استارت آپ های نظرسنجی ettech: نظرسنجی ETtech | 75 درصد از پاسخ دهندگان می گویند استارت آپ های هندی باید پس از فروپاشی SVB به صورت محلی بانک کنند

تقریباً سه چهارم – 74.62٪ – از پاسخ دهندگان در نظرسنجی ETtech گفتند که استارت آپ های هندی باید پس از فروپاشی چشمگیر بانک سیلیکون ولی در ماه گذشته با بانک های محلی برای تراکنش های بین المللی مراجعه کنند.

در حالی که 16.75 درصد از پاسخ دهندگان با این دیدگاه موافق نبودند، حدود 8.63 درصد از رای دهندگان نتوانستند تصمیم بگیرند.

استارت‌آپ‌های هندی اقدامات مختلفی را برای حذف سپرده‌های خود از SVB تحت محاصره در میان درخواست‌های روزافزون کارشناسان صنعت و دولت برای همکاری با بانک‌های محلی انجام داده‌اند.

ET در 3 آوریل گزارش داد که واحدهای بانکی در مرکز خدمات مالی بین‌المللی (IFSC) در شهر گیفت گجرات به عنوان یکی از چندین گزینه برای استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های فناوری ظاهر شدند که وجوه آنها به طور موقت در SVB مسدود شده بود.

چندین مدیر اکوسیستم بانکی و استارتاپی می‌گویند به غیر از شهر هدیه، استارت‌آپ‌ها همچنین وجوه خود را به بانک‌های دیگر در ایالات متحده، هند، و مکان‌های وام دهندگان هندی در خارج از کشور منتقل کرده‌اند.

ما بیش از 40 شرکت باز کرده‌ایم و به حساب‌های شهر گیفت پول ارسال می‌کنیم. هارشیل ماتور، مدیر اجرایی شرکت فین‌تک Razorpay، به ET گفت: ما حدود 30 تا 40 میلیون دلار را می‌دانیم که استارت‌آپ‌ها انتقال داده‌اند.

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید


به بیان ساده، استارت‌آپ‌های فناوری هندی با حضور مشتری یا عرضه‌کننده محدود در ایالات متحده، پول خود را از طریق قیمت‌گذاری انتقالی از ایالات متحده به حساب‌های بانکی هند منتقل می‌کنند. آنهایی که برای انجام یا جمع‌آوری پرداخت‌ها به حساب‌های بانکی USD نیاز دارند، آنهایی هستند که در بانک‌های ایالات متحده یا حساب‌های Gift City انتخاب کرده‌اند. با این حال، همه به راحتی این تغییر را نمی‌پذیرند.

ما وجوه خود را از SVB به بانک های دیگر در خود ایالات متحده منتقل کردیم. Shachin Bharadwaj، بنیانگذار و مدیر عامل Zeno Collectibles مستقر در لس آنجلس، که پایگاهی در لس دارد، گفت: من در مورد اینکه چه مقررات جدیدی ممکن است در آینده از پایان RBI در مورد آن ایجاد شود یا نه، رزرو خود را دارم. آنجلس

توصیه های دولت

پس از شکست SVB، وزیر دولت در امور فناوری اطلاعات (MoS IT) Rajeev Chandrasekhar با بیش از 450 نماینده اکوسیستم استارتاپ و سرمایه گذار برای ارزیابی تأثیر فروپاشی ملاقات کرد. پس از آن، او نامه‌ای به وزیر دارایی Nirmala Sitharaman نوشت و مجموعه‌ای از پیشنهادها را برای کمک به استارت‌آپ‌ها برای عبور از بحران نوشت.

“یک موردی وجود دارد که باید ایجاد شود – و من دیروز هنگامی که خلاصه ای از مشاوره ها را به وزیر دارایی فرستادم این مورد را به وزیر دارایی گفتم – که سیستم بانکی هند می تواند با ارائه خدمات و حمایت از استارت آپ ها بسیار دوستدار استارتاپ باشد. چاندراسخار گفت.

علاوه بر این، او همچنین توصیه کرد که استارت آپ ها بیشتر به سیستم بانکی هند اعتماد کنند.

چاندراسخار در توییتر خود نوشت: «با این اقدام دولت ایالات متحده، خطرات احتمالی برای استارت‌آپ‌های هندی hv از یادگیری برای استارت‌آپ‌های هندی از این بحران گذشت – به سیستم بانکی هند بیشتر اعتماد کنید.»

وزیر در طی جلسه توییتر اسپیس گفت که استارت آپ های هندی دارای سپرده هایی به ارزش 1 میلیارد دلار در SVB هستند.

او گفت: «من به طور تجربی و حکایتی محاسبه کرده بودم که بیش از یک میلیارد دلار سرمایه استارت آپی به عنوان سپرده وجود دارد – به گفته برخی، این یک تخمین محافظه کارانه است – در بانک سیلیکون ولی که به استارت آپ های هندی نسبت داده می شود.

از اخبار مهم فناوری و استارت آپ ها مطلع باشید. در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید تا جدیدترین و ضروری ترین اخبار فناوری را بخوانید که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.