استارتاپ ها: اعضای G20 برای بحث در مورد چارچوب مشترک برای تعریف استارتاپ ها

یک مقام ارشد گفت که کشورهای عضو G20، از جمله هند و ایالات متحده، در حال انجام رایزنی برای رسیدن به یک چارچوب مشترک برای تعریف استارت آپ ها با هدف ترویج رشد سرمایه گذاری های جدید هستند.

این موضوع در میان موضوعات دیگر در جریان سومین نشست گروه تعامل استارتاپ 20 تحت ریاست هند G20 در 3 تا 4 ژوئن در گوا مطرح خواهد شد.

یک چارچوب مشترک به سرمایه گذاران و سایر ذینفعان اکوسیستم استارتاپی در کشورهای عضو G20 کمک می کند.

نیتی آایوگ چینتان وایشناو، رئیس استارتاپ 20 هند و مدیر ماموریت ماموریت نوآوری آتال، در توضیح رسانه ها در مورد این جلسات گفت که پنج گروه ضربت تحت این گروه وجود دارد – بنیاد، اتحاد، امور مالی، گنجاندن و پایداری.

ایده این بنیاد ارائه چارچوبی برای تعریف استارت‌آپ است که در اقتصادهای مختلف قابل اجرا باشد. وقتی در مورد اکوسیستم‌های استارت‌آپ جهانی صحبت می‌کنید که با یکدیگر همکاری می‌کنند، با یکدیگر همکاری می‌کنند، متوجه می‌شوید که هیچ تعاریف مشترکی از استارت‌آپ‌ها در سراسر جهان وجود ندارد. او به خبرنگاران در اینجا گفت.

وی افزود: تلاش این است که چارچوبی از انتخاب ها ارائه شود که یک کشور بتواند از آن تعریفی ایجاد کند.

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید


تحت اتحاد، کشورها در تلاش هستند تا اطمینان حاصل کنند که نوعی بستر برای ارتقای همکاری بین سهامداران کلیدی اکوسیستم استارت‌آپ مانند انکوباتورها و تنظیم‌کننده‌ها وجود دارد. به طور مشابه، ایده کارگروه مالی باز کردن قفل تامین مالی استارت‌آپ‌ها به طور کلی برای کشورها برای سرمایه‌گذاری در این شرکت‌ها و همچنین سرمایه‌گذاری‌های فرامرزی است.

وی با بیان اینکه مسائل مالی بسیار دیگری نیز وجود دارد مانند مالیات استارتاپ‌ها که موضوع بسیار مهمی در سراسر جهان است، گفت: تلاش می‌کنیم بر روی گروه‌های حاشیه‌نشین تمرکز کنیم و با پیروی از بهترین شیوه‌های جهانی، این گروه‌ها را توانمند کنیم.

علاوه بر این، ایده کارگروه پایداری این است که بگوییم آن دسته از استارت‌آپ‌هایی هستند که مایلند با SDG (اهداف توسعه پایدار) اندازه‌گیری شوند.

هنگامی که از او در مورد نتایج احتمالی نشست سران در گوروگرام در 3 تا 4 ژوئیه پرسیده شد، او گفت که شامل تصویب بیانیه سیاستی در مورد استارتاپ ها می شود. یک چارچوب مشترک برای تعریف استارتاپ ها؛ این امید وجود دارد که یک مرکز جهانی نوآوری یا یک شبکه جهانی از مرکز نوآوری وجود داشته باشد که آنچه را که گروه استارت آپ 20 می خواهد به پیش ببرد، اجرا کند.

“همچنین شبکه ای از نقاط تماس جهانی. اگر استارتاپی بخواهد به کشور دیگری برود، آیا راهی برای ورود به آن اکوسیستم وجود دارد؟ نوعی تامین مالی مشترک استارت آپ ها، چقدر پول تخصیص می دهید، چگونه در آن سوی مرزها سرمایه گذاری می کنید. و مکانیسم هایی برای حمایت از این جوامع به حاشیه رانده شده و همچنین حمایت از آن دسته از استارتاپ هایی که به جهان در دستیابی به اهداف توسعه پایدار کمک می کنند.

ویشناو گفت: «ما به چنین نتایجی امیدواریم.

تحت ریاست G20 هند، Startup20 به عنوان یک فرصت عالی برای تقویت همکاری، تبادل ایده و شکل دادن به آینده استارت آپ ها و کارآفرینی در مقیاس جهانی عمل می کند.

نقطه کانونی این نشست ایجاد اجماع در مورد پیش نویس بیانیه خط مشی است که استارتاپ 20 اخیراً منتشر کرده و از عموم مردم برای بازخورد درخواست می کند.

در این جلسه یک نمایشگاه استارتاپی، گفتگوهای هیجان انگیز به عنوان بخشی از سری Startup20x، تجربیات فرهنگی و بحث در مورد پیاده سازی و مزایای ایده های ذکر شده در سند ارائه خواهد شد.

انتظار می‌رود مقامات رسمی از سطوح ایالتی، مرکزی و بین‌المللی در این نشست حضور داشته باشند که بر اهمیت این رویداد می‌افزاید.

آخرین تاریخ ارائه دیدگاه ها در مورد پیش نویس، 27 مه بود. نسخه نهایی بیانیه خط مشی، ورودی های ارزشمند دریافت شده از ذینفعان در سراسر کشورها را در بر می گیرد.

وی افزود که صدها دیدگاه در مورد این پیش نویس آمده است.

پس از جلسه گوا، گروه بیانیه را نهایی می کند و آن را به جلسه گوروگرام می برد.

حدود 850000 استارت آپ در کشورهای G20 وجود دارد که از این تعداد بیش از 98000 استارت آپ شناخته شده در هند هستند. حدود 1600 تک شاخ در این اقتصادها و حدود 108 در هند وجود دارد.