بودجه byju: صندوق ابوظبی 10X AD، Apollo Global در حال مذاکره برای سرمایه گذاری در والدین Byju یا Aakash

گفت: 10X AD مستقر در ابوظبی در حال مذاکره با مدیر عامل Byju، Byju Raveendran برای سرمایه گذاری در شرکت مادر Think and Learn Pvt Ltd یا بازوی آن Aakash Education Services (AES) است زیرا شرکت edtech به دنبال جذب حداقل 400 تا 600 میلیون دلار از سرمایه گذاران است. افراد آگاه

10X AD یک صندوق سرمایه گذاری است که در سرمایه گذاری های ساختاریافته در شرکت های فناوری در مراحل آخر تخصص دارد. مشخص نیست که آیا 10X AD یک کنسرسیوم سرمایه‌گذار متشکل از دفاتر خانوادگی و افراد با ارزش خالص فوق‌العاده در ابوظبی را رهبری می‌کند یا به تنهایی و 150 تا 200 میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کند، زیرا شرکت مستقر در بنگالورو تلاش می‌کند پس از زیر نظر قرار گرفتن به گوشه‌ای برگردد. برای بیش از 18 ماه به دلیل حاکمیت شرکتی، نقص حسابرسی، شیوه های تجاری، نتایج مالی ضعیف و اخراج انبوه کارکنان.

به طور معمول، 10X AD به تنهایی 30 تا 50 میلیون دلار شرط بندی می کند، اما بر روی استخرهای دیگر و حتی موسساتی مانند ADQ تکیه می کند.

افراد ذکر شده در بالا گفتند که این سرمایه گذاری های ساختاریافته دارای حقوق ترجیحی، گزینه های انتخاب و نرخ بازده داخلی تضمین شده (IRR) برای “حفاظت منفی” هستند. انتظار می رود با این به عنوان یک کنسرسیوم لنگر، چند گروه سرمایه گذار کوچکتر دیگر از منطقه نیز به آن بپیوندند.

افراد ذکر شده در بالا گفتند که AD، بازوی سرمایه گذاری خطرپذیر ADQ مستقر در ابوظبی، ممکن است تعهد قبلی خود را دو برابر کند. Disrupt AD از سال 2021 یک سرمایه گذار در این شرکت بوده است و با سایرین در جمع آوری سرمایه 350 میلیون دلاری شرکت کرده است که ارزش آن را 16.5 میلیارد دلار تعیین کرده بود و آن را به با ارزش ترین شرکت edtech در جهان در آن زمان تبدیل کرد.

سازمان سرمایه گذاری قطر یکی دیگر از سرمایه گذاران مستقر در خلیج فارس در این شرکت است که دارای حامیانی مانند جنرال آتلانتیک، سکویا، سیلورلیک، سوفینا، تنسنت، تایگر گلوبال، ناسپرز و CPPIB و غیره است. اینترنت تایمز، بخشی از گروه تایمز که ET را منتشر می کند، نیز یک سرمایه گذار است.

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید


Byju’s همچنین با Apollo Global Management، یک گروه مدیریت سهام خصوصی و مدیریت دارایی های جایگزین پیشرو در ایالات متحده، برای تامین مالی ساختار یافته 200-250 میلیون دلاری برای Aakash تماس گرفته است. این ممکن است یا با تخفیف برای دور بعدی یا از طریق یک ابزار ترجیحی با نرخ بازده داخلی از پیش توافق شده (IRR) و حفاظت منفی باشد. رویکرد اولیه Byju به آپولو برای ملحق شدن به جدول والدین رد شده بود. کارشناسان گفتند که Aakash، که زنجیره ای از مراکز مربیگری فیزیکی را اداره می کند، خوب عمل کرده است و کسب و کار را با 40 تا 50 درصد CAGR رشد داده است.

صنعت انتظار دارد که Aakash در سال مالی 23 به درآمد 430 میلیون دلاری رسیده باشد که نسبت به 250 میلیون دلار در سال گذشته افزایش یافته و Ebitda مثبت باشد.

سخنگوی Byju، 10X AD، Disrupt AD و Apollo به سوالات پاسخ ندادند.

