بیمه عمر Acko: Acko برای شروع کسب و کار بیمه عمر از IRDAI سر دریافت می کند

سازمان تنظیم مقررات و توسعه بیمه هند (IRDAI) به شرکت بیمه سن جدید Acko مجوز فعالیت یک تجارت بیمه عمر را اعطا کرده است. رگولاتور بیمه همچنین طبق یادداشتی از رگولاتور به شرکت اعتبارات خرد Credit Access اشاره کرد تا تجارت بیمه عمر را آغاز کند.

آخرین شرکتی که مجوز بیمه عمر دریافت کرد Edelweiss در سال 2011 بود.

به گفته افراد آگاه، Acko که توسط شرکت‌هایی مانند جنرال آتلانتیک و هیئت سرمایه‌گذاری برنامه بازنشستگی کانادا (CPPIB) حمایت می‌شود، به جمع آوری یک دور جدید سرمایه 150 میلیون دلاری به رهبری سرمایه‌گذاران فعلی خود که ارزش آن را 1.5 میلیارد دلار می‌کنند، نزدیک است.

منابع نزدیک به مذاکرات گفتند در حالی که جنرال آتلانتیک دور جدید تامین مالی را با CPPIB رهبری می کند، شرکای سرمایه گذاری خصوصی چندگانه و شرکای Lightspeed Venture نیز در جمع آوری کمک مالی شرکت می کنند.

دیگر حامیان موجود آن عبارتند از Amazon، Accel، Elevation Capital، Ascent Capital، Intact Ventures، Munich Re Ventures و بنیانی بانسال، بنیانگذار Flipkart و غیره.

این استارت آپ مستقر در بنگلور سال گذشته نیز با PayU متعلق به Prosus برگه ای امضا کرده بود، اما همانطور که ET در سپتامبر سال گذشته گزارش داد، این شرکت آفریقای جنوبی تصمیم گرفت تا تامین مالی را ادامه ندهد. آکو به دنبال جمع آوری سرمایه برای ورود به تجارت بیمه عمر بود.

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید


در حال حاضر، Acko خدماتی را در بخش‌های بیمه خودرو، سلامت و مسافرت ارائه می‌کند که در آن با شرکت‌هایی مانند تاکسی جمع‌آوری Ola و آمازون برای پوشش‌های بیمه‌ای با اندازه‌ای که از طریق برنامه‌های مربوطه در دسترس هستند، شریک شده است. شرکت‌های Insurtech مانند Acko، Digit و Plum پس از همه‌گیری کووید-19 مبالغ زیادی سرمایه جمع‌آوری کردند، زیرا شاهد تقاضای شدید مشتریان به دلیل اختلالات ناشی از همه‌گیری بودند که منجر به آگاهی بیشتر در مورد بیمه شد.

در صد و بیست و یکمین جلسه سازمان تنظیم مقررات و توسعه بیمه هند که در 25 مارس 2023 برگزار شد، به دو نهاد جدید به نام های Acko Life Insurance Ltd. و Credit Access Life Insurance Ltd. گواهی ثبت نام برای شروع تجارت بیمه عمر اعطا شد. در بیانیه IRDAI آمده است. با این دو اضافه، تعداد کل بیمه‌گرهای زندگی فعال در هند به 25 نفر رسید که از سال 2011 که آخرین گواهی ثبت نام به یک بیمه‌گر عمر اعطا شد، راکد مانده بود.

این امر پس از اعطای ثبت نام به یک بیمه گر عمومی در صد و بیستمین جلسه سازمان در نوامبر 2022 صورت می گیرد. اضافه شدن مجموعاً سه شرکت بیمه جدید در سال مالی 2022-23. 20 درخواست دیگر در مراحل مختلف ثبت نام در بخش‌های زندگی، عمومی و بیمه اتکایی در حال انجام است.

از اخبار مهم فناوری و استارت آپ ها مطلع باشید. در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید تا جدیدترین و ضروری ترین اخبار فناوری را بخوانید که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.