد، نزدیک به 21.6 میلیون دلار از سرمایه گذارانی مانند Sequoia Capital، یکی از حامیان اولیه Cred و Prime Venture Partners جمع آوری کرده بود. این نرم افزار مدیریت سفر و هزینه را برای شرکت ها و یک پشته کارت اعتباری شرکتی را برای مشاغل فراهم می کند.

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید


این استارت‌آپ همچنین پشته صدور کارت را برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌کند و اخیراً تمرکز خود را به یک ماژول پرداخت فروشنده معطوف کرده است که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا انتقال مستقیم B2B را به تأمین‌کنندگان انجام دهند. Happay در سال 2021 به مبلغ 180 میلیون دلار توسط Cred خریداری شد.

وب سایت خبری Inc42 گزارش داد که Cred 35 درصد از کارکنان Happay را صبح روز دوشنبه اخراج کرده است.

Cred روی بهبود تراکم استعداد یا میانگین سطوح عملکرد کارکنان در شرکت‌های خود و گروه متمرکز شده است. از این رو این امر منجر به این شده است که Happay کارمندان با عملکرد پایین را کنار بگذارد.”

یکی از افراد ذکر شده در بالا اضافه کرد که Cred و Happay در حال ادغام پیشنهادات خود هستند که منجر به اضافه کاری در نقش ها و همپوشانی منابع بین هر دو نهاد می شود. او افزود: “برخی از اخراج ها به دلیل مشکلات عملکردی بود، اما به طور کلی یک ادغام با Cred اتفاق می افتد، به این معنی که نقش های متعدد در Happay اضافی می شود.”

تمرکز بر درآمد

منابع افزودند در حالی که کنترل هزینه ها تمرکز زیادی در شرکت بوده است، Cred پنج ساله در حال حاضر بر خطوط درآمد پایدار تمرکز کرده است.

در سال مالی 2021، قبل از خرید، Happay درآمد متوسطی معادل 50 کرور روپیه گزارش کرده بود که 21 کرور ضرر داشت.

خود Cred گزارش داده بود که زیان خالص آن از 524 کرور در سال مالی گذشته به 1279 کرور روپیه در سال مالی 22 افزایش یافته است. این در حالی بود که درآمد آن از 95 کرور در سال گذشته، چهار برابر شد و به 422 کرور روپیه رسید.

در ماه‌های اخیر، Cred برای جذب مشتریان بیشتر و فروش متقابل خدمات مالی مانند اعتبار و وام‌دهی همتا به همتا (P2P) به کاربران، شرط‌های تهاجمی را روی زیرساخت رابط پرداخت یکپارچه (UPI) انجام داده است.

در حال حاضر، Cred از طریق شرکای مانند IDFC First، Cred Cash را اداره می کند، جایی که وام های بدون تضمین را به کاربران خود ارائه می دهد. همچنین از طریق ارتباط با شرکت مالی غیربانکی P2P (NBFC) Liquiloans، وام P2P را بر روی پلتفرم خود ارائه می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا حداکثر 9 درصد از محصول بهره ببرند.

در تلاشی برای تقویت بازی اعتباری خود، Cred همچنین در NBFC خود، NewTap Technologies، متعلق به بنیانگذار شاه، پیشرفت می کند. ET در 1 می گزارش داد که NewTap Technologies در مورد جذب 50 تا 70 میلیون دلار از حامیان فعلی Cred GIC و Sequoia Capital بحث کرده است که احتمالاً NBFC را 250 میلیون دلار ارزیابی می کند. Cred مالک 20 درصد از NewTap Technologies است.

این شرکت همچنین به دنبال مجوز توزیع بیمه است زیرا به دنبال گسترش خدمات مالی خود برای کاربران است تا آنها را در اکوسیستم Cred نگه دارد.

Tiger Global و Ribbit Capital Cred تا به امروز بیش از 800 میلیون دلار جمع آوری کرده است و آخرین بار در ژوئن گذشته 6.4 میلیارد دلار ارزش داشت.

از اخبار مهم فناوری و استارت آپ ها مطلع باشید. در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید تا جدیدترین و ضروری ترین اخبار فناوری را بخوانید که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.