هیچ تضمینی وجود ندارد که بحث ها به نتیجه ای منجر شود. افراد آگاه به این موضوع گفتند که اعداد حسابرسی شده برای سال مالی 22 و سال مالی 23 هنوز عمومی یا امضا نشده است.

“این واقعا بی سابقه است – اگر اعداد حسابرسی شده پایه وجود نداشته باشد، چگونه یک سرمایه گذار پول می گذارد؟” یک سرمایه گذار که این فرصت را از دست داد گفت. از طرف دیگر، یکی از پزشکان قانونی غواصی عمیق انجام می دهد و این یک تمرین سه چهار ماهه است.

در غیاب اعداد حسابرسی شده، KPMG گزارش دقیقی را برای سرمایه گذاران ورودی انجام داده است. که برای مراجع مالی و آخرین به روز رسانی عملکرد استفاده می شود.

افزایش سرمایه در Aakash از طریق فروش ثانویه سهام به Raveendran کمک می کند تا 30٪ سهام خود را در این واحد کاهش دهد و نقدینگی برای مذاکره وام مدت دار B (TLB) فراهم کند.

حتی بلک استون، که سهام کوچکی در آکاش دارد، می‌تواند در صورت تمایل، خروجی داشته باشد. اکثر سرمایه گذاران به سختی می توانند ارزش سرمایه گذاری خود را حتی در یک شرکت تابعه، از مسائل مربوط به شرکت مادر تعیین کنند. افراد آگاه به این موضوع گفتند که بحث با TPG به همین دلیل شکست خورد.

یکی دیگر از مدیران آگاه گفت: “بازار تصمیم خواهد گرفت که ارزش شرکت 11 یا 16 یا 21 میلیارد دلار باشد – زمان تغییر کرده است.” ماه گذشته ET گزارش داد که BlackRock، یکی از سرمایه گذاران Byju، ارزش سهام خود را در این شرکت نزدیک به 50 درصد کاهش داده و به ارزش کمی بیش از 11 میلیارد دلار رسانده است.

وام دهندگان به دنبال پیش پرداخت 200 میلیون دلاری (1600 کرور روپیه) همراه با نرخ بهره بالاتر از شرکت مستقر در بنگالورو به عنوان پیش شرط برای بازسازی ساختار 1.2 میلیارد دلاری (9600 کرور روپیه) وام مدت دار B خود هستند که در حال حاضر تحت پوشش قرار دارد. افراد با آگاهی مستقیم از این موضوع گفتند.

افراد ذکر شده در بالا گفتند، در حالی که Byju’s داوطلبانه نرخ بهره را حدود 200 واحد پایه (bps) افزایش داده است، هنوز با شرط پیش پرداخت ارائه شده توسط وام دهندگان، که شامل تعدادی از صندوق های تامینی مستقر در ایالات متحده است، موافقت نکرده است.

Byju’s در حال حاضر 650 میلیون دلار در حساب های خارج از کشور خود نگهداری می کند و طبق گفته افراد مطلع در این مورد، حدود 1500 کرور روپیه (183 میلیون دلار) در صندوق های نقدی در هند پارک شده است.

پس از ماه‌ها تأخیر، زیان Byju برای سال مالی 21 4588 کرور بود که از 262 کرور در سال گذشته افزایش داشت. درآمد تعدیل شده آن از عملیات به 2280 کرور روپیه رسید که 48 درصد از درآمد پیش بینی شده 4400 کرور روپیه ذکر شده در نتایج حسابرسی نشده Think & Learn کاهش داشت.

اخیراً توسط Byju، Ajay Goel، مدیر اجرایی سابق Vedanta به عنوان مدیر ارشد مالی جدید منصوب شد. این یک انتصاب کلیدی است زیرا Byju باید مذاکرات را برای 1.2 میلیارد دلار TLB خود، از جمله بزرگترین وام های تضمین شده توسط یک استارت آپ هندی، ببندد.

این شرکت گفت که Goel با بنیانگذاران و رهبری ارشد در توسعه استراتژی، برنامه ریزی سرمایه و تجزیه و تحلیل مالی همکاری خواهد کرد. Raveendran در بیانیه ای در 3 آوریل گفت: “تفکر استراتژیک و زیرکی مالی او در کمک به ما برای ایجاد ارزش بیشتر برای سهامدارانمان مفید خواهد بود.”