تراشه ها: استارتاپ مواد تراشه Impact Nano برنده بودجه از اینتل، گلدمن ساکس شد

Impact Nano، یک استارت‌آپ مستقر در ماساچوست که مواد شیمیایی ویژه‌ای را برای صنعت نیمه‌رساناها و سایرین تولید می‌کند، روز پنجشنبه اعلام کرد 32 میلیون دلار سرمایه از سرمایه‌گذارانی از جمله اینتل کپیتال و مدیریت دارایی گلدمن ساکس جذب کرده است.

همچنین گفته شد که شان دویل، مدیر عامل اینتل کپیتال، به هیئت مدیره خواهد پیوست.

از آنجایی که ایالات متحده تلاش می کند با قانون تراشه و علم، تولید نیمه هادی را بازگرداند، علاوه بر تسهیلات چند میلیارد دلاری ساخت تراشه، باید در ایجاد زنجیره تامین گسترده تر سرمایه گذاری کند.

جنگ در اوکراین چندین نقطه خفه را در بخش شیمیایی صنعت تراشه آشکار کرده است که باید اصلاح شوند. دلیل این امر این است که اوکراین یکی از تولیدکنندگان عمده گاز نئون است، ماده ای کلیدی که در تولید تراشه ها استفاده می شود.

بسیاری از مواد شیمیایی که تاکنون از ما خواسته شده است که سنتز کنیم، در حال حاضر در آمریکای شمالی ساخته نشده اند. متیو استفنز، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Impact Nano، گفت: آنها در مناطق بی ثبات سیاسی ساخته می شوند.

استفنز گفت که ایمپکت نانو در حال اختراع راه‌های جدیدی برای تولید مواد شیمیایی است که سازندگان تراشه از آن‌ها استفاده می‌کنند. او گفت که از جمله محورهای این شرکت، افزایش خلوص مواد شیمیایی، یافتن مواد خامی که فراوان‌تر و مطابق با دستورالعمل‌های اخلاقی هستند، و سازگاری بیشتر با محیط زیست این فرآیند است.

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید


او از شناسایی مشتریان فعلی خودداری کرد، اما گفت که مواد شیمیایی تولید شده مواد کلیدی برای فرآیند لیتوگرافی فرابنفش شدید (EUV) هستند که پیشرفته‌ترین تراشه‌های امروزی به این شکل ساخته می‌شوند. این بودجه برای توسعه کارخانه ماساچوست استفاده خواهد شد. استفنز همچنین گفت که Impact Nano به دنبال درخواست برخی از بودجه قانون CHIPS است که از تامین کنندگان برای تولید نیمه هادی ها حمایت می کند.

Goldman Sachs Asset Management بخشی از Goldman Sachs Group Inc است و Intel Capital بازوی سرمایه گذاری غول تراشه آمریکایی اینتل است.

از اخبار مهم فناوری و استارت آپ ها مطلع باشید. در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید تا جدیدترین و ضروری ترین اخبار فناوری را بخوانید که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.