استخدام استارت‌آپ: رکود آسیب می‌زند، استارت‌آپ‌ها در استخدام برای پست‌های میانی و ارشد کند می‌شوند.

چندین کارشناس صنعت و شرکت های استخدام کننده به ET گفتند که بدتر شدن شرایط اقتصاد کلان در سطح جهانی و تلاش ها برای کاهش هزینه ها منجر به رکود در استخدام در پست های متوسط ​​تا ارشد در استارت آپ های هندی شده است.

به گفته کارشناسان، استخدام برای نقش‌های رهبری ارشد سال به سال 60 تا 80 درصد در شرکت‌های فناوری عصر جدید کاهش یافته است و چشم‌انداز استخدام آن‌ها در میان زمستان سرمایه‌گذاری، «وحشتناک» شده است.

سوپریت سینگ، موسس و شریک مدیر Native، یک شرکت جستجوی اجرایی، گفت: “این یک سقوط آشکار است و ما شاهد کاهش تقریبا 80 درصدی استخدام های جدید بین ژانویه سال گذشته تا امسال بوده ایم.”

او گفت: «استارت‌آپ‌ها فقط برای نقش‌های حیاتی کسب‌وکار استخدام می‌کنند و هنوز هم در شرکت‌هایی که در مراحل اولیه هستند استخدام می‌شوند، زیرا آنها باید مقیاس خود را افزایش دهند.

Anshuman Das، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی شرکت مشاور Longhouse Consulting، گفت که بین سال‌های 2021 تا 2022 در استخدام نقش‌های رهبری ارشد در سراسر استارت‌آپ‌ها در هند کاهش 50 تا 60 درصدی داشته است.

در سال 2023 نیز، همان کوانتومی از افت پیش‌بینی می‌شود. این امر به ویژه با مشاهده روند سه ماهه ژانویه تا مارس واضح است. شش ماه آینده ترسناک‌تر به نظر می‌رسد، زیرا به‌جای تعدیل و کاهش نقش‌های مدیریت ارشد در استارت‌آپ‌ها، تعداد زیادی کاهش خواهد یافت.»

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید


چندین استارتاپ هندی برای کنترل سوختگی خود به اخراج متوسل شده اند. مشاور لانگ هاوس شاهد افزایش سه برابری نامزدهای ارشد ورودی (که سالانه 70 میلیون روپیه یا بیشتر جذب می کنند) که به دنبال استخدام در سه ماهه مارس بودند در مقایسه با سه ماهه قبل، داشت. داس گفت.

11ETtech

سینگ از بومی گفت که کاهش سرعت در بازار کار برای مشاغل میانی تا ارشد در سه ماهه آوریل تا ژوئن سال گذشته آغاز شد. او گفت: «از سه ماهه ژوئن (سال گذشته) می توانیم شاهد کاهش 50 درصدی سه ماهه در سه ماهه از نظر استخدام برای پست های ارشد باشیم.

فین تک، استخدام برتر تجارت الکترونیک

بر اساس داده‌های گردآوری شده توسط Native، فین‌تک و تجارت الکترونیک در سال گذشته کارفرمایان برتر بودند و 54 درصد از کل استخدام‌های میان‌رده و ارشد در صنعت را تشکیل دادند.

در این گزارش آمده است که فضای edtech که چندین تک شاخ مانند Unacademy، UpGrad، Vedantu و Eruditus را در هجوم دیجیتالی پس از کووید به ارمغان آورد، در سال گذشته به 15 درصد از استخدام‌های ارشد در صنعت کمک کرد.

این در حالی است که بسیاری از این استارت‌آپ‌ها از جمله Byju’s، Unacademy و Vedantu تمرین‌های متعددی را برای اخراج در تلاش برای افزایش باند نقدی خود انجام داده‌اند.

همچنین بخوانید | کارمندان استارت‌آپ‌های مشکل‌ساز با گرمای زمستان و فشار برای کاهش هزینه‌ها مواجه هستند

سینگ گفت: «هر سوم استخدام منابع متوسط ​​تا ارشد در بخش استارت‌آپ‌ها در بخش فین‌تک بوده و پس از آن تجارت الکترونیک و فناوری ادتک قرار دارند. “تقریبا 60 درصد از جابجایی ها برای نقش های غیر فنی بود.”

