تأمین مالی استارت‌آپ: با فرارسیدن زمستان، رتبه‌های برتر شرکت‌های عصر جدید با توقف پرداخت‌ها مواجه می‌شوند

بسیاری از استارتاپ‌ها و شرکت‌های تجارت الکترونیک احتمالاً حقوق مدیران ارشد را در حین ارزیابی‌ها مسدود می‌کنند، زیرا اقدامات کاهش هزینه‌ها را برای زنده ماندن در یک محیط سخت مالی افزایش می‌دهند.

با افزایش فشار برای صرفه جویی در پول نقد، بنیانگذاران، سرمایه گذاران و کارشناسان منابع انسانی به ET گفتند که بسیاری از استارتاپ ها امسال افزایش حقوق کارکنان ارشد را متوقف خواهند کرد.

به گفته آنها، در برخی از شرکت ها، از جمله شرکت هایی که تحت تعدیل هستند، مدیریت ارشد ممکن است دستمزدها را نیز کاهش دهد.

در پایان فوریه، شرکت تجارت الکترونیک Flipkart اعلام کرد که افزایش‌ها را برای 30 درصد کارمندان برتر، از جمله مدیران ارشد، متوقف می‌کند، زیرا در شرایط سخت اقتصادی کلان تلاش می‌کند در مدیریت منابع محتاطانه عمل کند.

شرکت ادتک Unacademy که چهار دور اخراج را برعهده گرفته است، در آخرین ابتکار کاهش هزینه خود اعلام کرد که رهبری کاهش دستمزدها را تا 25 درصد اعمال خواهد کرد.

اکوسیستم پول در نمی آورد. این یک حرکت منطقی است شرکت ها باید نحوه مدیریت هزینه ها را بیابند. کاهش مشاغل به تنهایی برای کنترل میزان سوختگی کافی نیست.»

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید

بدون عنوان

یک مشاور پرداخت غرامت به ET گفت: حدود 20 تا 30 درصد از کارکنان بسیاری از این شرکت‌ها امسال افزایش قیمتی نخواهند داشت.

جریان نقدی زیر سوال است. شرکت‌ها هر کاری که لازم باشد برای صرفه‌جویی در پول نقد انجام خواهند داد، به‌ویژه پس از افزایش‌های عظیمی که در طول رونق این بخش در چند سال اخیر ایجاد شد.» این مشاور که نخواست نامش فاش شود، گفت.

Sandeep Murthy، شریک در صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر Lightbox Ventures، گفت که رکود زمان بسیار خوبی برای ایجاد کسب و کار است زیرا بسیاری از شرکت ها به دنبال انجام کارهای بیشتر با کمتر هستند.

او گفت که این قبل از هر چیز برای مدیریت ارشد اعمال می شود، که با ایجاد ارزش بلندمدت در کسب و کار از طریق ESOP تشویق می شوند.

هنگامی که بودجه محدود می شود، مدیریت پرداخت نقدی خود را کاهش می دهد تا اطمینان حاصل شود که شرکت می تواند طوفان را پشت سر بگذارد و از طرف دیگر زنده و به طور ایده آل قوی تر بیرون بیاید.

ما قبلاً در این چرخه زندگی کرده‌ایم و برای من جای تعجب نیست که اکنون این اتفاق می‌افتد. مورتی گفت: در مجموعه ما، بسیاری از مدیران عامل و سایر کارکنان ارشد که با غرامت مبتنی بر سهام هماهنگ هستند، دستمزدها را کاهش داده اند و در تلاش هستند تا ارزش شخصی و شرکتی را از طریق سهام ایجاد کنند.

او به عنوان مثال Zeno Health اشاره کرد، که در آن بنیانگذاران افزایشی نگرفته‌اند و بخشی از غرامت نقدی خود را به تعویق انداخته‌اند تا کسب‌وکار را به سودآوری برسانند.

مدیرعامل یکی دیگر از شرکت‌های edtech، که چرخه ارزیابی آن در حال نزدیک شدن است، گفت که بعید است که مدیران ارشد افزایش‌هایی داشته باشند.

رئیس اجرایی گفت: “ما مراقب هزینه ها هستیم و مدیریت ارشد از جلو هدایت خواهد شد.”

در حالی که بخش‌هایی مانند edtech و کریپتو بیشترین ضربه را می‌خورند، حتی شرکت‌هایی که در موقعیت پایدارتری قرار دارند، به طور فعال هزینه‌ها را کاهش می‌دهند. این صنعت با کند شدن بودجه، کاهش ارزش گذاری و هزاران اخراج دست و پنجه نرم می کند.

مدیر عامل یک استارت آپ دیگر گفت که علیرغم اینکه اخیراً بودجه خود را جمع آوری کرده است، محتاط است. او همچنین گفت که احتمالاً تعلیق حقوق برای مدیران ارشد وجود دارد، اگرچه هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است.

او گفت که این استارتاپ در چند ماه گذشته شاهد کاهش تقاضا بوده است و با توجه به اینکه مشخص نیست این کاهش تا چه مدت ادامه خواهد داشت، حفظ پول مهم است.

«پیش‌رفت‌های سال گذشته خارق‌العاده بود… آنها در واقعیت مستقر نبودند. امسال، ما باید محافظه کارانه با پول نقد رفتار کنیم.» او که نخواست نامش فاش شود، گفت.

از اخبار مهم فناوری و استارت آپ ها مطلع باشید. در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید تا جدیدترین و ضروری ترین اخبار فناوری را بخوانید که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.