جامعه هندو-آمریکایی در ایام دیوالی بیش از 1.3 لک کیلوگرم غذا به نیازمندان اهدا می کند

جامعه هندو-آمریکایی بیش از 133000 کیلوگرم غذا به فقرا و نیازمندان به عنوان بخشی از مراسم “Sewa Diwali” خود اهدا کرد.

در بیانیه‌ای منتشر شده آمده است که فعالیت غذا، تلاش جمعی جوامع فرهنگی و مذهبی، مؤسسات یوگا، و سازمان‌های متعدد دیگر که ریشه در ارزش دهرمی دارد، توسط بسیاری از ایالت‌ها، شهرها و دولت‌های محلی به رسمیت شناخته شده است.

به گفته این سازمان، نزدیک به 179 سازمان و افراد متعدد برای جمع آوری غذا برای انبارهای غذا در سراسر کشور گرد هم آمدند.

در این بیانیه آمده است که برای بیش از دو ماه، 294000 پوند غذا در 26 ایالت و 225 شهرستان در ایالات متحده جمع آوری شد و به 199 انبار، آشپزخونه و سرپناه تحت ابتکار “SewaDiwali” اهدا شد.

در طول این رانندگی، صدها نفر خانه های خود را به “مراکز جمع آوری” برای همسایگان خود تبدیل کردند تا مشارکت کنند. در این بیانیه آمده است که مردم تشویق شدند تا کالاهای کنسرو شده و اقلام فاسد نشدنی را که می توانند به انبارهای مواد غذایی یا پناهگاه های بی خانمان اهدا کنند، اهدا کنند.

جنیفر آپوستول، رئیس بخش، MCFOODS، نیوجرسی، گفت. “با 9000 پوند غذای اهدایی، انبارهای مواد غذایی می دانند که می توانند قفسه های ذخیره شده و آماده برای دیدار خانواده ها داشته باشند. برخی خانواده ها هنوز در حال پرداخت صورت حساب ها هستند.”

ونکات گید، رئیس مأموریت چینمایا در کانکتیکات، گفت: “این یک برنامه دو ماهه بود، با برنامه جمع آوری غذا و دادن آن به انبارهای غذای محلی.”

این ابتکار در سال 2018 در نیوجرسی آغاز شد، زمانی که بیش از دوجین سازمان 18000 پوند غذا در طول جشنواره دیوالی با هدف حمایت از جامعه محلی جمع آوری کردند. بر اساس این گزارش، این پروژه در سال 2019 به 11 ایالت گسترش یافت و بیش از 55000 پوند مواد غذایی در بیش از 40 شهرستان در سراسر منطقه شمال شرق جمع آوری کرد.