بخش قابل‌توجهی از استخدام‌ها در مدیریت عمومی و سایر عملکردهای تجاری از جمله بازاریابی و فروش بود – که یک تضاد آشکار با استخدام صعودی در نقش‌های فناوری در سال 2021 است.

این گزارش حرکت 2000 نفر را در 150 تک شاخ و زود شاخ در بیش از شش بخش بین ژانویه 2022 و 2023 بررسی کرد.

Startup Hires-Graphic2_page-0001ETtech

یونیکورن های بزرگ که سرمایه قابل توجهی را بین سال های 2020 و 2021 کووید از جمله Byju’s، Paytm، Flipkart، Swiggy و Razorpay به دست آوردند، برترین برندهایی بودند که با وجود تضعیف اقتصاد کلان جهانی، در سال گذشته به استخدام خود ادامه دادند.

داده‌های Native نشان می‌دهد در حالی که بیش از 100 تک‌شاخ عجیب هند در 68 درصد از استخدام‌های کلی در این فضا نقش داشته‌اند، سونی‌شاخ‌ها یا استارت‌آپ‌هایی که به ارزش تک‌شاخ نزدیک شده‌اند در بقیه مشارکت داشته‌اند.

یونیکورن‌ها استارت‌آپ‌های خصوصی هستند که ارزش آنها ۱ میلیارد دلار یا بیشتر است. Soonicorns استارت‌آپ‌هایی هستند که به طور گسترده‌ای تصور می‌شود پتانسیل رشد را دارند که به زودی تبدیل به تک شاخ شوند.

روحیه کارکنان را تحت تاثیر قرار داد

در سال 2021، در بحبوحه افزایش حقوق ها و پیشنهادات شغلی بی وقفه و پیشنهادات متقابل، تبدیل شدن به کارمند برای نامزدها به طور فزاینده ای دشوار بود. اما اکنون، کارمندان اخراج شده و سایر جویندگان کار بیشتر به دنبال گزینه های امن تری خارج از اکوسیستم فناوری هستند.

آدیتیا میشرا، مدیر عامل و مدیرعامل CIEL HR Services گفت: “استارتاپ ها می توانند به رشد شما کمک کنند، اما اگر تضمینی برای ثبات، تداوم وجود نداشته باشد، همه اینها … باز هم داستان خوبی برای گفتن به مردم نخواهد بود.” “آنها شروع به بررسی گزینه های امن تر خواهند کرد.”

Startup Hires-Graphic3_page-0001ETtech

شرایط نامطمئن اقتصاد کلان منجر به تشدید سرمایه‌گذاری‌ها و اخراج گسترده کارکنان در شرکت‌های بزرگ فناوری مانند متا (فیس‌بوک)، آمازون، مایکروسافت و آلفابت (گوگل) شده است.

شرکت‌های فن‌آوری هند از این امر مصون نمانده‌اند، زیرا چندین شرکت در مرحله آخر از جمله Swiggy و Sharechat تیم‌های خود را اخراج کرده‌اند.

همچنین بخوانید | اخراج کارکنان در سال 2023: Accenture، در واقع، آمازون در میان آخرین شرکت هایی است که مشاغل خود را در میان آشفتگی اقتصادی کاهش داده است.

پراساد ام اس، رئیس تحقیقات نیروی کار در شرکت متخصص کارکنان Xpheno، گفت: “کارفرمایان منتظر آن هستند و استعدادهای برتر را با شرایطی که در محدوده آنها مناسب است بررسی می کنند.” او به ET گفت: «علیرغم استارت کم دنده، سال 2023 به عنوان سال اصلاح اشتباهات استخدامی که کارفرمایان در سال‌های 2021 و 2022 مرتکب شدند، شکل می‌گیرد.

به گفته کارشناسان، اخراج ها و کاهش تعداد مشاغل، استعدادهای فناوری هند را نگران کرده است و بر روحیه چندین کارمند تأثیر می گذارد.

میشرا از CIEL HR گفت: «کل اخراج ها به نوعی روحیه را پایین آورده است، این احساسات مساعد نیست. رهبران باید کارهای زیادی انجام دهند تا مطمئن شوند که خوش بینی و امید وجود دارد و انرژی مثبتی در جریان است.»