بخش IT نظرات خود را در مورد قوانین پیش نویس برای ارزش گذاری سرمایه گذاری استارتاپ توسط افراد غیر مقیم دعوت می کند

بخش مالیات بر درآمد روز جمعه از نظرات ذینفعان در مورد قوانین ارزش گذاری سرمایه گذاری غیرمقیم در استارت آپ های غیرمقیم دعوت کرد. هیئت مرکزی مالیات های مستقیم (CBDT) پیش نویس اخطاریه ای را منتشر کرده است که در آن نظرات خود را در مورد پیش نویس قانون 11UA قوانین مالیات بر درآمد، 1962، مربوط به روش محاسبه ارزش بازار منصفانه (FMV) سهام سهام بدون سهام برای اهداف بخش 56 (2) (viib) قانون مالیات بر درآمد، 1961.

این قوانین از 1 آوریل 2023 لازم الاجرا خواهند بود. انتظار می رفت CBDT دستورالعمل های ارزش گذاری را برای ارزش گذاری سرمایه گذاری غیرمقیم در استارت آپ های شناسایی نشده به منظور اخذ مالیات بر درآمد ارائه کند.

بر اساس هنجارهای موجود، تنها سرمایه‌گذاری‌های سرمایه‌گذاران داخلی یا ساکنان در شرکت‌های نزدیک، بیش از ارزش بازار منصفانه مشمول مالیات می‌شد. این معمولا به عنوان یک نامیده می شد مالیات فرشته.

قانون مالی، 2023، گفته است که چنین سرمایه گذاری هایی بیش از FMV صرف نظر از اینکه سرمایه گذار مقیم یا غیر مقیم باشد، مشمول مالیات می شود.

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید

پس از اصلاحات پیشنهادی در لایحه مالی، نگرانی‌هایی در مورد روش‌شناسی محاسبه ارزش منصفانه بازار تحت دو قانون مختلف ایجاد شده است.

CBDT قبلاً به 21 کشور از جمله ایالات متحده، بریتانیا و فرانسه اطلاع داده است که سرمایه گذاری غیرمقیم در استارتاپ های هندی فهرست نشده مالیات فرشته را جذب نمی کند.

با این حال، این فهرست سرمایه گذاری از کشورهایی مانند سنگاپور، هلند و موریس را مستثنی می کند.

دولت در بودجه سرمایه گذاری خارج از کشور را در شرکت های نزدیک به بورس، به جز استارتاپ های شناخته شده DPIIT، تحت شبکه مالیات فرشته آورده بود.

به دنبال آن، صنعت استارتاپ و سرمایه گذاری خطرپذیر به دنبال معافیت برای برخی از طبقات سرمایه گذاران خارج از کشور بود.

CBDT در 24 مه طبقات سرمایه گذارانی را که تحت مقررات مالیات فرشته قرار نخواهند داشت، اطلاع داد.

نهادهای مستثنی شده شامل آنهایی هستند که در Sebi به‌عنوان FPI رده-I، صندوق‌های موقوفه، صندوق‌های بازنشستگی و وسایل سرمایه‌گذاری تلفیقی گسترده ثبت شده‌اند، که طبق این اطلاعیه ساکن 21 کشور مشخص شده، از جمله ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا، آلمان و اسپانیا هستند. .

سایر کشورهای ذکر شده در این اطلاعیه عبارتند از: اتریش، کانادا، جمهوری چک، بلژیک، دانمارک، فنلاند، اسرائیل، ایتالیا، ایسلند، ژاپن، کره، روسیه، نروژ، نیوزلند و سوئد.

از اخبار مهم فناوری و استارت آپ ها مطلع باشید. در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید تا جدیدترین و ضروری ترین اخبار فناوری را بخوانید که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.