جریمه متا اتحادیه اروپا: اتحادیه اروپا متا را 1.3 میلیارد دلار به دلیل انتقال داده به ایالات متحده جریمه کرد

مالک فیس‌بوک متا پلتفرمز پس از اینکه قانون‌گذاران اعلام کردند در محافظت از اطلاعات شخصی در برابر چشم‌های کنجکاو آمریکایی‌ها ناکام ماند، با جریمه‌ای بی‌سابقه 1.2 میلیارد یورویی (1.3 میلیارد دلار) اتحادیه اروپا مواجه شد و مهلتی برای توقف ارسال اطلاعات کاربران به ایالات متحده داده شد. خدمات امنیتی

کمیسیون حفاظت از داده های ایرلند روز دوشنبه گفت که ادامه انتقال داده های این غول شبکه اجتماعی به ایالات متحده “خطرات برای حقوق و آزادی های اساسی” افرادی که داده های آنها از طریق اقیانوس اطلس منتقل می شود را برطرف نمی کند.

علاوه بر جریمه، که 746 میلیون یورو جریمه حریم خصوصی اتحادیه اروپا را که قبلاً به Amazon.com اعمال شده بود، تحت الشعاع قرار می دهد، متا پنج ماه فرصت داشت تا «هر گونه انتقال اطلاعات شخصی در آینده به ایالات متحده را به حالت تعلیق درآورد» و شش ماه برای متوقف کردن «این کار» پردازش غیرقانونی، از جمله ذخیره سازی، در ایالات متحده» داده های شخصی اتحادیه اروپا منتقل شده است.

ممنوعیت انتقال داده ها به طور گسترده ای انتظار می رفت و زمانی باعث شد که شرکت آمریکایی تهدید به خروج کامل از اتحادیه اروپا کند. با این حال، تاثیر احتمالی در حال حاضر توسط مرحله انتقال و چشم انداز یک توافق جدید جریان داده اتحادیه اروپا و ایالات متحده که می تواند تا اواسط سال جاری عملیاتی شود، کاهش یافته است.

تصمیم روز دوشنبه آخرین دور از یک حماسه طولانی است که در نهایت فیس بوک و هزاران شرکت دیگر را در خلاء قانونی فرو برد. در سال 2020، دادگاه عالی اتحادیه اروپا یک پیمان اتحادیه اروپا و ایالات متحده را باطل کرد که جریان‌های داده‌های فراآتلانتیک را تنظیم می‌کند، زیرا می‌ترسند داده‌های شهروندان پس از رسیدن به سرورهای ایالات متحده امن نباشد.

در حالی که قضات یک ابزار جایگزین مبتنی بر بندهای قراردادی را رد نکردند، تردید آنها در مورد حفاظت از داده‌های آمریکایی به سرعت منجر به دستور اولیه مقامات ایرلندی شد که به فیس‌بوک اعلام کرد که دیگر نمی‌تواند از طریق این روش دیگر داده‌ها را به ایالات متحده منتقل کند.

داستان های مورد علاقه خود را کشف کنید


تصمیم اشتباهمتا گفت که به تصمیم ایرلند اعتراض خواهد کرد و آن را “نقص” و “غیر موجه” توصیف کرد. این شرکت همچنین قول داد که «فورا» به دنبال تعلیق دستورات ممنوعیت باشد و گفت که این دستورات به «میلیون‌ها نفری که هر روز از فیس‌بوک استفاده می‌کنند» آسیب می‌زند.

نیک کلگ، رئیس بخش جهانی متا، گفت: محدودیت‌های انتقال داده با خطر تبدیل اینترنت به سیلوهای ملی و منطقه‌ای، اقتصاد جهانی را محدود می‌کند و باعث می‌شود شهروندان کشورهای مختلف نتوانند به بسیاری از خدمات مشترکی که ما به آنها اعتماد کرده‌ایم دسترسی داشته باشند. امور، و جنیفر نیوزتد، افسر ارشد حقوقی، در یک پست وبلاگ گفت.

تنظیم‌کننده‌های اتحادیه اروپا در ماه دسامبر از طرح‌هایی برای جایگزینی پیمان قبلی «سپر حریم خصوصی» که توسط دیوان دادگستری اتحادیه اروپا لغو شده بود، رونمایی کردند. این به دنبال ماه ها مذاکره با ایالات متحده بود که دستور اجرایی رئیس جمهور جو بایدن و تعهدات ایالات متحده برای اطمینان از ایمن بودن داده های شهروندان اتحادیه اروپا پس از ارسال به آن سوی اقیانوس اطلس را به همراه داشت.

سرکوب متا مصادف با پنجمین سالگرد قانون حفاظت از داده های عمومی اتحادیه اروپا است که به طور گسترده به عنوان معیار جهانی برای حفظ حریم خصوصی تلقی می شود. از ماه مه 2018، رگولاتورها در 27 کشور اتحادیه اروپا این اختیار را دارند که جریمه هایی تا 4 درصد از درآمد سالانه یک شرکت را برای جدی ترین تخلفات اعمال کنند. دیده بان ایرلندی یک شبه به تنظیم کننده اصلی حریم خصوصی برای برخی از بزرگترین شرکت های فناوری با پایگاه اتحادیه اروپا در این کشور، مانند متا و اپل تبدیل شد.

از اخبار مهم فناوری و استارت آپ ها مطلع باشید. در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید تا جدیدترین و ضروری ترین اخبار فناوری را بخوانید که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.