اسرائیل: پیشنهادهای قضایی اسرائیل استارتاپ ها را وادار به جابجایی می کند: آژانس دولتی

آژانس دولتی اسرائیل که از شرکت‌های فناوری پیشرفته حمایت می‌کند، روز دوشنبه اعلام کرد که طرح دولت برای بازنگری در سیستم قضایی به اعتماد سرمایه‌گذاران آسیب می‌زند و شرکت‌های با فناوری پیشرفته را مجبور به نقل مکان به خارج از کشور می‌کند.

یک نظرسنجی توسط سازمان نوآوری اسرائیل نشان داد که 80 درصد استارت‌آپ‌هایی که تا کنون در سال جاری تاسیس شده‌اند، در خارج از اسرائیل افتتاح شده‌اند و شرکت‌ها نیز قصد دارند مالکیت معنوی آینده خود را در خارج از کشور ثبت کنند – که منجر به ضربه شدیدی به خزانه مالیاتی اسرائیل خواهد شد.

بخش فناوری پیشرفته اسرائیل 10 درصد از نیروی کار این کشور را استخدام می کند که حدود 15 درصد تولید اقتصادی، بیش از نیمی از صادرات و یک چهارم درآمد مالیاتی را تشکیل می دهد.

پیشنهادهای ائتلاف راست‌گرای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، برای دادن حق رأی بیشتر به دولت در انتخاب قضات و در عین حال محدود کردن اختیارات دیوان عالی برای لغو قوانین، سرمایه‌گذاران فعلی و بالقوه را نگران کرده است.

تصویب نهایی پس از اعتراضات گسترده برای یافتن مصالحه بین موافقان و مخالفان به تعویق افتاده است.

درور بین، مدیر اجرایی سازمان نوآوری، گفت: «حتی اگر بحران حقوقی-قضایی حل شود، دستیابی به راه‌حل به زمان نیاز دارد و حتی پس از آن، یک بار دیگر اعتمادسازی با سرمایه‌گذاران زمان می‌برد.» این طرح قانونی آسیب ناشی از اقتصاد ضعیف‌تر را تشدید می‌کرد.

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید


در گزارشی که به وزیر علوم و نوآوری، اوفیر آکونیس تحویل داده شد، این مقام به شکاف قابل توجهی بین سهام فناوری معامله شده در تل آویو و نزدک اشاره کرد. در حالی که نزدک امسال 17 درصد افزایش یافته است، شاخص فناوری اسرائیل 4 درصد کاهش یافته است.

در صورت افزایش بیشتر شکاف، «بسیاری از شرکت‌های اسراییلی با فناوری پیشرفته جذب سرمایه‌گذاری بسیار سختی خواهند یافت و مجبور خواهند شد بسته شوند یا به کشورهای دیگر نقل مکان کنند».

این موسسه اضافه کرد که جمع آوری کمک های مالی با فناوری پیشرفته در سه ماهه اول تنها 1.7 میلیارد دلار بوده که پایین ترین رقم سه ماهه از سال 2019 است.

این مقام تعدادی گام از جمله تسهیل مقررات، مشوق‌هایی برای تشویق سرمایه‌گذاری و مشوق‌هایی برای استارت‌آپ‌ها برای ثبت مالکیت معنوی در اسرائیل توصیه کرد.

آکونیس، مشاور قدیمی نتانیاهو، گفت: «یافته‌ها… دولت را ملزم می‌کند تا برای معکوس کردن روند نگران‌کننده‌ای که نشان می‌دهد، اقدامی سریع انجام دهد.

از اخبار مهم فناوری و استارت آپ ها مطلع باشید. در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید تا جدیدترین و ضروری ترین اخبار فناوری را بخوانید که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.