بودجه استارت‌آپ‌ها: کارمندان استارت‌آپ پریشان که به دنبال شغل جدید هستند، با خشک شدن بودجه

هنگامی که یکی از کارمندان یک استارتاپ دکوراسیون داخلی خانه – که نیروی کار خود را اخراج کرده است – دچار حمله قلبی شد و مجبور شد در بیمارستان بستری شود، مدیر به جای همدلی، به شرکت اعلام کرد که او در حال فرار است. از همکاران دیگر خواسته شده است که حتی اگر در خانواده فوت کرده اند یا والدینشان در بیمارستان بستری شده اند، کار کنند. او اخیراً به همراه چند همکار دیگر در تیمش استعفا داد و نتوانست با آزار و اذیت ذهنی شدید در محل کار کنار بیاید.

«شرکت چند سال پیش، زمانی که سرمایه‌اش بسیار زیاد بود، بیش از حد استخدام کرده بود، و اکنون به مردم برگه‌های صورتی رنگ داده می‌شود، بدون اینکه نامه‌های مرجع یا کمکی برای جابه‌جایی بیابند. همه کسانی که من می شناسم به دنبال گزینه های بهتر هستند، اما بازار واقعاً سقوط کرده است. برخی از آنها با کاهش دستمزدهای بزرگ در حال پریدن هستند. کارمند هنوز حقوق کامل و نهایی خود را پرداخت نکرده است.

با خشک شدن بودجه و از دست دادن شغل انباشته، کارمندان در استارت آپ های مشکل دار شروع به شکستن زیر فشار می کنند. در میان اهداف دست نیافتنی، محیط های کاری که به طور فزاینده ای سمی می شوند و ترس دائمی از کاهش شغل بر سر آنها آویزان است، گرد و غبار استارتاپ ها مدت هاست که از بین رفته است و بسیاری را ناامیدانه در جستجوی راهی برای خروج از آن قرار داده است.

ET با کارمندان چندین استارت‌آپ صحبت کرد که اکنون با گرمای زمستان سرمایه‌گذاری و فشار سرمایه‌گذاران برای مهار هزینه‌ها مواجه هستند. آنها دیده اند که در را به همکاران نشان می دهند. برخی خودشان رها شده اند یا در آستانه فرسودگی هستند. برخی می‌گویند خانواده‌هایشان نمی‌توانند با ساعات کارشان کنار بیایند، همه چیز هم در خانه و هم در محل کار دشوار است. اکنون چندین نفر در نمایه‌های LinkedIn خود به صورت عمومی #opentowork می‌کنند، حتی اگر هنوز کار را ترک نکرده‌اند.

مانند این کارمند ارشد در یک شرکت edtech که اخیراً آخرین دور کاهش شغل خود را اعلام کرده است. او گفت که فشار کاری غریبه نیست، او گفت که وضعیت اکنون کاملاً به سطح دیگری رسیده است.

او گفت که این شرکت به طور رسمی چهار دور اخراج داشته است، اما تعداد زیادی از آنها در این بین اخراج شده اند، بنابراین اعداد کمتر گزارش شده است. با اخراج های اولیه، رهبران شرکت به کارمندان قول داده بودند که همه چیز تغییر خواهد کرد، اما هر چه بیشتر و بیشتر اخراج می شوند، کارمندان تا حد زیادی ایمان خود را از دست داده اند.

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید


روحیه کارکنان در پایین ترین حد خود قرار دارد. این یک راز آشکار است که تقریباً همه به آن نگاه می‌کنند.» یک کارمند که در بخش فروش در یک تک شاخ دیگر edtech کار می‌کند، که اخراج‌هایی نیز داشته است، گفت که فشار زیادی بر اهداف وجود دارد. او هر روز ساعت های دیوانه وار کار می کند و همکاران دائماً در مقابل یکدیگر قرار می گیرند.

من در آستانه شکست هستم اما تنها نان آور خانه هستم. من به خودم می گویم “باید از آن عبور کنم تا زمانی که چیز بهتری بیاید”.

یکی دیگر از کارمندان یک شرکت حمل و نقل با فرهنگ سمی بدنام، گفت که انتظار می رود مردم گاهی اوقات ساعت 1 تا 2 بامداد در جلسات شرکت کنند. پول خوب است، اما ساعات کار دیوانه کننده و فرهنگ بسیار ساینده است. او گفت: «سرعت کار بی وقفه است، شما می لغزید و کارتان تمام شده است.

شکارچیان سر می گویند که جهش بزرگی در بین افرادی که به دنبال خروج از آن هستند وجود داشته است.

اکثر استارت‌آپ‌ها در حال حاضر دچار رکود می‌شوند، زیرا اکوسیستم با کندی سرمایه‌گذاری دست‌وپنجه نرم می‌کند. بخش‌هایی مانند ارزهای دیجیتال و edtech برای مدتی با مشکل مواجه شده‌اند. در طول شش ماه آینده، پیش‌بینی می‌کنیم که اوضاع بدتر شود، Anshuman Das، شریک مدیریت Longhouse Consulting، گفت که توسط آشفتگی بانک سیلیکون ولی و ادامه رکود جهانی تشدید شده است.

ما شاهد افزایش 3 برابری درخواست‌ها هستیم، زیرا مردم به دنبال کناره‌گیری از وظایف خود هستند، اما در حال حاضر مشاغل زیادی در بازار وجود ندارد.

از اخبار مهم فناوری و استارت آپ ها مطلع باشید. در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید تا جدیدترین و ضروری ترین اخبار فناوری را بخوانید که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.